Fitness Seller

Aanslag Parijs.. MOSLIMS

Status
Niet open voor verdere reacties.
^ eens. Jarenlang stemmen ronselen door dit gespuis toe te laten..

Nee, maar het is onvermijdelijk als de politiek op deze weg blijft doorgaan. De vraag is dan niet of het gebeurt, maar wanneer.

Als politici blijven zeggen geschokt te zijn, en dat het een aanslag is op de democratie en dan nog gaan beweren dat het niets met de islam heeft te maken, zoals bij eerdere 'incidenten' die ALLES met de islam (en immigratiepolitiek) te maken heeft, blijft het probleem groeien. En dan barst de bom des te harder.

Nee, maar het is onvermijdelijk als de politiek op deze weg blijft doorgaan. De vraag is dan niet of het gebeurt, maar wanneer.

Als politici blijven zeggen geschokt te zijn, en dat het een aanslag is op de democratie en dan nog gaan beweren dat het niets met de islam heeft te maken, zoals bij eerdere 'incidenten' die ALLES met de islam (en immigratiepolitiek) te maken heeft, blijft het probleem groeien. En dan barst de bom des te harder.

Denk je dat die gasten dit echt doen uit geloofsovertuigingen? (serieuze vraag)

Kan het niet dat dit gewoon mensen zijn die heel boos zijn op de maatschappij/samenleving omdat ze niet genoeg aandacht krijgen (of iig minder dan waar ze denken recht op te hebben) en daarom Islam extremisme aangrijpen om zich eindelijk te kunnen wreken op de samenleving die hen slecht behandeld heeft? Ik denk persoonlijk dat de meerderheid van de west-europese syrie strijders niet veel met het geloof opheeft, maar het eerder ziet als een noodzakelijk kwaad om eindelijk wraak te kunnen nemen op andere mensen.

Daarom denk ik ook dat die doembeelden over het omverwerpen van onze Westerse samenleving door een kalifaat erg onwaarschijnlijk is (wegens te weinig steun). Wat wel kan is dat er steeds meer gekkies op ideeën komen, en zich bekeren tot salafisme of whatever omdat dat een snelle weg is naar wapens en training.

6a00d8341c60bf53ef0120a5ed8d8c970b-600wi.jpg

Charlie Hebdo kreeg de sharia over zich heen, beledig de profeet en u zal gedood worden.

Wat doen zo'n mensen potverdomme hier in ons land? Als je niet aan democratie en vrijmeningsuiting kan aanpassen ROT DAN potverdomme OP.

B6xIrLZIEAErE8i.png

Denk je dat die gasten dit echt doen uit geloofsovertuigingen? (serieuze vraag)

Kan het niet dat dit gewoon mensen zijn die heel boos zijn op de maatschappij/samenleving omdat ze niet genoeg aandacht krijgen (of iig minder dan waar ze denken recht op te hebben) en daarom Islam extremisme aangrijpen om zich eindelijk te kunnen wreken op de samenleving die hen slecht behandeld heeft? Ik denk persoonlijk dat de meerderheid van de west-europese syrie strijders niet veel met het geloof opheeft, maar het eerder ziet als een noodzakelijk kwaad om eindelijk wraak te kunnen nemen op andere mensen.

Daarom denk ik ook dat die doembeelden over het omverwerpen van onze Westerse samenleving door een kalifaat erg onwaarschijnlijk is (wegens te weinig steun). Wat wel kan is dat er steeds meer gekkies op ideeën komen, en zich bekeren tot salafisme of whatever omdat dat een snelle weg is naar wapens en training.

Ja, dit denk ik serieus omdat de islam hen deze motivatie geeft.

Mocht het niets met religieuze overtuiging te maken hebben, waarom zien we zulke gebeurtenissen/aanslagen dan niet veel meer ZONDER de dat er connecties zijn met islamitisch gedachtegoed?

Er is één overeenkomst te vinden bij de meeste aanslagen van afgelopen decennia. Islam. En ja, zij geeft jou het recht te wreken. Ook neemt zij altijd de slachtofferrol aan. Denk aan Palestina, het perfecte voorbeeld waardoor jongeren over de hele wereld het gevoel hebben dat moslims (overal) worden onderdrukt.

De Westerse samenleving zal niet snel omver geworpen worden maar pogingen hiertoe zijn al erg genoeg. En als de ideologie het niet overwint door middel van overtuiging of geweld - dan wel door middel van demografie. Meer nageslacht verwekken dan de autochtone bevolking en binnen een paar decennia kun je de democratie misbruiken om de macht op te eisen en sharia in te voeren.

De ideeen van slachtofferrol, onderdrukt worden en wreken zijn allemaal terug te leiden naar islamitisch gedachtegoed. De hadith staan er vol mee. Voeg daarbij indoctrinatie op jonge leeftijd bij toe - door ouders en moskee.

'Er is geen god dan Allah en Mohammed is zijn profeet' sluit eigenlijk het bestaan van andere geloven al uit. En de koran herhaalt dit voortdurend. Er is geen plaats voor andere geloven of ongelovigen. De islam heeft mij als ongelovige al lang de oorlog verklaard. Hiertegen moet ik mij verdedigen. En ieder rationeel mens met mij.

De burgemeester van Rotterdam, Ahmed Aboutaleb (PvdA), is zwaar aangeslagen door de aanslagen op de redactie van Charlie Hebdo. Hij vindt dat jihadisten die de westerse samenleving verwerpen moeten "oprotten". Dat zei hij gisteren op de Nederlandse zender NOS.

"Als je het niet ziet zitten dat humoristen een krantje maken, ja... mag ik het zo zeggen: rot toch op!", zei Aboutaleb woensdagavond in het NOS-programma 'Nieuwsuur', zo meldt het Nederlandse blad Elsevier.

Hij noemde de aanslag in Parijs "een onbeschrijfelijke vorm van barbarij en achterlijkheid". Wie sympathie heeft voor de aanslagen hoort niet thuis in Nederland, stelt Aboutaleb. "In hemelsnaam, pak je koffer en vertrek. Er is misschien een plek in de wereld waar je tot je recht kunt komen. Ga niet onschuldige journalisten ombrengen, dat is zo verachtelijk. Verdwijn als je in Nederland je plek niet kunt vinden."
Exact. Aanpassen of opkrassen.

Is Aboutaleb al voor populist en racist uitgemaakt ? Of is het slechts voortbehouden aan eigen volk, geloofsgenoten om dat te zeggen ? Wordt steeds moeilijker voor de idealist want vroeger werd dat alleen gezegd door een blanke en konden ze racisme en diescriminazi roepen.

In slechts 50 jaar tijd zijn we op dit moment gekomen dat 'we' met deze problematiek leven dat is niks, 50 jaar is niks maar de stap die de islam in Europa maak is enorm.

Je bent op het punt dat we met elkaar moeten 'samen' leven en over nog eens 50 jaar roepen weer mensen dat er vanuit de historie nou eenmaal plekken moeten zijn met sharia stijl van wetten en islamitische vorm van leefregels. ''want wij hebben ze binnengehaald ze zijn er en we moeten samen leven".

---------- Toegevoegd om 13:10 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 12:50 ----------

FF respect tonen MAN, ff respect, respect.

Ja, dit denk ik serieus omdat de islam hen deze motivatie geeft.

Mocht het niets met religieuze overtuiging te maken hebben, waarom zien we zulke gebeurtenissen/aanslagen dan niet veel meer ZONDER de dat er connecties zijn met islamitisch gedachtegoed?

Misschien omdat dit jongeren zijn die met enorme haatgevoelens in onze maatschappij rondlopen, en ze het gevoel hebben dat zo'n extremistische beweging hen 2 dingen kan geven: een 'doel' in hun leven EN een kans om wraak te nemen op de maatschappij die in hun ogen oneerlijk tegen hen gericht is. Zo wordt bekeren eerder een 'noodzakelijk kwaad' voor hen om hun doelen te kunnen vervullen.

Wil hiermee alleen maar zeggen dat vooral de kern van IS/Al-Qaida enz... echt gelovige extremisten zijn. De rest zijn eerder meelopers die eender welke beweging of ideologie aanhangen, zolang die hen de kans geeft om te doden of vechten.

Ik beweer trouwens niet te weten wat er in het hoofd van zulke mensen omgaat, da's gewoon wat ik denk. En de 'meelopers' zijn ook geen haar beter dan de mensen die echt in het kalifaat geloven.

@TheUnknownKnown: denk je niet dat je het aantal West-Europese moslims dat de sharia aanhangt overschat? Hoe naïef het ook mag klinken, ik geloof oprecht dat onze samenleving al te ver is geëvolueerd om zoiets ooit nog te kunnen doorvoeren. :o

Misschien omdat dit jongeren zijn die met enorme haatgevoelens in onze maatschappij rondlopen, en ze het gevoel hebben dat zo'n extremistische beweging hen 2 dingen kan geven: een 'doel' in hun leven EN een kans om wraak te nemen op de maatschappij die in hun ogen oneerlijk tegen hen gericht is. Zo wordt bekeren eerder een 'noodzakelijk kwaad' voor hen om hun doelen te kunnen vervullen.

Wil hiermee alleen maar zeggen dat vooral de kern van IS/Al-Qaida enz... echt gelovige extremisten zijn. De rest zijn eerder meelopers die eender welke beweging of ideologie aanhangen, zolang die hen de kans geeft om te doden of vechten.

Ik beweer trouwens niet te weten wat er in het hoofd van zulke mensen omgaat, da's gewoon wat ik denk. En de 'meelopers' zijn ook geen haar beter dan de mensen die echt in het kalifaat geloven.

@TheUnknownKnown: denk je niet dat je het aantal West-Europese moslims dat de sharia aanhangt overschat? Hoe naïef het ook mag klinken, ik geloof oprecht dat onze samenleving al te ver is geëvolueerd om zoiets ooit nog te kunnen doorvoeren. :o

En wie of wat voedt deze zogenaamde haatgevoelens dan volgens jou, als het niet de islam is?
Waarom is onze maatschappij oneerlijk tegen hen?
En welk ander doel dan het sterven voor Allah en het paradijs zou je kunnen bedenken?
Waarom zou iemand willen vechten of doden?

Als het al niets met de islam te maken heeft, enig idee waar deze gevoelens dan vandaan komen?

Mensen die denken dat het niets met de islam te maken heeft maar gewoon afzetten tegen de maatschappij moeten dringend eens de Koran lezen en de geschiedenis van de islam bestuderen.

En wie of wat voedt deze zogenaamde haatgevoelens dan volgens jou, als het niet de islam is?
En welk ander doel dan het sterven voor Allah en het paradijs zou je kunnen bedenken?

Als het al niets met de islam te maken heeft, enig idee waar deze gevoelens dan vandaan komen?

Er zijn talloze voorbeelden van aanslagen niet gepleegd door moslims: Tristan van der Vlis, Volkert van der Graaf, Kim de Gelder, Anders Breivik, Elliot Rodger, en een eindeloze lijst van school shootings.

Penose opent een topic en Frankrijk goes loco.

Ik denk dat veel moslims niet dagelijks streven naar het leven onder een vorm van sharia maar ik denk dat er tegelijkertijd wel relatief grote aantallen zijn die het positiever ervaren dan het systeem dat wij kennen.

Dat mag, ik mag ook vinden dat dit systeem niet goed is.

Alleen tel ik daar een aantal andere zaken bij op die het een stuk reëler maken.

