AndroidHealthClinic

Aanslag Parijs.. MOSLIMS

Status
Niet open voor verdere reacties.
alle enge EU-figuren zijn ook weer van de partij hoor

hypocriet zootje
Idd, alle politici die schuldig zijn aan deze toestanden (door ongereguleerde massa-immigratie) gaan zich nu eens profileren onder het volk en in de media, dieptriest is het. Ondertussen gaan ze gewoon verder met pappen en nathouden ipv serieuze maatregelen te nemen.

Dat hij voor vrije meningsuiting is en tegen het geweld dat die film veroorzaakt heeft gaat in datzelfde interview.

Dat Barroso heiligschennis niet zo lief vind kan mij niks interesseren. Hij heeft zijn mening, ik ook, als hij het al meent want hij moet relaties proberen hooghouden. Hij spreekt niet voor heel Europa, al zou hij dat wel willen.

Als hij heiligschennis in Europa wil verbieden(wat politieke zelfmoord is), dan heeft hij probleem.

Laatst bewerkt:
Extreem rechtse partijen hebben hier niks aan gewonnen int publieke debat.

En huidige politici zeggen.al direct dialoog bla bla 3n twaren geen moslims bla bla.

Paar kleine maatregelen tegen syriestrijders en meer zal da nie zijn.

Merkel was er toch niet helemaal gerust in precies :D

oqziht.jpg

Daarom noemen we het religieus terrosisme.

http://en.wikipedia.org/wiki/Religious_terrorism

Echt niet rocket science, maar blijkbaar gaat enige vorm van diepere definering jouw voorbij.

Imam kan preken wat hij wil, preken kan de mong**l aan Antwerpen-Centraal ook goed.

Dit soort argumenten baseren zich steeds op dezelfde drogreden.

p1. Islam is gelijk aan mijn interpretatie van Islam
p2. mijn interpretatie van Islam is anders dan de Salafisten/Wahabbisten(had eerst Ummayaden geschreven, iets teveel CK2 gedaan :D)
c. zij geen ekte Islam

p1 zuigt langs alle kanten als je een sociaal bruikbare definitie van Islam wil hebben. Het wordt onfalsifieerbaar want je kan gewoon whatever verwerpen door een herinterpretatie van wat je gelooft.
Daarnaast geeft de drogreden nog een extra probleem dat je moreel verwerpelijke acties gewoon automatisch buiten Islam defineerd, ipv er in Islam wat aan te doen. Je voert dus een leeg herdefinitiebeleid ipv een actief beleid.

Laatst bewerkt:
Veel moslims zullen wel tegen terrorisme zijn maar zijn ze ook voor de vrijheid van pers waardoor hun religie bekritiseert kan worden bijvoorbeeld ?

Veel moslims zullen wel tegen terrorisme zijn maar zijn ze ook voor de vrijheid van pers waardoor hun religie bekritiseert kan worden bijvoorbeeld ?

veel zijn tegen bekritisering van de quran, de islam en alles er omheen.
staat dacht ik ook ergens in de quran dat dat niet mag. ( heb ik verder niet naar gezocht)

De daders zijn hoogstwaarschijnlijk moslims. Wat wil dit zeggen:
dat ze geloven in ALlah en dat Mohamed de laatste profeet was.

Dit gezegdzijnde, kunnen zij, net als iedereen die leest, een tekst lezen en dus een tekst interpreteren; Calyptus is heel goed in heel die "falsifieerbaar, premises,..." toestanden en zal goed begrijpen wat ik wil zeggen.
Lezen is altijd interpreteren.
Zij hebben besloten de teksten op heel gewelddadige wijze te interpreteren of verzen uit hun context te halen.
Dat ze dit doen is erg maar daar zijn enkel zij schuldig aan. Men kan de hele moslimgemeenschap niet schuldig maken aan deze verschrikkelijke daden.
Iedere periode, iedere regio, kent zo wel zijn "terroristen".

---------- Toegevoegd om 19:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:39 ----------

veel zijn tegen bekritisering van de quran, de islam en alles er omheen.
staat dacht ik ook ergens in de quran dat dat niet mag. ( heb ik verder niet naar gezocht)

Klopt niet. Staat er niet in.

Er kwam alsnog veel kritiek op deze vertoning.

ja, omdat men(lees: islamofoben) net dat fragment waar hij jouw quote op zei uit het interview pikte en de rest niet vermelde, en dan boos ging doen dat hij puur de moslims in hun kont kruipte.

Was een topic over op dbb.

Voor wie het Frans beheerst:
[Link niet meer beschikbaar]

---------- Toegevoegd om 19:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:41 ----------

Gelijkaardig, in het Engels:

https://www.youtube.com/watch?v=I-LMIjWCDVg

Een van de problemen van taalfilosofie, dat communicatie vooral taalafhankelijk is, en taal niet perfect is. Dat Arabisch een redelijk primitieve taal is en zeer context-afhankelijk is, en amper te vertalen in moderne talen maakt het nog moeilijker.

Zij hebben besloten de teksten op heel gewelddadige wijze te interpreteren of verzen uit hun context te halen.

Ze besloten de teksten op geweldadige wijze te interpreteren. Dat ze uit hun context werden gehaald is terug veronderstellen dat er een juiste interpretatie is, en dat het niet de hunne is, maar een gematigdere.

Daarnaast zijn er wel degelijk een hele hoop geweldadige voorschriften. Sommige gematigde Moslims verwerpen die omdat ze niet van deze tijdsgeest zijn, maar nergens in de Quran staat dat deze voorschriften tijdafhankelijk zijn, dus again, interpretation.

Persoonlijk vind ik ook dat dit voornamelijk is hoe men iemand zijn godsgeloof moet beoordelen: hoe interpreteert men zijn doctrines/dogma. Dat kan best vredelievend, goed en prowetenschappelijk zijn, daarom ben ik geen antitheist. Een van de problemen hiermee is dat ik niet per se de beste ethische standaard in mijn hoofd heb, maar ik interpreteer de stromingen wel op basis hiervan, dus moet iedereen dit kunnen bekritiseren.

Dat ze dit doen is erg maar daar zijn enkel zij schuldig aan. Men kan de hele moslimgemeenschap niet schuldig maken aan deze verschrikkelijke daden.

Dat de hele moslimgemeenschap schuld heeft is onzin, maar dat ze deels verantwoordlijkheid dragen niet. De moslimgemeenschap moet een actief beleid voeren om extremisme uit te roeien in de moderne Westerse gemeenschap. Sommigen snappen dit, maar een groot deel vindt, zoals ik al zei, het makkelijker ze uit de Islam te (her)defineren.

Niet uniek aan Islam trouwens dat laaste, Christenen doen het nog meer.

Laatst bewerkt:
Sajid Javid: Muslim communities have a special burden to deal with terrorists
Culture secretary also challenges view that it would be wrong to deny that the three Paris attackers were Muslim

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

http://www.theguardian.com/politics...-terrorists-culture-secretary-paris-attackers

“The lazy answer, I think, from people out there, is to say that this had got nothing whatsoever to do with Islam and Muslims and that should be the end of that part of the debate. That is lazy and that would be wrong."

hebben jullie de filmpjes van hans teeuwen al gezien over de moslims?
geniaal.

De daders zijn hoogstwaarschijnlijk moslims. Wat wil dit zeggen:
dat ze geloven in ALlah en dat Mohamed de laatste profeet was.

Dit gezegdzijnde, kunnen zij, net als iedereen die leest, een tekst lezen en dus een tekst interpreteren; Calyptus is heel goed in heel die "falsifieerbaar, premises,..." toestanden en zal goed begrijpen wat ik wil zeggen.
Iedere periode, iedere regio, kent zo wel zijn "terroristen".

---------- Toegevoegd om 19:40 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:39 ----------

Klopt niet. Staat er niet in.

Zij voeren de woestijn godsdienst uit zoals oorspronkelijk bedoeld. "Gematigde" moslims zijn maar hypocriet, excuus-moslims.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven