- Waardering
- 7.124
Hier in het westen andersom waarschijnlijk. Noem eens een percentage. 95% ofzo zijn ook maar slechts van huis uit/traditioneel gelovigen net zoals ik van huis uit katholiek was en niet gelovig geworden uit overtuiging.
Die hebben ook ogen en een brein in hun kop en veel van die moslims doen ook maar uit gemak leuk mee om het "goed" te doen in de ogen van hun omgeving. Net zoals 9/10 seculiere Nederlanders door het leven gaat als volkomen inwisselbare klapmongol om het "goed" te doen in de ogen van de omgeving bijvoorbeeld.
Als puntje bij paaltje komt vermoed ik dat al die geërfde moslims ook helemaal niet zo staan te springen een hele hoop vrijheden in te leveren, hun ledematen/leven niet meer zeker te zijn enz. Om een sprookje.
Gaat allemaal om macht/identiteit enz. Kan mij goed voorstellen als 16 jarige en je buurt is khut, school gaat khut, toekomstperspectief is khut en je kunt ergens heldhaftig met grote geweren gaan schieten en bij een grote groep mensen thuis horen, dat dat heel aantrekkelijk klinkt. Zelfs beroemd worden en geschiedenis schrijven! Heeft allemaal weinig met geloof te maken. Mensen hebben wel gekkere dingen gedaan om beroemd te worden.
Misschien is dit echt met de verwesterde moslims het geval. Veel contact hebben met ongelovigen op scholen etc. zal ze zeker "beinvloeden op een positieve manier. Dit geld denk ik meer voor de moslims die echt als buitenstaander opgroeien in een westerse maatschappij. Ik had op school maar bij één enkele turk in de klas gezeten, dat soort gasten zijn al lang niet meer praktiserend moslim. Vooral niet als ze als Turks gezin in een Nederlandse wijk wonen.
In de echte Moslim wijken in de grote steden van Europa zie ik dit niet gebeuren. De inmenging van het westen is hier niet meer van toepassing en is eerder inmenging van Islam aan het worden. Ik zie hier niet snel gebeuren wat jij schetst, dat niet gelovig zijn uit overtuiging. Er is hier dan ook geen sprake van multiculturele samenleving als je verschillende groepen gaat splitsen in scholen/wijken en straks ook winkels. Het worden gewoon Islamitische steden/gebieden in het westen, maar langzaam is er over een aantal jaar in die wijken niks westers meer aan. Enkel de grondwet, maar deze zal door eigen normen en waarden worden toegepast.
---------- Toegevoegd om 14:34 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:32 ----------
Nosje verdient een Nosje antwoord, dat luidt : Op mijn baseringen.

''