-overheid niet capabel of niet daadkrachtig om negatieve elementen te stoppen.
-geweld en intimidatie vanuit moslimzijde zijn zeker een machts-instrument van de kleine aantallen die kost wat kost willen forceren.
-democratie zorgt ervoor dat bijvoorbeeld salafisme ongestoord kan groeien.
-globale zaken worden goed ge of misbruikt om religie 'op te wekken'

Het kan een lang proces zijn in Europa, in Syrië stap je nu een stad binnen en dwing je sharia af. De kinderen die nu geboren worden in Raqqa/Syrie zullen alleen nog islam en sharia kennen als rechtmatig systeem.

In NL gaat dat langer duren maar de eerste 50 jaar waren hoopvol voor islamisten. 50 Jaar terug had niemand voorzien dat er duizenden moskeeën en scholen en instanties in NL zouden zijn. Over 50 jaar spreken we misschien over tientallen moskeeën en scholen met salafistische inslag. Dan groeien er kinderen in NL op die wordt aangeleerd dat ...vul maar aantal zaken in...

http://www.volkskrant.nl/buitenland/zorgwekkende-groei-van-salafisme-in-duitsland~a3776054/

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Grappig idd :roflol:

Nogmaals, ik kan echt niet zeggen wat er in het hoofd van deze mensen om gaat, en probeer ook niks te verdedigen. Ook beweer ik ook niet dat dit feiten zijn, het is gewoon mijn kijk erop.

Omdat het vaak mensen zijn die in armoede of marginaliteit zitten of het gevoel hebben dat ze geen eerlijke kansen gekregen hebben. De maatschappij is volgens mij of jou niet tegen hen, maar in hun ogen is dat wel het geval. Dat, in combinatie met het feit dat deze mensen volgens mij psychologisch ziek zijn, zorgt ervoor dat ze willen vechten of doden. Misschien een beetje zoals de ene 'school shooting' een amerika de andere inspireert. Die schutters hebben niet allemaal een grudge tegenover leraren, maar tegenover de samenleving in het algemeen. En als je je aansluit bij de IS of wat dan ook, kom je waarschijnlijk aardig makkelijk aan wapens. En als je zegt dat je bereid bent een aanslag te plegen in West-Europa, zullen ze je ook wel helpen het land in te komen en alles voor te bereiden.

Ik heb geen heel uitgebreide kennis van de Islam, maar ik dacht dat vooral het salafisme de jihad en sharia en dergelijke aanhing, niet? Kan me hierin vergissen. Dat is iig niet de gedachtegang van de meerderheid van de moslims. Zoals ik al zei denk ik dat vooral de oprichters van deze bewegingen en gelovigen ter plaatse echt geloven in het omver werpen van de Westerse samenleving, de rest doet het uit eigen belang of voor het vervullen van eigen doeleinden (zoals random mensen vermoorden).

(Persoonlijk vind ik het streng beleiden van eender welke religie ook iets onzinnigs hoor, maar ik denk niet dat je het aantal moslims dat alle wetten in de Koran ten uitvoer wilt brengen, moet overschatten).

Als je de koran leest weet je dat er geen gematigde islam bestaat. Ik verbaas mij dan ook niet over de reacties op social media, waar 'normale' jongeren de daad van gisteren goedkeuren. 'Moet je de profeet of de islam maar niet beledigen, dan vraag je erom.' Dit soort zieke kronkels lijkt plotseling doodnormaal bij moslims 'waar je dat niet van zou verwachten.'

De extreme islam zit diep verscholen in de meesten maar is zeker aanwezig. Zij die dat niet direct aantonen, door het openlijk op te nemen voor terroristen of broeders die strijden voor de islam, noemt men gematigd.

Dit is een perfect voorbeeld van gematigde islam. Zelf geen actie ondernemen, maar wel ondersteunen of er sympathie voor hebben. Zieke ideologie, uitbannen net als het nazisme a.s.a.p.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven