XXL Nutrition

Aanslag Parijs.. MOSLIMS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Snap het punt dat je wil maken, alhoewel dat de Klan zijn roots heeft in de Amerikaanse burgeroorlog. (niet in de bijbel)

Als je de Hadith (een verkapt instructieboek) leest zal je echter merken dat het zaken goedkeurt die, vrij gemakkelijk, de claim onderuithalen dat het religie van vrede is.

En zelfs de meest, zogeheten, 'matige' moslim kan niet ontkennen dat zijn of haar profeet een pedofiel was. Waardoor ik me sowieso al afvraag hoe het gesteld is met hun morele kompas.

We hebben het over zo'n 1500 jaar geleden hè. Denk niet dat dat toentertijd rare praktijken waren.

De bijbel is hertaald in meer begrijpbare vormen of aangepast op voortschrijdend inzicht uit oude vertalingen in het Grieks en Latijn. Er is volgens mij niet gedelete in de daadwerkelijke inhoud van die bijbel. Nooit een statement van een homo is ook een schepping van God. God houd van zijn "kinderen" en Jezus predikt liefde en dus kan het statement homo=gruwel niet (meer) ons geloof zijn. Verbeter me als ik het fout heb....ik ken geen inhoudelijke aanpassingen in wat voor geloofsboek dan ook.

Ik weet het zelf ook niet, vandaar dat ik het aan jou vroeg :o

Elk geloofsboek is denk ik vrij te interpreteren, het is aan de mensen van de geloofsgebouwen (om het zo maar even te noemen) om te zorgen dat wat in het boek staat, goed neergezet wordt in verhouding met de moderne tijd. Dus dat vroeger het wel normaal was om iemand te stenigen, maar het nu echt niet meer kan.
Wellicht hebben sommige mensen van de Islam dit niet goed gedaan, waardoor sommige nog steeds de Koran te letterlijk nemen en niet denken aan wat goed is in het algemeen, maar alleen wat goed is volgens Allah.

Want nu zijn er geen kinderhuwelijken meer natuurlijk in contreien. Waar zouden ze dat idee vandaan hebben?

Het is en blijft natuurlijk een primitief volkje, echter bekijken we dit vanuit westers perspectief. Nu ben ik verder geen cultuurrelativist, maar kijk bijvoorbeeld naar Alexander de Grote, Caligula, Michelangelo (om er maar een paar te noemen). Pedofilie is van alle tijden, imho kun je mensen hier niet op afrekenen. Het is niet mijn cup of tea, maar een criterium aan de kaak stellen over iets wat toentertijd acceptabel was vind ik vreemd.

kijk die sl*t frej hier net doen of hij verstand heeft van zaken.

According to the Afghan Ministry of Public Health’s 2010 Mortality Survey, conducted in all 34 provinces of Afghanistan including a nationally representative sample of 24,032 households, 53 percent of all women in the 25-49 age group were married by age 18, and 21 percent of the women were married by age 15.
https://forum.bodybuilding.nl/attachments/afghanistan_brochure_0913_09032013-pdf.662073/

Under Iranian law, girls may marry at 13 and boys at 15, and children under 10 may marry with the approval of their guardian and the court. According to official statistics, about one million children, even under age 10, are married. The statistics also show that 85% of these one million married children are girls – meaning that most of them are married to grown men.
http://www.memri.org/report/en/0/0/0/0/0/0/7147.htm

een criterium aan de kaak stellen over iets wat toentertijd acceptabel was vind ik vreemd

Dat is het voor, velen van, hun nog steeds.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Heb je nosje weer

Ik zou ervoor tekenen hoor, zo'n 15-jarige..

Misschien toch maar iets anders gaan doen dan onderwijs.

In de Koran staat ook dat iedereen die niet voor zijn geloof vecht/dood; de bron van het kwade zelf is en dus geen moslim kan zijn. De Koran geeft gelovigen dus de keuze tussen het "vechten" tegen infidels en zich zelf tot de infidels toe te voegen...
Zou iedereen de film "The believer" willen aanraden (inhoud in 1 zin: jood die zelf nazi en anti-semitist wordt).
Heb hem net voor de 5e keer gezien en ben nu begonnen met het lezen van de Koran. "How can you hate something you don't understand?"

Snap het punt dat je wil maken, alhoewel dat de Klan zijn roots heeft in de Amerikaanse burgeroorlog. (niet in de bijbel)

Als je de Hadith (een verkapt instructieboek) leest zal je echter merken dat het zaken goedkeurt die, vrij gemakkelijk, de claim onderuithalen dat het religie van vrede is.

En zelfs de meest, zogeheten, 'matige' moslim(a) kan niet ontkennen dat zijn of haar profeet een pedofiel was. Waardoor ik me sowieso al afvraag hoe het gesteld is met hun morele kompas.

Ik heb het zelf natuurlijk nooit gelezen, maar wil best van je aannemen dat wat er in de Hadith staat niet bepaald vredelievend is. Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat ik geen probleem heb met de miljoenen moslims die selectief de goeie dingen uit de Koran onthouden en toepassen. Dit is immers ook wat wij doen met het christendom, en waar een groot deel van onze normen en waarden toch op gebaseerd zijn. Iedereen die eender welk religieus boek volledig letterlijk als leidraad gebruikt, is in mijn ogen sowieso een tokkie.

Over je eerste opmerking trouwens: denk jij persoonlijk dat de terroristen van IS/Al Qaida enz.. hun roots hebben in het geloof? Of is er om verschillende politieke of historische redenen een haat tegenover de Westerse wereld, waarbij de islam vooral misbruikt wordt om een religieus doel te geven aan deze acties? Want dan zou je wel de analogie met de KKK kunnen maken, die de Bijbel misbruikten om bepaalde daden goed te praten.

Over die Iraanse wet trouwens: die jonge (gedwongen) huwelijken zie je daar tegenwoordig steeds minder. De mensen zijn daar de laatste jaren enorm geëvolueerd qua levensstijl en denkwijze, vooral in de hoofdstad denk ik dat zoiets amper nog voortkomt. De overgrote meerderheid daar heeft ook totaal niks op met de omliggende landen.

Grappig hoe veel mensen hier de Islam denken te kennen o.a Frej.

En terroristen vergelijken met moslims?

Kijk naar IS ze bombarderen moskee'en, verkrachten vrouwen en noem maar op, hoe kunnen jullie hun nog moslims noemen?

Kijk naar IS ze bombarderen moskee'en, verkrachten vrouwen en noem maar op, hoe kunnen jullie hun nog moslims noemen?

Echt vergelijken met moslims niet, alleen een terrorist is vaker een moslim dan een andere religie en nog minder vaak met een politiek doel.

Toevallig blijkbaar.

Over je eerste opmerking trouwens: denk jij persoonlijk dat de terroristen van IS/Al Qaida enz.. hun roots hebben in het geloof? Of is er om verschillende politieke of historische redenen een haat tegenover de Westerse wereld, waarbij de islam vooral misbruikt wordt om een religieus doel te geven aan deze acties? Want dan zou je wel de analogie met de KKK kunnen maken, die de Bijbel misbruikten om bepaalde daden goed te praten.

Het willen oprichten van een kalifaat valt alleen maar te linken aan hun religie.

Beter dan jij in ieder geval, aangezien vrouwen als oorlogsbuit geen probleem was voor de profeet.

Beter dan jij in ieder geval, aangezien vrouwen als oorlogsbuit geen probleem was voor de profeet.

Hoe kom je hierbij? heb je dat gelezen in de Koran of van een of andere pvv site weg gehaald?

Misschien moet je je eerst ergens gaan in verdiepen voor je iets zegt, dan kom je niet als een l**ghoofd over.

Omdat het moslims zijn... Ze bombarderen die moskeeën omdat ze vinden dat de moslims die daarheen gaan te gematigd zijn en geen echte moslims zijn

Hoe kom je hierbij? heb je dat gelezen in de Koran of van een of andere pvv site weg gehaald?

Misschien moet je je eerst ergens gaan in verdiepen voor je iets zegt, dan kom je niet als een l**ghoofd over.

Uit de Hadith, onder Bukhari, zal dat geweest zijn.

(In Vlaanderen is er overigens geen PVV)

mfw realisatie Frej = Leberecht

Donald-Glover-OMG-Travel-Through-The-Mind-On-Community.gif

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven