AndroidHealthClinic

Aanslag Parijs.. MOSLIMS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bijna alle Europeanen die in Syrië gaan vechten doen dat bij een extremistische groep.

Je moet dat casus per casus bekijken dus. Niet veralgemenen.

Als iemand terugkomt vanuit syrie, moet je je vraag stellen of ie een gevaar vormt en op basis van dat handelen.

Geen: huehue die gaat naar syrie, zal wel een gevaarlijke extremist zijn, paspoort afpakken en klaar. Dan stem je maar op wilders.

---------- Toegevoegd om 23:29 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:24 ----------

Om 11.20 uur scheurt een auto de straat in. Twee mannen met bivakmutsen, gewapend met kalasjnikovs, bellen aan op nummer zes. ‘C’est ici Charlie Hebdo?’, vragen ze geagiteerd. Als ze zien dat ze verkeerd zitten, gaan ze naar huisnummer tien. Daar botsen ze op Corinne Rey. De dame - alias ‘Coco’ en tekenares bij Charlie Hebdo - is op weg om haar dochter op te halen in de crèche als ze kalasjnikovs op haar gericht krijgt. Rey geeft de code van het pand, waar op de tweede etage de redactie zit, en laat onder dwang twee gemaskerde mannen binnen.

Fuark, als da gn schuldgevoel gaat geven...

Je moet dat casus per casus bekijken dus. Niet veralgemenen. Als iemand terugkomt vanuit syrie, moet je je vraag stellen of ie een gevaar vormt en op basis van dat handelen. Geen: huehue die gaat naar syrie, zal wel een gevaarlijke extremist zijn, paspoort afpakken en klaar. Dan stem je maar op wilders.
Wat is er zo onduidelijk aan "bijna allemaal?"
Er is een Duitse man die in Syrië vecht, bij de Koerden, die helpt om hen te beschermen.
Ik heb daarvan enkele dagen geleden een link gepost. Voor die man niets dan lof, en niemand die hem wil vervolgen of gelijk wat.

Wie in Syrië gaan vechten is aan moslimzijde in meer dan 90% van de gevallen extremist. Zeker zij die later zijn vertrokken om bij ISIS te gaan. Bij de vroege vertrekkers zijn er mogelijk enkele niet-extremisten.

---------- Toegevoegd om 00:32 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:30 ----------

Fuark, als da gn schuldgevoel gaat geven...
Sorry maar verdient ze voor een deel ook. Had ze wat minder egoïstisch enkel aan haar eigen vel gedacht (zoals 90% in onze contreien doet) dan was zij mss gedood geweest maar was de aanslag voor een groot deel mislukt.

Er volgt een vuurgevecht. Het gewapende duo kan in een zwarte Citroën C3 springen en vlucht. Maar wat verderop kruisen ze opnieuw een politiewagen. Ze schieten de voorruit aan flarden. Terwijl ze vluchten, passeren ze een gewonde agent. Ze stappen uit. ‘Jij wou me neerschieten, niet?’, blaffen ze hem toe. Een seconde later krijgt de man - Ahmed - een kogel in het hoofd.

Geeft wat meer context voor da geenstijlfilmpje

---------- Toegevoegd om 23:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:33 ----------

Wat is er zo onduidelijk aan "bijna allemaal?"

1. Dat ik je niet geloof. Post een bron.
2. Aangesloten bij een extreme groepering maakt je niet noodzakelijk extreem. Je kan lid worden voor praktische redenen zonder dat je je de ideologie eigen maakt
3. bijna allemaal =/= allemaal. Casus per casus bekijken is dus aangewezen.

Je moet dat casus per casus bekijken dus. Niet veralgemenen.

Als iemand terugkomt vanuit syrie, moet je je vraag stellen of ie een gevaar vormt en op basis van dat handelen.

Geen: huehue die gaat naar syrie, zal wel een gevaarlijke extremist zijn, paspoort afpakken en klaar. Dan stem je maar op wilders.

Je bedoelt dan hopelijk wel dat ze eerst grondig, een lange tijd onderzocht worden en psychische steun word verleend? Oorlog, zeker als je zelf dood gezien hebt, doet dingen met mensen die wij niet zomaar in kunnen schatten.

Geweld is naar mijn mening echt de aller, maar dan ook echt de allerlaatste optie als alle andere opties gefaald hebben. Niet voorbarig met doodstraffen smijten of ten strijde trekken.

Ik heb potverdorie nog ruzie gehad met een van m’n beste vrienden omdat hij het leger in wilde en ik hem dat niet toestond. Als iedereen dat nou is zou doen.. :o

Beetje een gevangenenprobleem eigenlijk, een leger. Als niemand een leger heeft, perfect. Als 1 iemand toch een leger bouwt, moet iedereen een leger bouwen. Alstu pleur, weer wat economie

Ja, op 'basis van dat handelen' bedoel ik dan opvang en gwn weg van de samenleving omdat ie een risico zou vormen. Daarop moeten we wel rekenen op de expertise van forensische psychologen etc.

Op dit moment zijn er wel een dozijn syriestrijders teruggekeerd naar belgien geen noemenswaardige problemen.

Pieter van ostaeyen volgt ze allemaal op en rapporteert er frequent over. Your goto guy daaromtrent.

Doodstraf, pas afpakken, bootje naar eiland, 1 enkel ticket Etc is extreemrechts retarded uitspraak, da neem je nie serieus hoop ik :p

1. Dat ik je niet geloof. Post een bron. 2. Aangesloten bij een extreme groepering maakt je niet noodzakelijk extreem. Je kan lid worden voor praktische redenen zonder dat je je de ideologie eigen maakt 3. bijna allemaal =/= allemaal. Casus per casus bekijken is dus aangewezen.
1. Hoe retardeerde, is nochtans al uitgebreid in de media gekomen...
http://www.humo.be/humo-archief/291...oslims-zijn-bezig-met-een-religieuze-genocide
En nu blijkt dat zo goed als alle Syriëstrijders die uit België zijn vertrokken, bij dat ‘genocidaire’ ISIS zitten.
In je kont vuile syriëgangerverdediger.

2. Nee hé, je bij een extremistische groepering aansluiten die mensen met willekeur afslacht, ook moslims, kan echt niet extreem genoemd worden hé!

3. Absoluut niet, allemaal zelfde behandeling tenzij ze kunnen tegendeel kunnen bewijzen. Wij moeten juist niets, we hebben ze al veel te veel gepamperd, het is aan hun om zicht te bewijzen.

Jij gaat op mn ignore list lafaard die zo'n dingen verdedigd.

---------- Toegevoegd om 00:51 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:44 ----------

Geeft wat meer context voor da geenstijlfilmpje ---------- Toegevoegd om 23:35 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:33 ---------- 1. Dat ik je niet geloof. Post een bron. 2. Aangesloten bij een extreme groepering maakt je niet noodzakelijk extreem. Je kan lid worden voor praktische redenen zonder dat je je de ideologie eigen maakt 3. bijna allemaal =/= allemaal. Casus per casus bekijken is dus aangewezen.
Door r**ards zoals jij zijn die aanslagen mogelijk. Door niet kordaat op te treden omdat er ocharme mogelijk enkele van de honderden Syriëstrijders niet extremistisch zijn...

---------- Toegevoegd om 00:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 00:51 ----------

Zij kiezen ervoor om te gaan vechten in Syrië. Als je bereid bent je leven op te offeren moet je ook bereid zijn je geboorteland op te offeren waar men terecht schrikt van je heeft. En is men in je geboorteland niet verantwoordelijk voor jou maar is die persoon er zelf verantwoordelijk voor om eventueel te proberen bewijzen dat hij geen gevaar vormt.

Waar staat precies dat belgen/hollanders '''bijna allemaal'' aangesloten zijn bij isis of andere extremistische groeperingen???

Ah, kzie het just staan: '''zo goed als alle'''

Jij gaat op mn ignore list lafaard die zo'n dingen verdedigd.

Rustig aan man, waarom zo geemotioneerd?

Als je bereid bent je leven op te offeren moet je ook bereid zijn je geboorteland op te offeren waar men terecht schrikt van je heeft.

Vind je nou zelf dat dat nu logica is?

Je gaat uit vant slechte in de mens.

Kijk, assad is de bad guy. Assad onderdrukt zn bevolking. Daarom gaan de jongeren van hier strijden tegen assad, om de mensen daar te helpen.
Moest eu en vs strijden, dan moesten ze niet eigenhandig vertrekken. Maar eu en vs konden niks doen en dus moest het via officieuze rogue like kanalen, individuen zoals jij en ik dus.

Als ze gevaarlijk zijn voor ons, dat moet dan weer blijken. Bezorgdheid is terecht, maar je moet niet vooruitlopen op de feiten.
Je kan niet iemand blijvend oppakken zonder dat je nu weet of ie gevaarlijk is. Eerst onderzoeken. Dat is al wat ik zeg.

Laatst bewerkt:
Rustig aan man, waarom zo geemotioneerd?
Is god***domme geen aanslag op 12 mensen, maar een aanslag op ons allen, op onze waarden. Een grove inbreuk op onze vrijheid en vrije meningsuiting. Dat is de reden waarom er wereldwijd mensen verzamelden op bepaalde plaatsen. Het gaat om veel meer dan het leven van 12 mensen.

Waar staat precies dat belgen/hollanders '''bijna allemaal'' aangesloten zijn bij isis of andere extremistische groeperingen??? Ah, kzie het just staan: '''zo goed als alle''' Rustig aan man, waarom zo geemotioneerd? Vind je nou zelf dat dat nu logica is? Je gaat uit vant slechte in de mens. Kijk, assad is de bad guy. Assad onderdrukt zn bevolking. Daarom gaan de jongeren van hier strijden tegen assad, om de mensen daar te helpen. Moest eu en vs strijden, dan moesten ze niet eigenhandig vertrekken. Maar eu en vs konden niks doen en dus moest het via officieuze rogue like kanalen, individuen zoals jij en ik dus. Als ze gevaarlijk zijn voor ons, dat moet dan weer blijken. Bezorgdheid is terecht, maar je moet niet vooruitlopen op de feiten. Je kan niet iemand blijvend oppakken zonder dat je nu weet of ie gevaarlijk is. Eerst onderzoeken. Dat is al wat ik zeg.
Weet je wat de enige manier is om ISIS te verslaan??
Ik weet wat de enige manier is...
...het is niet enkel de extremisten doden, maar ook hun familie. Mag je zoveel je twijfels bij zetten als je wilt, maar dat is de realiteit. En dat is de manier waarop vele dictaturen te werk gaan om een bevolking te onderdrukken. Een terrorist is bereid zijn eigen leven op te offeren, maar is hij bereid het leven van zijn hele familie op te offeren?

In het Westen met onze waarden zien we het als een waanzin om de mogelijk onschuldige familie van terroristen te straffen. Daarom zullen wij ISIS en terrorisme nooit verslaan. Als ze verslaan worden zal het omwille van onze daden zijn.

Is potverdomme geen aanslag op 12 mensen, maar een aanslag op ons allen, op onze waarden. Een grove inbreuk op onze vrijheid en vrije meningsuiting. Dat is de reden waarom er wereldwijd mensen verzamelden op bepaalde plaatsen. Het gaat om veel meer dan het leven van 12 mensen.

Ok, maar wacht keer eerst af wie de daders zijn he.
Al qeada? Isis? Of iets anders?

Daarvoor moet je niet alle syriestrijders over dezelfde kam scheren.

Aanvulling, weet je hoe ze in vele landen omgaan met gijzelingen? Ze nemen de familie van gijzelaar gevangen. Duurt niet lang voordat de gegijzelden vrijkomen...

Youre losing it whami...

@Wami: er zijn totaal 384 man v belgie naar syrie vertrokken. 72 ervan kunnen we opvolgen via sociale media. 1 ervqn zit bij isis en 1 bij al nusra. Bron: pieter van fukking ostaeyen. http://www.doorbraak.be/nl/nieuws/belgische-syriëstrijders Daar gaat je poverty humo bron.
Kan mij ene reet schelen, is algemeen geweten dat ze bijna allemaal bij ISIS en andere extremistische groeperingen aansluiten. Is een feit. Ik ga verder geen tijd verspillen om bronnen te zoeken voor een Syriestrijderverdediger.

Kan mij ene reet schelen, is algemeen geweten dat ze bijna allemaal bij ISIS en andere extremistische groeperingen aansluiten. Is een feit.

No it isnt. Van de 380 man, 30 bij isis. Tot zover weten we. En bron is van van ostaeyen.
Onze overheidsinstanties werken op basis van zijn input ;)

Wedstrijd? Ik bedoelde het helemaal niet zo.

Met youre losing it bedoelde ik dat je extremer en extremer wordt in je gedachtegangen. Sanity check is nodig.
Why? Omdat het leek alsof je voor de doodstraf bent voor de familieleden van de terroristen. Je snapt toch zelf dat zoiets not done is, ook al ist een effectief middel tegen isis..

Weet je wat de enige manier is om ISIS te verslaan??
Ik weet wat de enige manier is...
...het is niet enkel de extremisten doden, maar ook hun familie.

Im calling it quits. Mss ben je door de recente gebeurtenis erg geschokt en moet je wat stoom afblazen.

Zou hij zelf nog weten welk punt hij wou maken?

jt43o9.jpg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven