Fitness Seller

Absolute beest worden?

AnPeter90

Novice
Waardering
0
4x in de week fitnessen
4x in de week hardlopen 2 interval 2x 10km
4x in de week touwtje springen Sonneries Gratuites

Iemand nog iets wat ik erbij zou kunnen doen? dacht zelf aan zwemmen Doel: absoluut typ fysiek mentaal conditioneel.

kom niet met verhalen van overtraining Aub heb jaren topsport gedaan en toen trainde ik meer dan dit ik ken me lichaam me limit en wat ik eraan moet doen om niet gebleseerd te raken. Mijn enige vraag nog is iemand die conditioneel nog iets heeft waarvan hij/'zij zegt dat je er echt op vooruit gaat met bijvoorbeeld dit of dit te doen.

Sportverslaafd? Zeker maar het is dan ook me werk
Sonnerie GAMBINO MONICA
Alvast bedankt voor het lezen van dit bericht.

Laatst bewerkt:
4x in de week fitnessen
4x in de week hardlopen 2 interval 2x 10km
4x in de week touwtje springen
Dit is te algemeen voor mij om erop in te gaan. Wat helpt is als je opschrijft wat je precies voor richtlijnen volgt qua fitness wanneer je bovenstaande doet, welke dagen/ tijdsintervallen. Voeding speelt hierbij ook een belangrijke rol.

Overtraining = katabool = geen absoluut typ fysiek mentaal conditioneel = einde topic, tot ziens!

Wat bedoel je hiermee. Ben daar toch na een tijdje er niet mee te hebben bemoeid weer benieuwd naar. Vind je wat in de post van ts staat wijzen op overtraining, schreef je over algemeenheden of was het een losse flodder? Misschien helpt het om overtraining te defineren volgens jouw norm.

Wat bedoel je hiermee. Ben daar toch na een tijdje er niet mee te hebben bemoeid weer benieuwd naar. Vind je wat in de post van ts staat wijzen op overtraining, schreef je over algemeenheden of was het een losse flodder?
Als natty kan cortisol je fysiek wel eens verpesten ^^
En krachtsport kun je niet vergelijken met een endurance sport als lopen of zwemmen

Als natty kan cortisol je fysiek wel eens verpesten ^^
En krachtsport kun je niet vergelijken met een endurance sport als lopen of zwemmen
Ik vroeg niet om algemeenheden, waar zoals vaker, alle kanten mee op kan worden gegaan. Cortisol is overigens noodzakelijk voor spiergroei en functioneren.

Wat bedoel je hiermee. Ben daar toch na een tijdje er niet mee te hebben bemoeid weer benieuwd naar. Vind je wat in de post van ts staat wijzen op overtraining, schreef je over algemeenheden of was het een losse flodder? Misschien helpt het om overtraining te defineren volgens jouw norm.

Hij zegt "kom niet met verhaling van overtraining"
Ik zou overtraining niet te luchtig nemen. Zeker voor een natty.
Rust is erg belangrijk.

Ik denk dat ook vooral het voedingsschema en trainsschema van belang is hier. En wat voor topsport heb je gedaan? Hoe advanced ben je in krachttraining?

hmm ja als je hierbuiten geen werk hebt, prive shit goed zit en goed eet hou je het misschien vol, maar sterk en groot zal je niet worden als dat je doel is.

imo is 8x per week extreem veel cardio doen teveel, conditioneel help het een klein beetje maar het zal je krachtraining erg tegenwerken en kans op blessures vergroten.

toen ik fysiek in mijn beste shape was deed ik 2/3x per week cardio, 3/4x pw krachttraining en 1xpw crossfit achtige training.

Hij zegt "kom niet met verhaling van overtraining"
Ik zou overtraining niet te luchtig nemen. Zeker voor een natty.
Rust is erg belangrijk.
Overtraining is voor ±99% van natty's op dit forum onmogelijk (als ik zie wat ze zoal doen). Het belangrijkste is om gemotiveerd te blijven en een positieve mindset te hebben.

Overtraining is voor ±99% op dit forum onmogelijk (als ik zie wat ze zoal doen). Het belangrijkste is om gemotiveerd te blijven en een positieve mindset te hebben.

Waarschijnlijk inderdaad. Zou t echter niet willen opzoeken, met zoveel beweging. Overkill wat hij wilt doen. Counterproductive.

Overtraining is voor ±99% van natty's op dit forum onmogelijk (als ik zie wat ze zoal doen). Het belangrijkste is om gemotiveerd te blijven en een positieve mindset te hebben.

bull shit.
srsly dude wtf.

i've been there, en het is echt niet extreem moeilijk om er te komen.

Het is belangrijk om vast te stellen wat hij precies doet. Of het ideaal is of minder ideaal doe ik tot zover geen uitspraken. ;)

Kom maar met bronnen in plaats van waardeoordelen, pas dan neem ik je serieus wat dit betreft.

i've been there, en het is echt niet extreem moeilijk om er te komen.
Kan niet over jouw situatie en perspectief van toentertijd oordelen. Wellicht had je een p*ssy mind i.c.m. gebrekkige voeding dat invloed had op jouw stresslevels. Maar stellen dat het niet extreem moeilijk is, is je begeven op zeer glad ijs. Want het is voor een natty, mits gemotiveerd en voldoende voeding e.d. echt niet makkelijk. Het is een zeer grijs gebied. Zowel qua definitie als diagnose.

Laatst bewerkt:
Zo extreem vind ik dat schema niet.

4x de week krachttraining en 4 x de week lopen en 4x de week touwtje springen,is goed te doen zonder overtraint te raken.

@ TS wat bedoel jij met top fysiek?

Ik heb zoveel getraind in bepaalde perioden dat ik al lang klinisch opgenomen had moeten worden volgens sommigen op dit forum. 2x pr dag krachttraining, maxen (daily max). Elke dag van het jaar. Elke dag sq, en elke dag een push of pull. Daarna pomp werk. Ook tijdens cut. Daarnaast lopen en fietsen paar x per week. Het is dat ik er geen tijd meer voor heb anders deed ik het nog steeds. Fantastische perioden.

Het is belangrijk om vast te stellen wat hij precies doet. Of het ideaal is of minder ideaal doe ik tot zover geen uitspraken. ;)

Kom maar met bronnen in plaats van waardeoordelen, pas dan neem ik je serieus wat dit betreft.

Kan niet over jouw situatie en perspectief van toentertijd oordelen. Wellicht had je een p*ssy mind i.c.m. gebrekkige voeding dat invloed had op jouw stresslevels. Maar stellen dat het niet extreem moeilijk is, is je begeven op zeer glad ijs. Want het is voor een natty, mits gemotiveerd en voldoende voeding e.d. echt niet makkelijk. Het is een zeer grijs gebied. Zowel qua definitie als diagnose.

ik ging letterlijk out in de kleedkamer, daarna een week rust moeten nemen omdat lichaam op was.
ook kreeg ik allemaal weirdass pijntjes en heel vaak last van hoofdpijn.

cutten, 5xpw heavy trainen, school, 1/2xpw cardio op school, 4xpw 30/40 min cardio op 165-200BPM.
nam ook erg veel stims.

iedereen heeft maximale herstelmogelijkheden.
door omstandigheden worden die minder en minder, en de drempel om jezelf steeds verder in een herstel deficit te trainen minder.

als je 20 bent, 12 uur per dag slaapt, geen werk hebt, prive 0 stress hebt, geen virussen in je lichaam hebt, perfect eet, AAS gebruikt, ect ect ect, zal het indd heel moeilijk zijn om daar te komen, maar als je met variabele gaat spelen kan je steeds minder hebben.

ik ging letterlijk out in de kleedkamer, daarna een week rust moeten nemen omdat lichaam op was.
ook kreeg ik allemaal weirdass pijntjes en heel vaak last van hoofdpijn.

cutten, 5xpw heavy trainen, school, 1/2xpw cardio op school, 4xpw 30/40 min cardio op 165-200BPM.
nam ook erg veel stims.

iedereen heeft maximale herstelmogelijkheden.
door omstandigheden worden die minder en minder, en de drempel om jezelf steeds verder in een herstel deficit te trainen minder.

als je 20 bent, 12 uur per dag slaapt, geen werk hebt, prive 0 stress hebt, geen virussen in je lichaam hebt, perfect eet, AAS gebruikt, ect ect ect, zal het indd heel moeilijk zijn om daar te komen, maar als je met variabele gaat spelen kan je steeds minder hebben.
Heb zelf iets soortgelijks ervaren. Alhoewel er bij mij toen Pfeiffer bij kwam, daardoor letterlijk aantal maanden out geweest en niet fatsoenlijk kunnen trainen. Daardoor weet ik nu wel veel beter mijn rust in te schatten, aangezien ik mijn grenzen beter ken.

Terug
Naar boven