MuscleMeat

Aanslag Parijs.. MOSLIMS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wel toevallig dat al die rejects etc. dan toevallig overstappen op de islam en toevallig niet het christen/jodendom.
Toevallig allemaal zeg.

Omdat ze al moslim waren he...

(Da feit was toch een given? :D)

99% van hun rekruuts zullen moslim zijn schat ik

Radicale moslims nemen de Koran letterlijk, dat is het verschil. In de Koran staat duidelijk dat er gevochten moet worden tegen ongelovigen. Dus niet met dat verhaaltje komen dat men islam gebruikt voor macht of geweld, nee het is inherent aan de religie zelf, gematigden volgen gewoon niet de leer tot op de letter. Hetzelfde geldt voor het christendom trouwens.

geloofd

Radicale moslims nemen de Koran letterlijk, dat is het verschil. In de Koran staat duidelijk dat er gevochten moet worden tegen ongelovigen. Dus niet met dat verhaaltje komen dat men islam gebruikt voor macht of geweld, nee het is inherent aan de religie zelf, gematigden volgen gewoon niet de leer tot op de letter. Hetzelfde geldt voor het christendom trouwens.

Zelfs al waren er geen radicale gelovigen maar alleen gematigden. Ook die zien mensen met een ander geloof, of erger nog ongelovigen graag verdwijnen. Alleen weten ze dat het te ver gaat om ze persoonlijk aan het mes te rijgen.

Dit is ook het eerste dat ik dacht toen ik die je suis ahmed onzin zag. Idiots.

Is er überhaupt al bevestiging gekomen dat de man effectief een moslim was? Of gaat met tegenwoordig af op naam en afkomst. Voor mij was hij in de eerste plaats een Franse politieagent.

Vind dat hele verhaal van 'matige' en 'radicale' moslims bunk, ofwel ben je moslim of niet. Dat er maar een relatief kleine groep overgaat tot geweld, wil niet zeggen dat er geen miljoenen zijn met dezelfde denkbeelden.

Al qaeda wilt niet dat usa macht heeft over hun grondgebieden.

Al Qaida heeft geen grondgebieden.

Laatst bewerkt:

Er staat ook duidelijk ''indien zij je bevechten, bevecht hen dan'' dat plaatst het meteen in een ander perspectief.

Alles blijft altijd een interpretatie. Je kan zoiets niet letterlijk als voorschrift gebruiken.

Bovendien doen ze het dan wel heel selectief.

Ik ben benieuwd hoe lang die gematigden gematigd blijven als hun radicale vriendjes straks daadwerkelijk iets bereiken.

Ik ben benieuwd hoe lang die gematigden gematigd blijven als hun radicale vriendjes straks daadwerkelijk iets bereiken.

Hier in het westen andersom waarschijnlijk. Noem eens een percentage. 95% ofzo zijn ook maar slechts van huis uit/traditioneel gelovigen net zoals ik van huis uit katholiek was en niet gelovig geworden uit overtuiging.
Die hebben ook ogen en een brein in hun kop en veel van die moslims doen ook maar uit gemak leuk mee om het "goed" te doen in de ogen van hun omgeving. Net zoals 9/10 seculiere Nederlanders door het leven gaat als volkomen inwisselbare klapmongol om het "goed" te doen in de ogen van de omgeving bijvoorbeeld.
Als puntje bij paaltje komt vermoed ik dat al die geërfde moslims ook helemaal niet zo staan te springen een hele hoop vrijheden in te leveren, hun ledematen/leven niet meer zeker te zijn enz. Om een sprookje.
Gaat allemaal om macht/identiteit enz. Kan mij goed voorstellen als 16 jarige en je buurt is khut, school gaat khut, toekomstperspectief is khut en je kunt ergens heldhaftig met grote geweren gaan schieten en bij een grote groep mensen thuis horen, dat dat heel aantrekkelijk klinkt. Zelfs beroemd worden en geschiedenis schrijven! Heeft allemaal weinig met geloof te maken. Mensen hebben wel gekkere dingen gedaan om beroemd te worden.

Overigens is er minder geweld op de wereld dan ooit tevoren. We horen wel veel meer dmv. informatietechnologie. Dat beïnvloedt het beeld blijkbaar nogal. Maar het gaat de goede kant op met de moslims. :p Hier moeten ze blijkbaar nog even doorheen. Gewoon even heen laten doen!
Is niet zo dat er in de laatste 70 jaar (in wo2 telde het niet) niet regelmatig iemand met wat voor etiketje dan ook ergens door draait en eens goed om zich heen schiet. Kun je een flinke lijst van maken alleen al uit eigen land.
Vroegah was men wel wat beter in relativeren en tegenwoordig is alles (Nou ja vooral als een soort moslim het doet) echter gelijk terrorisme en klinkt het allemaal wel heel groot, werelds en ernstig. Haben sie angst? Dat is ook de bedoeling. Schiet mij maar lek ik maak me wel druk om belangrijkere dingen.

Tja, de Bijbel zegt ook dat je bijvoorbeeld iemand die steelt/overspel pleegt/misdaad pleegt mag stenigen..
Dat doen de Christenen toch ook niet..

Volgens mij zijn de moslims toch de meeste die nog aan stenigen doen (en dan niet eens vanuit de Koran, als ik internet moet geloven).

Vind dat hele verhaal van 'matige' en 'radicale' moslims bunk, ofwel ben je moslim of niet. Dat er maar een relatief kleine groep overgaat tot geweld, wil niet zeggen dat er geen miljoenen zijn met dezelfde denkbeelden.

Niet mee eens. Als iemand m'n geloofsovertuiging zou vragen, zou dat ook katholiek zijn. Vooral omdat ik uit een zekere traditie op bepaalde dagen naar de kerk ga (herdenking van familieleden, kerstmis). Dus ja, ik noem mezelf ook 'gematigd katholiek', en zo zullen er nog wel een heleboel mensen zijn. Dat wilt toch niet zeggen dat we het allemaal eens zijn met de ideeën van de Ku Klux Klan?

Hier heb ik dus altijd moeite mee. Christelijk opgevoed vertelde de mensen van de heel vrijzinnige kerk waar ik dan heenging; je moet het niet letterlijk nemen. Maar wat is het fundament dan als je selectief gaat shoppen in een geloofsboek. Ik vind als er dingen pertinent geweldadig of hopeloos gedateerd zijn dat je best eens met bijbel 2.0 kan komen.

Neem die steniging (en doodstraf in het algemeen) neem het stuk in Romeinen over homo en dat dit een gruwel zou zijn.....Volgens mij als je selectief gaat shoppen vermijd je de discussie over wat pertinent echt niet meer kan in die bijbel anno 2015. Gematigden gelovigen (Jood/Moslim/Christenen....) zouden volgens mij die discussie wel moeten aangaan. Laat desnoods wel staan maar met een *= gedateerd en niet meer ons geloof anno 2015.

Afstand nemen in plaats van om de hete brei heen draaien door zoveel niet letterlijk te nemen. En dit vind ik dus niet alleen voor Moslims, ook Christenen.

Geloofsboeken moeten mee evalueren.....anders blijft het barbaars en middeleeuws.

Hier heb ik dus altijd moeite mee. Christelijk opgevoed vertelde de mensen van de heel vrijzinnige kerk waar ik dan heenging; je moet het niet letterlijk nemen. Maar wat is het fundament dan als je selectief gaat shoppen in een geloofsboek. Ik vind als er dingen pertinent geweldadig of hopeloos gedateerd zijn dat je best eens met bijbel 2.0 kan komen.

Neem die steniging (en doodstraf in het algemeen) neem het stuk in Romeinen over homo en dat dit een gruwel zou zijn.....Volgens mij als je selectief gaat shoppen vermijd je de discussie over wat pertinent echt niet meer kan in die bijbel anno 2015. Gematigden gelovigen (Jood/Moslim/Christenen....) zouden volgens mij die discussie wel moeten aangaan. Laat desnoods wel staan maar met een *= gedateerd en niet meer ons geloof anno 2015.

Afstand nemen in plaats van om de hete brei heen draaien door zoveel niet letterlijk te nemen. En dit vind ik dus niet alleen voor Moslims, ook Christenen.

Geloofsboeken moeten mee evalueren.....anders blijft het barbaars en middeleeuws.

De Bijbel is al vaker aangepast. Hoe zit dit met de Koran en andere geloven?

De Bijbel is al vaker aangepast. Hoe zit dit met de Koran en andere geloven?

De bijbel is hertaald in meer begrijpbare vormen of aangepast op voortschrijdend inzicht uit oude vertalingen in het Grieks en Latijn. Er is volgens mij niet gedelete in de daadwerkelijke inhoud van die bijbel. Nooit een statement van een homo is ook een schepping van God. God houd van zijn "kinderen" en Jezus predikt liefde en dus kan het statement homo=gruwel niet (meer) ons geloof zijn. Verbeter me als ik het fout heb....ik ken geen inhoudelijke aanpassingen in wat voor geloofsboek dan ook.

Als ze maar niet dat stuk veranderen over blessed is he who je kinderen kapotgooit op de rotsen

dat is mn favoriete stuk

eg mooie boeck

Niet mee eens. Als iemand m'n geloofsovertuiging zou vragen, zou dat ook katholiek zijn. Vooral omdat ik uit een zekere traditie op bepaalde dagen naar de kerk ga (herdenking van familieleden, kerstmis). Dus ja, ik noem mezelf ook 'gematigd katholiek', en zo zullen er nog wel een heleboel mensen zijn. Dat wilt toch niet zeggen dat we het allemaal eens zijn met de ideeën van de Ku Klux Klan?

Snap het punt dat je wil maken, alhoewel dat de Klan zijn roots heeft in de Amerikaanse burgeroorlog. (niet in de bijbel)

Als je de Hadith (een verkapt instructieboek) leest zal je echter merken dat het zaken goedkeurt die, vrij gemakkelijk, de claim onderuithalen dat het religie van vrede is.

En zelfs de meest, zogeheten, 'matige' moslim(a) kan niet ontkennen dat zijn of haar profeet een pedofiel was. Waardoor ik me sowieso al afvraag hoe het gesteld is met hun morele kompas.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven