Fitness Seller

Achterkant schouder

Achterkant schouder zou ik wel isoleren met rear delt rows en facepulls. Je moet namelijk een bijzonder genetische aanleg hebben om achterste schouderkoppen voldoende te laten groeien (dus stimuleren) met rows.

• Topic Starter Topic Starter
nvm

Laatst bewerkt:
Sarah De Herdt heeft wel meer goede oefeningen :)

YouTube en Google doen wonderen :)

Ik doe meestal een combinatie van rug en achterkant schouder in dezelfde training.

Voorbeeld:
Lat pulldown (focust op lats en bovenrug/traps, krijg je 'wings' van)
V-bar pulldown (je kan apart focussen op lower lats óf bovenkant rug en achterkant schouders, ligt eraan onder welke hoek je hem naar beneden trekt. Trek richting borst als je achterkant schouders mee wilt pakken)
Wide-grip seated cable row (trek naar upper abs, pak je automatisch bovenrug/traps en achterkant schouders)
Face-pulls (nu zorg je ervoor dat je handen even hoog blijven als je schouders, zo focus je puur op achter kant schouder)
Reverse dumbbell flyes (een isolatie oefening als finisher voor achterkant schouder)

Dit is een workout waarbij gericht is op een overgang van rug naar achterkant schouders.
Je begint met rug oefeningen en naarmate de training vordert, focus je meer op achterkant schouder.
Imo vind ik trainingen als deze efficiënter, ik doe ook nooit apart een schoudertraining, voorkant/zijkant kan je makkelijk tijdens borst pakken en achterkant tijdens rug.

Terug
Naar boven