AndroidHealthClinic

Abdul-Jabbar van de Ven: jongerenimam

Zelda zei:
Je eigen geloof mag je wel beleiden, zolang je daarbij respect toont voor andersdenkenden, en mensen er niet mee lastigvalt.

Idd, ik geloof in mezelf en val dr niemand mee lastig. Tenzij zelfverzekerdheid als een soort van aanstootgevende arrogantie wordt gezien :D

Zelda zei:
De eersten wel ja zoals ik net zei.

Dat is waar. Hoe hier nu verder? Iedereen die hier woont moet Nederlands spreken, en gewoontes afleren die botsen met Nederlanderse gebruken (zoals een hand weigeren). Je eigen geloof mag je wel beleiden, zolang je daarbij respect toont voor andersdenkenden, en mensen er niet mee lastigvalt.

Om de oude mensen nog nederlands te leren zie ik niet gebeuren, is hetzelfde als jouw pa marokkaans leren, zal niet 1,2,3 gaan

Die gewoontes waar jij het over hebt zijn te verwaarlozen, dit is zelfs voor moslims raar om te horen.

Vindt jij dat je er op dit moment mee wordt lastiggevallen dan, en hoe dan?

Hicham

Ok, maar die oudjes kunnen wel in ieder geval wat woordjes leren, sommigen spreken echt geen woord Nederlands, dat vind ik echt bizar.

Nee, ik wordt niet lastiggevallen, maar ik ken genoeg mensen die dat wel worden. Bijvoorbeeld die worden weggepest uit hun wijk omdat ze een kort rokje dragen ofzo.

PS: De meeste moslims in Nederland gedragen zich ook goed hoor, ik heb het over het deel dat dat niet doet.

Zelda zei:
Ok, maar die oudjes kunnen wel in ieder geval wat woordjes leren, sommigen spreken echt geen woord Nederlands, dat vind ik echt bizar.
het zou kunnen, ik ken er een aantal die echt heeeeel krom NL praten, maar daar hebben ze meestal wel kennissen/kinderen voor (is meestal ook de reden voor dit verschijnsel)

Nee, ik wordt niet lastiggevallen, maar ik ken genoeg mensen die dat wel worden. Bijvoorbeeld die worden weggepest uit hun wijk omdat ze een kort rokje dragen ofzo.
Niet door mij in ieder geval

PS: De meeste moslims in Nederland gedragen zich ook goed hoor, ik heb het over het deel dat dat niet doet.

En daar baalt de meerderheid van de moslims in NL ook van!

hicham zei:
En daar baalt de meerderheid van de moslims in NL ook van!

Jij bent al van n wat oudere generatie. Helaas zijn er veel jonge Marokkanen met n veel te grote bek, en dat is wat veel mensen de keel uithangt.

Als ik voor elke keer als ik voor kankergabber of kaaskop/boer door groepen Marokkanen uitgescholden ben geweest, een euro had gekregen, dan ik inmiddels mn eigen eiland in de Stille Zuidzee kunnen kopen.

En geloof maar niet dat ikzelf liep te provoceren, want dan was het terecht geweest.

Leviathan zei:
Jij bent al van n wat oudere generatie. Helaas zijn er veel jonge Marokkanen met n veel te grote bek, en dat is wat veel mensen de keel uithangt.

Als ik voor elke keer als ik voor kankergabber of kaaskop/boer door groepen Marokkanen uitgescholden ben geweest, een euro had gekregen, dan ik inmiddels mn eigen eiland in de Stille Zuidzee kunnen kopen.

En geloof maar niet dat ikzelf liep te provoceren, want dan was het terecht geweest.

Maar die zijn er ook bij "jullie", als ik daar ook euro's voor kreeg zouden we buurlanden hebben.

Hicham

Terug
Naar boven