XXL Nutrition

Aarde geen miljoenen jaren oud

• Topic Starter Topic Starter
Kerel, get a life. Die onderzoeken zijn dikke bullshit. Ze passen allerlei kromme kunstgrepen toe zoals claimen dat god het radioactief verval zo heeft gemanipuleerd dat het alleen maar lijkt alsof de aarde miljarden jaren oud is. Zoals iemand anders al terecht opmerkt: waarom steekt god zoveel energie in die bullshit in plaats van ziektes te genezen?

Kerel, take a chillpill. Ik ben geen gelovige en geloof ook niet in deze bullcrap. Ik vond het leuk om even een bommetje te gooien en te kijken wat mensen hiervan zouden vinden.
Mooi dat iedereen gelijk roept dat het belachelijk is, omdat het door christelijke wetenschappers is gedaan. Alsof alle wetenschappers atheïsten zijn. Lekkere objectiviteit.

maar het is toch niet meer dan logisch dat evolutionisten vanuit de evolutie denken, en die proberen te verklaren, en creationisten denken vanuit een schepping en proberen die te verklaren, en allerlei proberen ze de stelling en het onderzoek van de ander onderuit te halen. ze geloven elkaar niet, en willen ook niet overtuigd worden door de ander... net als hier gebeurt op dit forum....

Hoezo? is wetenschap opeens niet meer relevant als de onderzoeker een theïst is?
Om duidelijk wetenschappelijk bewijs kan je niet heen.

Het gaat er meer om dat theisten hier dateringsmethoden in twijfel trekken terwijl de meeste van die methoden zeer accuraat zijn. Die theististische 'wetenschappers' vernken moedwillig de onderzoeksresultaten of begrijpen gewoon niet hoe ze een gedegen onderzoek moeten uitvoeren.

Als de term 'Christenwetenschappers' gebruikt wordt weet je meteen dat ze niet objectief zijn. Ik wil niet zeggen dat je geen goede wetenschapper kan zijn als je christen bent, maar als je zo'n aanduiding krijgt weet je meteen dat het niet klopt. Ze nemen de bijbel als uitgangspunt en gaan dan net zo lang rotzooien totdat ze een theorie krijgen die aannemelijk is voor een goedgelovig persoon (gelovige).

De twijfel slaat toe: Zouden al die geologen en natuurkundigen het dan mis hebben? Hun onderzoeksresultaten zijn toch betrouwbaar?

Deze tekst heeft me inderdaad aan het twijfelen gebracht :p

maar het is toch niet meer dan logisch dat evolutionisten vanuit de evolutie denken, en die proberen te verklaren, en creationisten denken vanuit een schepping en proberen die te verklaren, en allerlei proberen ze de stelling en het onderzoek van de ander onderuit te halen. ze geloven elkaar niet, en willen ook niet overtuigd worden door de ander... net als hier gebeurt op dit forum....

Fout.

Wetenschappers denken vanuit een schone lei en komen van daaruit op basis van waarnemingen met de evolutietheorie. 'Christenwetenschappers' ( :roflol: ) denken vanuit de bijbel, en negeren of verdraaien alle waarnemingen die dat sprookjesboek tegenspreken.

Kerel, take a chillpill. Ik ben geen gelovige en geloof ook niet in deze bullcrap. Ik vond het leuk om even een bommetje te gooien en te kijken wat mensen hiervan zouden vinden.
Mooi dat iedereen gelijk roept dat het belachelijk is, omdat het door christelijke wetenschappers is gedaan. Alsof alle wetenschappers atheïsten zijn. Lekkere objectiviteit.

Anders lees je mijn post eerst even. Debunked it already.

Kerel, get a life. Die onderzoeken zijn dikke bullshit. Ze passen allerlei kromme kunstgrepen toe zoals claimen dat god het radioactief verval zo heeft gemanipuleerd dat het alleen maar lijkt alsof de aarde miljarden jaren oud is. Zoals iemand anders al terecht opmerkt: waarom steekt god zoveel energie in die bullshit in plaats van ziektes te genezen?

Je moet niet iedereen over een kam scheren.

Geloofsbashen blijft volgens mij de grootste karmatrekker hier op dbb, denk dat ik het ook maar eens ga doen om een plaats in het karmakoninkrijk te winnen.

The lord works in mysterious ways...

Zelf heb ik er op een ander forum (waar ik deze link dus ook kreeg voorgeschoteld) er het volgende over geschreven:

Interessant stuk moet ik zeggen. Maar begrijpelijk heb ik er niet genoeg verstand van om ook maar iets te begrijpen van het onderzoek dat ze gedaan hebben. Ik ben namelijk geen scheikundige en alles wat ze zeggen kan best kloppen.
Wat ik wel apart vind is de beredenatie die ze gebruiken. Want ze stoelen hun hele conclusie uit het feit dat de halfwaardetijd van desbetreffende stoffen moet zijn evranderd in de geschiedenis, echter zeggen ze dan het volgende:

'Directe bewijzen dat het zo gebeurd is, heeft hij echter niet. Maar allerlei wetenschappelijke theorieën laten wel de mogelijkheid open dat de kernkracht kan variëren.'

Dus geen bewijs, alleen wetenschappelijke theorieën, terwijl ze later melden dat:

'Seculiere wetenschappers beschouwen de halfwaardetijd als een natuurkundige constante: de vervalsnelheid was vroeger dezelfde als tegenwoordig. Dit zogeheten uniformitaristische standpunt is volgens het RATE-team een onbewijsbare vooronderstelling; het kan zo zijn dat de vervalsnelheid in een grijs verleden hoger was dan nu.'

Dus dat begrijp ik dan niet zo goed, welke wetenschappelijke theorieën, als de seculiere wetenschap ervan uitgaat dat de halfwaardetijd een constante is.
Vervolgens zeggen ze dat de veranderde halfwaardetijd wel een gevolg moet zijn van de zonvloed. Dus als ik het goed begrijp beargumenteren zij hun vondsten met: De halfwaardetijd moet wel veranderd zijn, want er is een zonvloed geweest. Dat klinkt bij mij een beetje als: zie je wel dat god bestaat, want god bestaat.

Daarnaast vind ik het persoonlijk lichtelijk frappant dat alle onderzoeken theïsten zijn, dat het gedaan is in een theïstische universiteit en dat ze ook allemaal gecontroleerd zijn door theïsten. Als je dan toch zulk baanbrekend onderzoek wilt doen laat dan in ieder geval ook atheïsten participeren, dat komt de geloofwaardigheid wel ten goede.

Ook is het mijns inziens niet verstandig om, als je dit soort onderzoek doet, het dan op eigen kracht uit gaat geven. Om je geloofwaardigheid wat op te krikken is het verstandig om het artikel uit te laten geven in een gerenomeerd natuur-of sterrenkundig wetenschappelijk tijdschrift. Voor zover ik kan vinden is het niet,in welk wetenschappelijk tijdschrift dan ook, gepubliceerd.

Al met al heb ik moeite met het te geloven. Ze hadden het gewoon slimmer aan moeten pakken om geloofwaardig over te komen. Maar ik hou het in mijn achterhoofd, als ooit uitkomt dat de aarde niet miljarden jaren oud is zal ik aan je terug denken

Je moet niet iedereen over een kam scheren.

Geloofsbashen blijft volgens mij de grootste karmatrekker hier op dbb, denk dat ik het ook maar eens ga doen om een plaats in het karmakoninkrijk te winnen.

The lord works in mysterious ways...

Wie scheer ik dan over een kam? ???

Wil jij zeggen dat het toeval is dat streng gelovige wetenschappers allerlei vergezochte theorieën verzinnen die de schijnbare tegenstelling tussen feitelijke waarnemingen en de bijbel moeten overbruggen? Dat heeft niets te maken met dat die 'wetenschappers' graag willen dat wat in e bijbel staat waar is?

Ik weet niet of jij wetenschappelijk geschoold bent, maar een van de basisprincipes van de wetenschap is dat je met een zoveel mogelijk schone geestelijke lei je waarnemingen interpreteert, en probeert je theorieën te falsificeren. Het zou voor een wetenschapper eeuwige roem betekenen als hij met onweerlegbare experimenten de evolutietheorie omver kan werpen, dus reken maar dat dat geprobeerd wordt. Dat dat maar niet lukt zegt natuurlijk genoeg.

what don't I get?
Staat redelijk hetzelfde als wat jij eerst poste. Alleen laat ik het bij net taalgebruik, anders gaan ze gelijk lopen zeiken dat ik normaal moet praten enzo, bullshit natuurlijk, maar goed.

Ik weet niet of jij wetenschappelijk geschoold bent, maar een van de basisprincipes van de wetenschap is dat je met een zoveel mogelijk schone geestelijke lei je waarnemingen interpreteert, en probeert je theorieën te falsificeren. Het zou voor een wetenschapper eeuwige roem betekenen als hij met onweerlegbare experimenten de evolutietheorie omver kan werpen, dus reken maar dat dat geprobeerd wordt. Dat dat maar niet lukt zegt natuurlijk genoeg.

maar als wordt bewezen dat de evolutie niet klopt, opent dat ook een deur dat de schepping dus wel kan kloppen, en dat God dus bestaat, en daar wil men dus ook niet aan! Dus reken er maar op dat het echt niet zo hard geprobeerd word als jij ons wil doen geloven

maar als wordt bewezen dat de evolutie niet klopt, opent dat ook een deur dat de schepping dus wel kan kloppen, en dat God dus bestaat, en daar wil men dus ook niet aan! Dus reken er maar op dat het echt niet zo hard geprobeerd word als jij ons wil doen geloven

En geef deze kerel een ban for being plain ****ing stupid.

Wrong, als bewezen kan worden dat de evolutietheorie niet klopt dan is dat nog geen bewijs dat god bestaat. Een bewijs dat god bestaat zal je toch echt direct moeten leveren, dat doe je niet door het ontkrachtigen van de evolutietheorie.

Als ik morgen bewijs dat suiker niet zoet is dan is niet opeens diamant niet hard.

Zelf heb ik er op een ander forum (waar ik deze link dus ook kreeg voorgeschoteld) er het volgende over geschreven:

Kijk je moet het zo zien:

Die halfwaardetijd heeft nog nooit iemand zien variëren. Je kan er je klok op gelijk zetten. Er is geen enkele aanwijzing dat dat ooit anders is geweest, en er zijn tig aanwijzingen dat dit altijd hetzelfde is geweest. Maar nu zitten de 'christenwetenschappers' met een probleem. Want dit wijst er namelijk op dat de aarde veel ouder is dan in dat antieke boek dat ze om duistere redenen letterlijk willen geloven. Dus wat doen ze: ze gaan allerlei heel ingewikkelde dingen bedenken die het mogelijk maken dat de werkelijkheid toch strookt met wat er in de bijbel staat. Die klok die we nu zo mooi stabiel zien lopen liep vroeger veel harder! Waarop baseren ze dat dan? Nergens op, alleen puur op de wens dat de bijbel gelijk heeft. Ze nemen de bijbel als uitgangspunt en verzinnen er nog nooit waargenomen nieuwe natuurwetten bij om deze antieke verhalen te ondersteunen.

Daarbij gaan ze er trouwens aan voorbij dat ook andere dateringsmethoden op dezelfde ouderdom van de aarde wijzen. Door middel van jaarringen in bomen kan men op dit moment zo'n tienduizend jaar teruggaan in de tijd. En een boom die volgens deze methode 10.000 jaar oud is, is dat volgens de verval meet methode ook. Alles klopt dus met elkaar. En jaarringen wijzen gewoon duidelijk op hoeveel zomers een boom heeft meegemaakt. Het wachten is nu op een 'christenwetenschapper' die gaat verkondigen dat een boom vroeger door ingrijpen van god veel meer dan een jaarring per jaar produceerde. :rolleyes:

Laatst bewerkt:

Nee dan is dat een aanwijzing dat de evolutietheorie net niet klopt, en dat net als voorheen er nog steeds helemaal geen ene reet van de schepping klopt. Het zou dus betekenen dat er een andere verklaring moet zijn dan er tot nu toe is bedacht.

Naar gelang de wetenschap steeds meer het ongelijk van de bijbel bewijst sloven christelijk georienteerde wetenschappers zich steeds meer uit om met dubieuze onderzoeken te proberen de ernstige wetenschap te ondermijnen. Het is het enige wat hen nog rest in een tijd dat de bijbel steeds meer betrapt wordt op leugens en onwaarheden.
Ondertussen wordt het duidelijk dat een ernstig wetenschapper eigenlijk helemaal geen creationist meer kan zijn, degenen die dit toch volhouden spreken op de duur meer en meer tegen beter weten in.
Men moet mij niet wijsmaken dat een ernstige wetenschapper diep in zijn hart geen twijfels begint te krijgen over wat in de bijbel staat, maar het toegeven dat is wat anders.

Of de aarde 500, 5 miljoen of 5 miljard jaar oud is.

200kg is altijd 200kg. Start squatting, stop whining.

Terug
Naar boven