MuscleMeat

Aantal voeding vraagjes, beginner op weg helpen

ElCapuccino

Novice
Waardering
0
Beste DBB'ers,

Heb eerder niet echt op mijn voeding gelet, en daar wil ik dus verandering in brengen.
Heb natuurlijk een aantal stickies gelezen over o.a. zoveel mogelijk eten binnenkrijgen per dag, heb al van mezelf gemerkt dat ik meer ben gaan eten. Dit ga ik dus ook bewuster doen.

Alleen had ik nu nog wat aparte vraagjes:

- Is het gebruik van shakes een must?

- Wat voor tussendoortjes/maaltijden raden jullie aan?

- Veel eten voor het sporten goed?

- Eten voor het slapen gaan?

EDIT:

- Aangezien ik nog 16 ben, ga ik nog naar school. Hebben jullie enkele tips voor tussendoortjes op school? (makkelijk en handig mee te nemen?)

- Vervangende producten voor melk? Vla misschien?

Nog even een herinnering als dit rare vragen zijn; ik ben een newb dus de vragen kunnen misschien raar overkomen. :')

Alvast bedankt,
Stefan.

Laatst bewerkt:
-nee

-ik drink graag chocomel tussendoor

-je moet goed eten voor je gaat sporten om energie te hebben maar als je teveel eet komt het weer omhoog:D

-magere kwark

Beste DBB'ers,

Heb eerder niet echt op mijn voeding gelet, en daar wil ik dus verandering in brengen.
Heb natuurlijk een aantal stickies gelezen over o.a. zoveel mogelijk eten binnenkrijgen per dag, heb al van mezelf gemerkt dat ik meer ben gaan eten. Dit ga ik dus ook bewuster doen.

Nee

Wat jij maar lekker vindt... Ben je een moeilijke gainer (veel te dun), neem dan veel, noten, chocomel, burgers, wat dan ook.

Niet teveel er voor. Het moment hangt een beetje af van de groote en soort van de maaltijd.

Ja, kan prima! Bijvoorbeeld wat kwark en noten, zodat je gedurende nacht wat voedingsstoffen in je lichaam hebt.

Nog even een herinnering als dit rare vragen zijn; ik ben een newb dus de vragen kunnen misschien raar overkomen. :')

Alvast bedankt,
Stefan.

:)

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de snelle reacties!

Ik hoor vaak magere kwark en noten, dit zal ik zeker meenemen. Nog meer van dat soort tips?

Verder; ik vind mezelf niet te dun (moet nog steeds een foto maken..), heb eerder het gevoel dat ik wat vet moet wegwerken bij mijn buik (buikspieren niet goed te zien).
Ik heb ook vaak het gevoel dat vet eten meteen me vetlaag bij me buik groter maken, of is dat me bierbuikje? :')

Burgers? Is dat niet uhm, slecht voor je?

Hoe lang van te voren raden jullie aan om te avondeten voor het sporten?

Nog eentje: hoe denken jullie over energydrinks?

Neen, alles is uit gewone voeding te halen. Ze kunnen wel een goede aanvulling zijn.

6 evenwichtige maaltijden. Veel carbs en eiwitten in de ochtend (Havermout met eieren en melk bvb) & vooral eiwitten en in mindere mate vetten in de avond (kwark/tonijn met noten bvb). Rondom training ook voor koolhydraten en eiwitten. Na krachttraining is dextro (druivesuiker) aangeraden om zo rap mogelijk spierglycogeen aan te vullen. De andere maaltijden gewoon koolhydraten, eiwitten en vetten nemen.

Zou ik zelf uittesten. Sommige mensen trainen beter met een iets vollere maag dan andere.

Is een must vind ik. Trage eiwitten zoals kwark & tonijn en goede vetten zoals noten, lijnzaadolie,...
QUOTE]

Bedankt voor de snelle reacties!

Ik hoor vaak magere kwark en noten, dit zal ik zeker meenemen. Nog meer van dat soort tips?

Verder; ik vind mezelf niet te dun (moet nog steeds een foto maken..), heb eerder het gevoel dat ik wat vet moet wegwerken bij mijn buik (buikspieren niet goed te zien).
Ik heb ook vaak het gevoel dat vet eten meteen me vetlaag bij me buik groter maken, of is dat me bierbuikje? :')

Burgers? Is dat niet uhm, slecht voor je?

Hoe lang van te voren raden jullie aan om te avondeten voor het sporten?

Nog eentje: hoe denken jullie over energydrinks?

Burgers zijn voor de hardgainers, of als je met maatjes in de :mc: zit! Vet eten zorgt niet voor een dikkere buik, teveel eten. Of het nou uit vet komt of uit koolhydraten maakt niet uit.
Als je echt een avondmaaltijd eet (+/- 600kcal) zou ik wel 2 uur wachten tot de training. Eventueel kun je een uur voor de training een whey-shake nemen.
Energydrinks kun je voor/tijdens/na de training nemen, maar ik zou eerder gaan voor iets als melk/chocomel. Dit zorgt voor beter herstel dan bijvoorbeeld Gatorade.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties. :-)

Waar haal je die shakes btw?

Terug
Naar boven