XXL Nutrition

Ace1990 zijn logboek!

Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.

Japio

Colossal Veteran
Elite Member
15 jaar lid
Speurneus
10.000 likes 10.000 berichten
Waardering
14.157
Al een lange tijd zat ik met de gedachten een logboek bij te gaan houden, maar door drukte was er eerder nooit van gekomen. Nu, na toch al lange tijd lid te zijn van het forum, en het trouw bezoeken van logjes van anderen, werd het toch wel tijd om te beginnen met een eigen log.. dus bij deze!

Voordat ik begin even een korte intro over mijn sportieve verleden..

Al vanaf jonge leeftijd ben ik bezig met sporten, en dan vooral krachtsporten. Toen ik een jaar of 10 was ben ik begonnen met judo. Het beviel me goed en ik had er lol in, maar helaas stopte mijn judo leraar ermee waardoor ik er niet mee door kon gaan.

Na een tijd niks gedaan te hebben, en qua voeding erg soepeltjes geleefd te hebben begon ik me toch zorgen te maken over mijn figuur. Ook kwam ik op een leeftijd dat je graag een meisje wil scoren, en dat gaat natuurlijk niet zo makkelijk met een maatje teveel. Ik begon mij steeds onzekerder te voelen over mijn uiterlijk en gewicht.. tijd voor verandering dus!

Hierover sprak ik toen met een oud klasgenoot van de basisschool die aan waterpolo deed, en hij nodige mij uit om een keer een training bij te komen wonen. Zo gezegd, zo gedaan. Het leek mij een ontzettend leuke sport en was gemotiveerd om mijn lichaam te veranderen.

Na die eerste training was ik helemaal kapot, gesloopt en zowel fysiek als mentaal uitgeput.. wat een heerlijk gevoel, ik was verslaafd! Vanaf dat moment wou ik naast afvallen, ook beter worden in mijn sport. Ik was ontzettend gemotiveerd en wou er alles aan doen om de top te bereiken. Om de top te bereiken moest er naast een goede training natuurlijk ook een goed voedingsschema komen. Ik was super gemotiveerd om alles te leren over voeding en training. Zodoende ben ik, al zoekende naar antwoorden op al mijn vragen hierover op dit forum terecht gekomen. Drie jaar lang heb ik stiekem alles gelezen op het forum en ontzettend veel geleerd.

Zo ben ik naast waterpolo dus begonnen met krachttraining, om op de eerst plaats mijn sportprestaties gevoelig te verhogen. Naarmate ik resultaat begon te boeken, drong er iets tot me door.. i'm born to be big!
Niet alleen in de spiegel en sportschool boekte ik progressie, maar ook in mijn sport. Na 4 jaar hard trainen, strikt en clean eten werd ik daarvoor beloond met een plekje in de landelijke waterpolo competitie.

Ik moet wel bekennen dat ik in feite maar één seizoen op dit niveau gespeeld heb. Op de eerste plaatst was het ontzettend zwaar en misschien voor mij toch een beetje te hoog gegrepen. Daarnaast moet je om op zo'n niveau te blijven spelen veel inleveren, wat ten koste ging van zowel mijn studie als mijn vrienden. Ik realiseerde me dat ik deze sport beoefende voor mijn lol en dat het niet mijn leven in beslag moest nemen.

Momenteel speel ik dus op een 'amateuristisch' niveau, wat wel goed te combineren is met een sociaal leven en een studie. Mijn team traint 2 avonden in de week (maandag en donderdag) en speelt op de meeste zaterdagen een wedstrijd. Ik probeer zeker 1 maal per week een training bij te wonen naast mijn krachttrainingen (4 daagse split). Omdat op dit niveau de trainingen vrijblijvend en puur voor de lol zijn is het goed te combineren met mijn studie en mijn sociale leven.

Verders ben ik part-time student, heb een mooie vriendin.. een nog mooiere auto en, een zwarte kat.

Zij iemand korte intro? :hahaha:

In dit log zal ik naast mijn krachttrainingen ook wat posten over mijn waterpolo trainingen, wedstrijden, voeding en gebruik van supplementen.

Mijn weekindeling ziet er meestal zo uit:

• Maandag: rug - biceps
  • Dinsdag: benen
  • Woensdag: rust
  • Donderdag: waterpolo
  • Vrijdag: borst - triceps
  • Zaterdag: rust/wedstrijd
  • Zondag: schouders - buik

Qua voeding kom ik op trainingsdagen rond de 4500 kilocalorieën, waarvan c.a. 30% eiwitten, 20% vetten en 50% koolhydraten. Op rustdagen hetzelfde alleen zit ik dan rond de 4000 kilocalorieën omdat ik dan geen pre en post workout supplementen gebruik. Ik heb geen vast voedingsschema omdat variatie bij mij hoog in het vaandel staal. Wel zorg ik er iedere dag voor dat ik aan het benodigd aantal calorieën, eiwitten, vetten en koolhydraten kom.

Even een korte opsomming van de producten die ik dagelijks neem:

Eiwitten:
  • Zuivel (magere varianten zoals, magere kwark, magere yoghurt en karnemelk).
  • Vis, alle soorten.
  • Mager vlees zoals kip, kalkoen, mager rundvlees en biefstuk.
  • Ei-eiwit.
  • Whey isolaat en aminozuren.
Koolhydraten:
  • Brinta, havermout of biologische muesli.
  • Zilvervlies of basmatirijst.
  • Groenten en fruit, alle soorten.
  • Volkorenbrood.
  • Aardappelen.
Vetten:
  • Olijfolie en dergelijke plantaardige oliën.
  • Vette vis zoals, zalm, haring, makreel, sardines e.d.
  • Noten, alle soorten.
  • Gebroken lijnzaad of lijnzaadolie.
  • Vloeibare bak en braad producten (..)

Zo, dat is voorlopig wel genoeg informatie dacht ik zo ;)

Iedereen is welkom en vrij om kritiek te geven op mijn trainingen, voeding en alles wat ik hier post.. hoop er van te leren!

Mocht dit log geen succes worden, dan ga ik hier naakt foto's van mooie vrouwen posten.. dat word sowieso goed bekeken lol.
Ik denk dat ik dan begin met de Playboy foto's van Patricia Paay.

:D

Succes met loggen !

Pics van je vriendin :D ?

fotos van Paay hoeven niet zo van mij... Ben benieuwd naar je trainingen.
gl

Ik ken zeer weinig mensen die net zo gemotiveerd als ik ben, jij bent er 1 van.

succes bro!

• Topic Starter Topic Starter
Ik ga hier zeker af en toe een kijkje nemen. Wat zijn je stats op dit moment en het verleden (voornamelijk kwa kracht vroeg ik me af)

Ik ga hier zeker af en toe een kijkje nemen. Wat zijn je stats op dit moment en het verleden (voornamelijk kwa kracht vroeg ik me af)

Welkom!

Na een tijd niets aan sport gedaan te hebben woog ik naar schattig toch zeker meer dan 90 kilo met een te hoog vetpercentage. Na mijn 'cut' woog ik iets minder dan 80 kilo bij 8% vet.

Ik kan me nog goed herinneren dat ik voor de eerste keer in de sportschool kwam en meteen begon te squatten als een beest.. als ik me niet vergis met 30 kilo maar branden dat mijn benen deden! haha

Ik heb ooit 180kg gesquat en iets over de 200kg gedeadlift, maar vraag me niet hoe ;) Ook op de bank kom ik wel over de 100kg, maar ik heb al een tijd niet meer gemaxed.

Dit ga ik in de gaten houden. Misschien nog wat krachtstats? ah ik zie het al.

Dit ga ik in de gaten houden. Misschien nog wat krachtstats? ah ik zie het al.

Blijf zeker even een kijkje nemen!
Ben inderdaad ook erg een voorstander van elke dag proberen wat anders te eten..
als je eenmaal weet hoeveel in welk product zit kan je gewoon eenvoudig weg optellen elke dag en hoef je niet meer iets strikts aan te houden:)

succes!

Welkom :klink:

Iedereen so far, bedankt voor de positieve reacties!

Laatst bewerkt:
Blijf zeker even een kijkje nemen!
Ben inderdaad ook erg een voorstander van elke dag proberen wat anders te eten..
als je eenmaal weet hoeveel in welk product zit kan je gewoon eenvoudig weg optellen elke dag en hoef je niet meer iets strikts aan te houden:)

succes!

Dit wordt een mooi en interessant logboek! Na vele informatieve posts van je ga ik hem zeker volgen! :)

Veel succes en spiermassa toegewenst! :thumbup:

Ondanks dat ik het heel vaak niet met je eens ben (uitvoering, voeding, whatever) ga ik deze wel bijhouden!

Wat moeten we ons bij je training voorstellen, gewoon zoals de meesten doen eerst paar grote compounds (indien mogelijk) en daarna iso?

Vandaag is er al getraind.. :orly:

Ja echt waar. Ik heb inmiddels thuis een aardig krachthonk opgebouwd om ook op zon en feestdagen te kunnen trainen! :wl:

Vandaag waren mijn rug en biceps aan de beurt.

Pull ups (warming up)
Close grip 15xbw
Wijde grip 15xbw

BOR
15x60
12x80
12x75
12x70
10x70
6x90

T-bar row
12x90
10x90
8x90
10x80
8x90
5x100

Lat pull down
15x60
12x60
10x70
10x70
>mijn rug stond goed in de hens hier.

Deadlift
20x80
15x80
10x90
8x100
5x100
??x100 iig tot keiharde fail.
>Op dit moment stond het zweet in m'n bilnaad..

BB curls
20x20 (gewicht excl stang, weet niet wat die korte weegt?)
15x30
10x30

EZ bar preacher curls
12x20 (gewicht ook excl stang, geen flauw idee wat die weegt)
??x20
??x20
??x20
>Vergeten te tellen..

BB concentration curls
15x20 (gewicht excl stang)
12x20

Hierna wou ik nog wat wrist curls doen, maar na 1 setje met (weet ik veel hoeveel gewicht en reps) zat ik er best doorheen.. de training was mooi geweest ;)

Aardig wat sets tot fail gegaan, wat een bevredigend maar uitputtend gevoel geeft. Verders train ik altijd bovenrug en lats vóór dat ik ga deadliften omdat mijn lats na het deadliften op, wat voor manier dan ook toch wat uitgeput zijn.. en dan loop ik tijdens de BOR's en T-bars vanuit mijn armen te trekken, en daar doen we het niet voor.

Conclusie, goeie training.. die ga ik wel voelen. Nu lekker aan mijn rijst, tonijn en eieren :meal:

Ondanks dat ik het heel vaak niet met je eens ben (uitvoering, voeding, whatever) ga ik deze wel bijhouden!

Wat moeten we ons bij je training voorstellen, gewoon zoals de meesten doen eerst paar grote compounds (indien mogelijk) en daarna iso?

Soms begin ik wel met iso's (pre-exhaustion).

Wat heb je allemaal staan dan thuis?

Wat heb je allemaal staan dan thuis?

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

7 paar dumbbells
5 - 20 kg (2,5 kg stappen)

Verders een aantal halterstangen, zowel recht als EZ (50mm) en totaal c.a. 450 kg aan gewicht (meer dan voldoende voor mij). Schijven allemaal van Barbarian line.

Jezus wat een volume :p

Herkenbaar wat je zegt over deadlift, doe hierom zelf deadlift op benendag, na squats zodat mijn onderrug vast opgewarmt is.
Op rugdag moest ik anders aan het einde liften (zwak) of beetje aan het begin waardoor mijn overige rugoefeningen niet meer lekker gaan kwa uitvoering.

Mooie thuisgym trouwens!

Laatst bewerkt:
Status
Gesloten. Neem contact op via privébericht.
Terug
Naar boven