Fitness Seller

Aarde geen miljoenen jaren oud

gezellig hè, vakantieman :roflol:

• Topic Starter Topic Starter
**** it sjekoog, het is BOGUS ****ING CRAP VAN DE ALLERLAAGSTE PLANK. De aarde is miljarden jaren oud. Mensen die dat niet kunnen accepteren omdat het niet strookt met de bijbel zijn een beetje jammer.

Goed onderbouwd:rolleyes:

Nu ga je waarschijnlijk iets zeggen als: Ik hoef zoiets niet te onderbouwen, want ik weet al dat het ****ing crap is.

:roflol:@deze thread echt!

"I've seen enough, that's why I know
God left this place, long long time ago"

Het is eigenlijk verontrustend hoeveel aanhang het creationisme begint te krijgen de laatste jaren. Uiteraard is dit bullcrap.

Nu ga je waarschijnlijk iets zeggen als: Ik hoef zoiets niet te onderbouwen, want ik weet al dat het ****ing crap is.
Waarom moet hij iets uitleggen of onderbouwen wat al jaren geleden in vele boeken gedocumenteerd werd, met de nodige bewijzen er bij?

"De aarde zou zodoende maximaal 8000 jaar oud kunnen zijn."

Lol :roflol:
Dit artikel is echt te achterlijk om als reactie een groot stuk tekst aan te wijden :) Would be a waste of time...

Koolstofdatering is uitermate betrouwbaar!

Nuff said imo

Nee, het gaat er niet om dat ik dat weet, maar dat wetenschappers het weten. Beweren dat de aarde maar een paar duizend jaar oud is, is zo banaal dat het ongelooflijk is. Dat hoef ik inderdaad niet serieus diepgaand te onderbouwen nee. Het is pseudo-wetenschap en inderdaad ****ing crap.

Koolstofdatering is uitermate betrouwbaar!

Nuff said imo

Bij de datering van de leeftijd van de aarde is koolstofdatering vrij nutteloos, voor zover ik weet.

Het scheppingsverhaal in de bijbel is zo kinderlijk simpel dat de meeste mensen dit lekker makkelijk vinden om te geloven. Bovendien zijn er op aarde tig verschillende scheppingsverhalen die vooral streekverbonden zijn. Dat sommige tegenwoordig meer verspreid zijn en meer geloofd worden komt voornamelijk doordat dit in het verleden zo fijn opgedrongen werd aan andersdenkenden. En wat er met de paplepel ingegooid wordt is er moeilijk uit te halen. Zelf nadenken vinden veel mensen moeilijker dan volgen.

Ach ja, religie... het is en blijft opium voor het volk.

Jij vertaald de bijbel te letterlijk de bijbel is meer een boek dat op alles kan toegapst worden om het even in welk deel van een decenium we ons bevinden.

Nu heb ik niks (MAAR dan ook niks) met gelovigen.

Maar het is nooit mis om zaken meerdere keren te onderzoeken. Wat vandaag zeker lijkt, kan morgen weerlegd worden.

Niks mis mee. Zolang het maar zuiver objectieve wetenschap is.

Bij de datering van de leeftijd van de aarde is koolstofdatering vrij nutteloos, voor zover ik weet.

Bijna alle dateringen langer teruggaand dan enkele tienduizenden jaren zijn radiometrische dateringen. Daarmee kan je miljarden teruggaan in het geval van uranium-lood dateringen waarbij een foutmarge van enkele procenten wordt aangehouden.

De C14 methode gaat maar tot zo'n 60.000 jaar terug maar is accuraat genoeg om aan te geven dat de aarde nooit 6.000 jaar oud kan zijn. Creationisten vernken dan zo'n dateringsmethode op zo'n wijze dat ze inderdaad niet meer met wetenschap bezig zijn maar met crap.

Terug
Naar boven