MuscleMeat

Aanslag Parijs.. MOSLIMS

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik bedoel dat het hier niet echt gaat om het vergelijken van een moslim met een terrorist, maar dat ik het wel 'toevallig' vind dat meeste terroristen moslim zijn (dus het doen vanwege religie) en niet een andere religie of het doen vanwege politieke doelen.

Meeste christen en joden waarvan we in aanraking komen zitten in usa en west europa dus ze hebben het goed dus gaan ze niet gaan strijden voor iets.
en ze hebben een sterke leger dat voor hun belangen staat.

Moslims kunnen niet opboksen met een leger, dus gaan ze over tot guerilla tactics.

Daarom zie je veel meer islam terroristen.

In regios waar het omgekeerd is, is het net andersom. Christen terroristen die moslims bedreigen in bepaalde afrikaanse landen. Maar das ver v ons bed.

De Islam is een relatief jong geloof, het is de laatste openbaring van God. Maar als we dan even naar leeftijden kijken zeggen ze dat de Profeet rond het jaar 632 is overleden.

Nu zit de Islam dus in zijn opstandige pubertijd net als toen we de middeleeuwen hadden waarbij alle 'ketters' en ongelovigen het in de naam van de bijbel moesten vergelden. Grootste verschil is dat de middelen van deze tijd niet in verhouding staan tot wat er in de middeleeuwen gebruikt werd. Zwaard - pijl en boog zijn een stuk """onschuldiger""" dan een tank, raketwerper of automatische geweren.

De martelmethodes zijn pretty much the same, koppen snellen, stenigen en andere bizarre manieren om iemand dood te krijgen.

We moeten dit gewoon even uitzitten, ze worden vanzelf volwassen :o

Meeste christen en joden zitten in usa en west europa dus ze hebben het goed en ze hebben een sterke leger.

Moslims kunnen niet opboksen met een leger, dus gaan ze over tot guerilla tactics.

Daarom zie je veel meer islam terroristen.

In regios waar het omgekeerd is, is het net andersom. Christen terroristen die moslims bedreigen in bepaalde afrikaanse landen. Maar das ver v ons bed.

Waarom quote je mij? Wat je zegt is totaal niet relevant aan mijn post.

Enne:

''In regios waar het omgekeerd is, is het net andersom.''

No shit :roflol:

Misschien ga je het dan eens snappen.
20rjq83.jpg
JeSuisAhmed versus JeSuisCharlie. Dat is de reden.
JeSuisCharlie gaat om alle slachtoffers en om vrijemeningsuiting.
JeSuisAhmed gaat om 1 slachtoffer die moslim is en is slechts een gedeeltelijke / minieme veroordeling van de slachtpartij. Deze slogan wordt ook door vrij veel extremisten gedeeld omdat deze de tekenaars niet omvat... Deze slogan is echter ook door vele mensen overgenomen zonder veel nadenken.

Wanneer een christelijke een aanslag pleegt gaan wij niet gedeeltelijk gaan veroordelen. En wij zeggen duidelijk tegen te zijn terwijl er uit de moslimgemeenschap veel gemixte reacties omtrent zo'n dingen. Ik herinner me bv nog heel goed dat er een school was met Marokkanen die de vrijlating eisten en zeiden dat het een goede daad was nadat enkele Marokkanen zonder reden een scheidsrechter doodsloegen. IPV dat moslims hier één proberen te zijn met autochtonen zetten ze zich veelal af. Ik denk dat zowat iedereen weet dat zelfs heel veel gematigde moslims hun dochter niet graag met iemand van autochtonen...

Laatst bewerkt:
Waarom quote je mij? Wat je zegt is totaal niet relevant aan mijn post.

Enne:

''In regios waar het omgekeerd is, is het net andersom.''

No shit :roflol:

Ik reageerde op dit:

maar dat ik het wel 'toevallig' vind dat meeste terroristen moslim zijn (dus het doen vanwege religie) en niet een andere religie of het doen vanwege politieke doelen.

Mijn punt is dat als de rollen waren omgedraaid, dan zou je christenterroristen zien.

Maw, elk religieus groep kan tot terrorisme overgaan.
Geweld als middel voor de struggle om macht.

Ik bedoel dat het hier niet echt gaat om het vergelijken van een moslim met een terrorist, maar dat ik het wel 'toevallig' vind dat meeste terroristen moslim zijn (dus het doen vanwege religie) en niet een andere religie of het doen vanwege politieke doelen.

''indien zij je bevechten, bevecht hen dan''

''Denk niet dat degenen die sneuvelden voor Gods zaak dood zijn! Nee, zij zijn in leven, en bij hun Heer wordt in hun levensonderhoud voorzien. Zij verheugen zich over wat God hun geeft vanuit zijn goedheid en zijn blij dat er voor degenen die zich nog niet bij hen gevoegd hebben niets te vrezen is en dat zij niet bedroefd zullen zijn. ''

Het is ver gezocht voor ons normale mensen, maar ik kan mij voorstellen dat er enkele debielen zijn die dit verkeerd interpreteren nadat bijvoorbeeld Frankrijk een paar soldaten naar het Midden-Oosten stuurt.

Ik denk dat dit soort teksten niet voorkomen in de Bijbel. Tel daarbij op dat dit soort aanslagen zijn toegenomen sinds het Westen is begonnen met het militair afzetten van een paar dictators.

Ook zijn moslims over het algemeen veel meer into het geloof dan de gemiddelde christenen. En dit kun je weer verklaren door een verhoogde armoede en slechte scholing in dit soort gebieden.

Maw, ik kan ook mijn brood gaan stelen ipv kopen
Diefstal als middel voor de struggle van rondkomen

Geen enkel rechter zal u daarover veroordelen als je sterft v de honger, geloof me :roflol:

Waarom is het nodig om andere religies te betrekken bij een discussie over de islam?

Omdat oslam een religie is net zoals christendom en er heel veel vergelijkingen mogelijk is omdat ze tot dezelfde categorie behoren.

Omdat je alles van twee kanten moet bekijken. Leeghoofden als jij kijken alles van één kant dat blijkt.

Omdat oslam een religie is net zoals christem en er heel veel vergelijkingen mogelijk is omdat ze tot dezelfde categorie behoren.

Jullie weten beiden niet eens waarom een andere religie erbij wordt gehaald?
:roflol:

Dat deed ik, omdat er mensen zijn die vinden dat als een moslim een terroristische aanslag pleegt, geen ekte moslim is omdat hij in strijd zou zijn met de Koran.
Ik legde uit, door een andere religie te noemen (anders snappen ze het misschien niet zo omdat butthurt enzo) dat als een christen een terroristische aanslag pleegt, het nog steeds een christen is en niet ineens een ongelovige of een moslim.
Zo dus ook met moslims.

Ik had het meer abstracter, hell93.

In veel discussies rond islam wordt vergelijkingen en contrasten gemaakt met andere religies.
Zo vreemd is dat niet, terwijl frey insinueerde dat men daarmee stopt oid

Jullie weten beiden niet eens waarom een andere religie erbij wordt gehaald?
:roflol:

Dat deed ik, omdat er mensen zijn die vinden dat als een moslim een terroristische aanslag pleegt, geen ekte moslim is omdat hij in strijd zou zijn met de Koran.
Ik legde uit, door een andere religie te noemen (anders snappen ze het misschien niet zo omdat butthurt enzo) dat als een christen een terroristische aanslag pleegt, het nog steeds een christen is en niet ineens een ongelovige of een moslim.
Zo dus ook met moslims.

Hell93 be like...
10zuuiv.jpg

Religie de schuld geven is gewoon fout.

Omdat je alles van twee kanten moet bekijken. Leeghoofden als jij kijken alles van één kant dat blijkt.

Heb ook niets met die andere religies, dat argument gaat dus alweer niet op.

Of wou je ons er op wijzen hoeveel de islam heeft ontleend van joodse en christelijke mythes?

znsft4.gif
Omdat oslam een religie is net zoals christendom en er heel veel vergelijkingen mogelijk is omdat ze tot dezelfde categorie behoren.

Eerder het ene goedpraten met het ander.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven