Fitness Seller

Bestaat god? illustratief voorbeeld van theologische redernatie.

ik ben altijd zo moe van school en van trainen en dan moet ik ook nog nadenken hier op dbb:(daarnaast word ik ook nog ongelooflijk moe van mezelf.

over dat goed en kwaad, god heeft de mensen hersens gegeven en heeft er geen robots van gemaakt.

Idd, dit zou kunnen, maar volgens de christelijke god (of andere god van een geloof) word verondersteld dat de mens juist zo min mogelijk nadenkt en zich volledig overgeeft aan de wil van god... Hoe je het ook draait en keert, het christendom is de meest schadelijke ziekte die de mensheid (en nu nog atlijd) in zijn ban heeft gehouden.

Er is helemaal niets:nope:....daarom is het ook zo zot dat allerlij mafkezen dingen doen uit naam van een of ander geloof:(.

Miller-Urey experiment - Wikipedia

Hoewel er uiteraard ook kritiek is op dit onderzoek vanuit de wetenschap, bewijst dit wel weer dat ze hun huiswerk niet goed hebben gedaan. Er zijn genoeg aanwijzingen voor het ontstaan van leven , puur door het toevallig samenkomen van stoffen in de ruimte.

Zelfs al is dit bewijs zwak, het toont wel aan dat het hele oude testament een sprookje is, aangezien ze zelf al toegeven dat er evolutie was, terwijl de meeste gelovigen zweren bij het Adam/Eva verhaal. De waarheid is echter dat de mens niet geschapen is, maar een resultaat is van miljoenen jaren evolutie van primitiever leven.

ik sluit me hier voor 100% bij aan.Dit is de meest logische manier.Pure toeval is het en meer niet.Als we doodgaan komen we daarom ook nergens terrecht.Er is geen god die de aarde gemaakt heeft en die je naar de hemel brengt.

Dit stukje geeft mooi aan dat niet alleen gelovigen dom kunnen zijn, maar ook sommige atheisten het verstand van een geestelijk gehandicapt varken hebben.

• Topic Starter Topic Starter
Dit stukje geeft mooi aan dat niet alleen gelovigen dom kunnen zijn, maar ook sommige atheisten het verstand van een geestelijk gehandicapt varken hebben.

wat bedoel je met 'dit stukje'? post 1? daar is echter alleen een gelovig stuk geciteerd :o

• Topic Starter Topic Starter
diesite zei:
Deze afbraak van massa is een wetenschappelijk feit! Uranium (U 238) ontbindt zich via veel tussenstadia langzamerhand tot lood (Pb 206).
Uranium, zoals u wellicht zult weten, is radioactief en geeft energie af in de vorm van stralingen. Over een periode van een schijnbaar onbeperkt aantal jaren, ontbindt dit radioactieve materiaal zich langzamerhand tot lood! Er komt tegenwoordig geen nieuw uranium tot stand! Alle uranium moet eens, in het verre verleden, gecreëerd zijn! Als de wetenschap beweert dat uranium in eeuwigheid bestaan heeft, miljarden miljard jaren geleden ook al bestond, dan zou de voorraad uranium nu toch al lang ontbonden zijn tot lood? Uranium houdt vanzelf op te bestaan.
Eenvoudig gezegd betekent dit dat de wetenschap bewezen heeft dat deze aarde langzaam afloopt! De aarde en het gehele heelal kunnen vergeleken worden met een reusachtige klok, die eens opgewonden werd! Hij is sindsdien langzaam aan het 'aflopen' en wordt niet door enig bekend of waargenomen of opgemeten proces weer 'opgewonden'!

idd wel grappig dat ze niet weten dat de aarde 4/5 miljard jaar oud is ;)

site zei:
Dit zesde bewijs is vervulde profetie!
Ongeveer een derde van de Bijbel bestaat uit profetie. En hoewel het grootste deel hiervan op onze tegenwoordige tijd slaat, zijn er vele profetieën, die reeds vervuld zijn en die vandaag aan de dag voortgaan vervuld te worden!Honderden jaren geleden zond God Zijn profeten naar grote steden als Babylon, Ekron, Asdod, Askelon, Tyrus en Sidon. Deze profeten - eenvoudige mensen die met een boodschap waren gemachtigd - voorzegden het verval, de ondergang en de precieze vorm van het lot dat elk van deze oude steden zou treffen!
En zonder mankeren GEBEURDEN al deze dingen, in elk van die afzonderlijke gevallen, op precies de vooraf bepaalde tijd!
Alleen al het feit dat God in staat is de toekomst te voorspellen en die voorspelingen te doen uitkomen, is een bewijs van Zijn bestaan! Het zesde bewijs is vervulde profetie.

ik kijk ook graag naar star wars

wat me verder nog opvalt is dat die kerel telkens begint dat de wereld te gecmpliceerd is om zichzelf zo ontwikkeld te kunnen hebben dus dat er een ontwerper (god) geweest zal moeten zijn!

precies de manier hoe god ontstaan is > probleem te lastig? > god.

site zei:
Dit laatste bewijs is voor Christenen misschien het grootste bewijs van allemaal. Het is het bewijs van verhoord gebed!
Maar, aangezien sceptici, atheïsten en twijfelaars nooit hebben gebeden en daarom nooit hebben meegemaakt dat gebeden verhoord worden, blijven zij twijfelen of verwerpen!
Zij denken verhoord gebed te kunnen verklaren als een toevallige samenloop van omstandigheden of als gevolg van "concentratie". Veel mensen schijnen vandaag aan te nemen dat verhoord gebed alléén maar een gave is als een gevolg van "positief denken" of een psychologische aanpassing!
Werkelijk verhoord gebed is een goddelijke, bovennatuurlijke INTERVENTIE - een volledige, WONDERBAARLIJKE tussenkomst en antwoord van de Almachtige God! Het is het gevolg van gehoorzaamheid aan Gods wetten, van vragen naar Zijn wil en dan, in vertrouwen GELOVEN totdat het antwoord komt!
Deze zeven bewijzen van het bestaan van de Almachtige God kunnen met nog veel meer bewijzen uitgebreid worden.

Hoe kan het dan dat niet gelovigen en gelovigen precies met dezelfde ratio erge ziektes krijgen, verkeersngevallen krijgen? en vroegtijdig op een andere manier overlijden? precies.

Laatst bewerkt:
Uranium bestaat uit meerdere isotopen. Net zoals vele andere elementen. Uranium 238 is vrij stabiel en kent een halveringstijd van 4,46 miljard jaar. Het is dus helemaal niet zo vreemd dat er nu nog Uranium 238 wordt gevonden. Zelfs over 10 miljard jaar kan er nog voldoende uranium worden gevonden, mits de mens zelf niet alle uranium heeft verbruikt.

Wederom dus een gebrek aan wetenschappelijke kennis op die site.

Vraag gewoon aan die vent in Eindhoven.

Persoonlijk geloof ik wel in een ''schepper''. Het enige wat ik zou willen weten is, hoe het allemaal is begonnen. Nee geen oerknal shit maar daarvoor. Iets of iemand moet toch de reden zijn geweest om een heel universum te laten ontstaan?

Maar er is een absolute, onweerlegbare, onaantastbare, onveranderlijke WET, die een sprong van de ene soort naar de andere soort verbiedt!
Er zijn honderden verschillende variaties in een bepaalde soort en hoewel er Friese koeien zijn, het roodbonte IJsselvee en Argentijnse vleeskoeien, blijven het koeien! Het zijn geen katten en ook geen paarden en er is niet het minste teken van een geleidelijke verandering in een ander soort! Ze zijn allemaal van hetzelfde soort.

Oh ja. Waarom bestaat er dan een lijger? Een kruising tussen een tijger en leeuw.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Net zo goed als er een Zonkey bestaat, een kruising tussen een zebra en ezel

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
Nou zijn dat wel intersoortelijke kruisingen maar gelet op de kinderlijke omschrijving van soorten houden ze niet eens rekening met kruisingen binnen subsoorten en al helemaal niet met kruisingen binnen een familie van soorten. Een kruising tussen een Orka en Dolfijn bijvoorbeeld. Zo'n wolfijn maakt het tot een nieuwe soort. Een soort die zelfs vruchtbaar is in tegenstelling tot vele andere kruisingen.

Dit soort discussie overtuiging wil ik niet eens meer aangaan met gelovige lui.

2000 of 1300 jaar geleden leefde die beterweters nog in tenten en keken met hun ogen, en instictief dachten ze wat te weten. Gezien het tijdperk een lage graad van wiskunde en intelligentie ten opzichte van hedendaags.

Nu hebben we scopen die kosmisch miljaren lichtjaren ver kunnen waarnemen en voor dat begrip is thans eveneens intelligentie verreist om het tot je te laten doordringen. Het is dus niet eens een geheel vrijblijvende keuze tot welke kant je je kunt wenden.

In religie zijn nooit metingen gedaan, er wordt altijd uitgegaan van claims vanuit het bewustzijn zelf. En een heilig persoon, die omdat die heilig is, het unaniem weet en dus twijfel niet ter discussie hoeft of zelfs mag worden gesteld.

Vreemdgenoeg hechten gelovigen vaak veel waarde aan harmonie en het familieleven en hun bervattingsvermogen ligt veelal niet buitengewoon hoog. Ik vraag me af of er uberhaupt astronomen zijn of natuurwettenschappers die in de Bijbel of Koran geloven.

Eigenlijk moet je al dat gelul gewoon niet serieus nemen, en er niet eens op ingaan. Je sterkt die mensen eerder in het geloof omdat ze toch alle zwakke punten weer rationaliseren.

Maar ja, de verleiding blijft moeilijk te weerstaan. :o

Iets of iemand moet toch de reden zijn geweest om een heel universum te laten ontstaan?

Het is het ontstaan van materie waarna een kernfusie proces volgde (met enkel helium en waterstof), waaruit nieuwe elementen zijn gevormd en door de miljarden jaren heen het universum zich uit heeft gevormd. Alle superclusters en melkwegstelsels komen voort uit de uiteenzetting van een atoom die begon bij de big bang.

Hetgeen de allereerste energie moet hebben opgewekt om de oerknal en de expansie van het heelal in gang te zetten, vanuit theoretisch een groot zwart gat waarin elke materie ontbrak, is een raadsel in de natuurkunde waar we waarschijnlijk nooit achter zullen komen.

Als het heelal is ontstaan uit een naakte singulariteit (een deeltje zonder een waarnemingshorizon) dan is er niet veel voor nodig geweest om onze huidige heelal te laten ontstaan. Echter kunnen we nooit verder terugkijken dan tot een bepaald moment in tijd en zullen we dus nooit weten wat er daarvoor gebeurde.

ach laat ze denken. Zolang ze het gelukkig maakt en ze mij er niet mee storen maakt het me geen **** meer uit.

Persoonlijk vind ik de creatie van een god menselijke arrogantie omdat ze niet om kunnen gaan dat we als we sterven we evenveel waard zijn als die vlieg die ze ervoor lekker geplet hebben. Ik weet ook niet wat erna gebeurd, en tot we iemand terug uit de dood halen kunnen we het niet weten. Een verhaaltje van een goede/kwade god die je moet pleasen speelt om mensen hun onzekerheid in en is eigenlijk crimineel.

Wat mij wel interesseerd is hoe het komt dat sommige godsdiensten uitsterven en sommigen verder blijven bestaan. Soms een politieke zet, soms het feit dat je zo manschappen creeert die voor hun geloof willen sterven en dat inspirerend werkt, soms puur toeval...

zolang gelovigen monopolie op de waarheid (h.T)eisen valt de ruimte voor discussie weg.

Terug
Naar boven