Fitness Seller

Absolute beest worden?

Bezoekers in dit topic

Aan je sig te zien ben je gelukkig aan de betere hand :)

En daarna kon je weer?

Wat zijn stims?

atm veel blessures helaas, ook door plaatselijke overtraining lol ( tricep overbelasting door te compenseren voor een knie blessure met 3/4x pw heavy bench en chest tricep lol.)

na die week rust ging het weer beter ja, was ook aan het einde van de cut dus ben toen weer in overschot gegaan dat hielp ook.

stimulanten.

Heb zelf iets soortgelijks ervaren. Alhoewel er bij mij toen Pfeiffer bij kwam, daardoor letterlijk aantal maanden out geweest en niet fatsoenlijk kunnen trainen.

TFW pfieffer was bij mij een half jaar later :roflol:

maand of 6 ook last van gehad.

i cry.
 
i've been there

Was dat ook echt zo? Is die diagnose ook (eventueel officieel medisch) zo gesteld?

Ik vraag dat, omdat ik eigenlijk maar 1 of 2 gevallen heb meegemaakt in de afeglopen 30 jaar die daadwerkelijk overtraind waren.
Dus compleet met alle gemeten/waargenomen symptomen die bij overtraindheid horen en een zeer lange hersteltijd (> 3maanden).

En dus geen tijdelijke dipsjes, periodieke progressie stagnatie, (tijdelijke) over-vermoeidheid etcetera die ik bij veel anderen heb gezien.
Niet dat ik zeg dat jij daar ook automatisch onder valt, maar dit soort problemen waren vaak eerder mentaal en vooral gebonden ook aan factoren buiten training om en zeker geen klassieke voorbeelden van overtraindheid.
 
Hier 5 x de week met de fiets naar het werk. 31km enkel. 3x de week lopen. 4x de week naar de gym en werk 8uur per dag.

Enkele jaren terug kwam daar nog 2x de week thaibox bij en 1x de week zwemmen. en dan was het 5x de week gym ipv 4.

Als je dit allemaal gaat doen op topsport niveau das wel een andere zaak.
 
na die week rust ging het weer beter ja, was ook aan het einde van de cut dus ben toen weer in overschot gegaan dat hielp ook.

stimulanten.
Hoezeer ik mij goed kan voorstellen dat het een zeer vervelende situatie was denk ik niet gelijk aan overtraining in deze. Wat ik erover gelezen heb duurt het dan geen week, maar echt veel langer. In sommige gevallen is het te vergelijken met een burn out. Ik vermoed dat jij zwaar overreached was (dat weliswaar tot langdurige klachten kan leiden als je er te lang mee doorgaat), het gebrek aan kcal en het gebruik van stimulanten hebben dit proces doen versnellen. Het zijn toch valse oppeppers. Het is erg belangrijk om 'fris' te blijven. Eigenlijk bevestig je het beeld dat ik heb, dat balans erg belangrijk is en training te zien als richtlijnen waar je flexibel mee dient om te gaan.
 
Was dat ook echt zo? Is die diagnose ook (eventueel officieel medisch) zo gesteld?

Ik vraag dat, omdat ik eigenlijk maar 1 of 2 gevallen heb meegemaakt in de afeglopen 30 jaar die daadwerkelijk overtraind waren.
Dus compleet met alle gemeten/waargenomen symptomen die bij overtraindheid horen en een zeer lange hersteltijd (> 3maanden).

En dus geen tijdelijke dipsjes, periodieke progressie stagnatie, (tijdelijke) over-vermoeidheid etcetera die ik bij veel anderen heb gezien.
Niet dat ik zeg dat jij daar ook automatisch onder valt, maar dit soort problemen waren vaak eerder mentaal en vooral gebonden ook aan factoren buiten training om en zeker geen klassieke voorbeelden van overtraindheid.

dat valt dan toch ook onder overtraining.
 
Ik dnek ook dat overtraining niet heel lastig te bereiken is. Genoeg wedstrijdroeiers die daardoor moeten stoppen. Zij trainen ca. 8-10 keer per week, waarvan volgens mij twee keer krachttraining en de rest is op de boot of ergo.
 
Was dat ook echt zo? Is die diagnose ook (eventueel officieel medisch) zo gesteld?

Ik vraag dat, omdat ik eigenlijk maar 1 of 2 gevallen heb meegemaakt in de afeglopen 30 jaar die daadwerkelijk overtraind waren.
Dus compleet met alle gemeten/waargenomen symptomen die bij overtraindheid horen en een zeer lange hersteltijd (> 3maanden).

En dus geen tijdelijke dipsjes, periodieke progressie stagnatie, (tijdelijke) over-vermoeidheid etcetera die ik bij veel anderen heb gezien.
Niet dat ik zeg dat jij daar ook automatisch onder valt, maar dit soort problemen waren vaak eerder mentaal en vooral gebonden ook aan factoren buiten training om en zeker geen klassieke voorbeelden van overtraindheid.
Maar echt pure overtraining door echt enkel training zal niet snel gebeuren. Ik denk dat het inderdaad ook vooral andere mentale aspecten zijn die meespelen, met als voornaamste veroorzaker stress vanuit meerdere factoren zoals stims, stress door werk/studie, extra cardio, cutten, etc. Misschien dat het dan meer richting burn-out gaat.
 
Waren de joden in de kampen ook zo snel overtraint? Of de slaven?
Als ik een pistool op je kop zet en eis dat je elke dag gaat trainen tot je dagelijkse max maar dat je dan over 20 weken €100.000 krijgt wanneer je 2x bw squat, zal je dan overtraint raken of hongerig omdat je het geld wilt?
 
Laatst bewerkt:
kom niet met verhalen van overtraining Aub heb jaren topsport gedaan en toen trainde ik meer dan dit ik ken me lichaam me limit en wat ik eraan moet doen om niet gebleseerd te raken.

Misschien is het handig om als achtergrond informatie aan te geven welke topsport je beoefend hebt? En wat eventueel je huidige stats + lichaamsbouw zijn?

Je manier van aanspreken van forumleden, onder andere experts op het gebied van fitness/BB, is ook niet optimaal. Als je berichten met een vriendelijke toon hier neer typt, krijg je wellicht ook positievere respons.

En FFS man...grammar! "me lichaam", "me limit", "me werk"? Als je mijn kind was...:thinking:
 
Waren de joden in de kampen ook zo snel overtraint? Of de slaven? Als ik een pistool op je kop zet en eis dat je elke dag gaat trainen tot je dagelijkse max maar dat je dan over 20 weken €100.000 krijgt wanneer je 2x bw squat, zal je dan overtraint raken of hongerig omdat je het geld wilt?

ja

daarom gingen ze letterlijk dood van uitputting.


in auswitch 1, het eerste kleine kamp aan het begin van de oorlog, waren de joden nog vooral gebruikt als slaven voor werk.
de vrouwen leefde daar gemiddeld 3 maanden tot ze stierven van uitputting de mannen 6 maanden.
 
daarom gingen ze soms letterlijk dood van uitputting.
Naast persoonlijke omstandigheden waren voeding en motivatie ook niet je van het. Maar dit kan snel uitmonden in een raar topic, ik heb misschien niet de juiste vergelijkingen gemaakt.
 
dat valt dan toch ook onder overtraining.

Als het een op zichzelf staand 'geisoleerd' symptoom is, dan niet.
Niet dat het niet vervelend is natuurlijk, of dat het beter voorkomen had moeten worden, maar je kunt dat geen overtraining noemen.

Als het in samenhang is/samen gaat met het merendeel van deze kenmerken, dan wel.

  • verlies aan kracht, coördinatie en inspanningsvermogen;
  • veranderingen in eetlust;
  • afname in lichaamsgewicht;
  • slecht slapen;
  • onrustig of opgewonden gevoel;
  • verlies van motivatie;
  • concentratieverlies;
  • depressieve gevoelens;
  • lusteloosheid;
  • toename van rusthartfrequentie;
  • toename van de bloeddruk;
  • emotionele instabiliteit;
  • verhoogd basaalmetabolisme
 
Wat is dat nou weer voor een bout vergelijking?
Wat ik duidelijk wilde maken is dat wanneer je moet, en bepaalde zaken voor elkaar zijn (itt tot kampen en slaven), je veel meer kunt dan je voor mogelijk kan houden. Verder gaat elke vergelijking mank.
 
Wat is dat nou weer voor een bout vergelijking?

Wat ik duidelijk wilde maken is dat wanneer je moet, en bepaalde zaken voor elkaar zijn (itt tot kampen en slaven), je veel meer kunt dan je voor mogelijk kan houden. Verder gaat elke vergelijking mank.

het is geen slechte vergelijking.

alleen wel een die het punt van overtraining versterkt, omdat ze weldegelijk overtraind/overwerkte raakte en in het geval van auswitch 1 zo erg dat ze binnen een paar maanden van kerngezond naar dood gingen.
 
Mits je niet voldoet aan de eerder gestelde voorwaarden zal de weg naar overtraining sneller verlopen.

@ts, je zal wel denken wat is dit allemaal :roflol: Zou mooi zijn als je eea opschrijft over wat je zoal doet.
 
Als het een op zichzelf staand 'geisoleerd' symptoom is, dan niet.
Niet dat het niet vervelend is natuurlijk, of dat het beter voorkomen had moeten worden, maar je kunt dat geen overtraining noemen.

Als het in samenhang is/samen gaat met het merendeel van deze kenmerken, dan wel.

  • verlies aan kracht, coördinatie en inspanningsvermogen;
  • veranderingen in eetlust;
  • afname in lichaamsgewicht;
  • slecht slapen;
  • onrustig of opgewonden gevoel;
  • verlies van motivatie;
  • concentratieverlies;
  • depressieve gevoelens;
  • lusteloosheid;
  • toename van rusthartfrequentie;
  • toename van de bloeddruk;
  • emotionele instabiliteit;
  • verhoogd basaalmetabolisme
Ik heb het merendeel van deze klachten gehad. Zoals gezegd wel waarschijnlijk door meerdere factoren dan enkel teveel trainen. Trainde destijds 5x p.w. zwaar, extra cardio, cutten, stims, afstuderen 40u p.w. en kreeg toen aan het einde van die periode ook nog eens Pfeiffer. Maar goed, is het dan meer een burn-out of overtraining? Het heeft mij letterlijk 6 maanden gekost om weer normaal krachttraining te kunnen doen.
 
Maar echt pure overtraining door echt enkel training zal niet snel gebeuren. Ik denk dat het inderdaad ook vooral andere mentale aspecten zijn die meespelen, met als voornaamste veroorzaker stress vanuit meerdere factoren zoals stims, stress door werk/studie, extra cardio, cutten, etc. Misschien dat het dan meer richting burn-out gaat.

Er komt bij dit soort diagnoses altijd een punt dat gecombineerde symptomen en hun oorzakelijke factoren het hele verhaal nogal vaag maken.

Wat ik met name duidelijk probeer te maken, is dat wanneer de randvoorwaarden voor optimale training in orde zijn (en er ook geen externe negatieve cq. ondermijnende factoren meespelen), het best moeilijk is écht overtraind te raken.
 
Back
Naar boven