XXL Nutrition

Ademhaling en de bijbehorende leefstijl, eten en drinken: de sleutel tot gezondheid en goede trainin

Interessante stukken allemaal, ik haalde zelf ook maar 18 seconden op die test.
Maar wat zijn nou goede oefeningen om thuis te oefenen?
Zie op die website alleen maar dingen als yoga staan en daar heb ik dus echt geen tijd voor. :P

Ik vind het bang makerij, geld trekkerij en noem maar op. Als het zo duidelijk bewezen is dan zou ik het wel gehoord hebben van de 20 dokters die mij onderzocht hebben..

En Nederland loopt heus niet achter in de medische wereld.
Je hebt een heleboel van dit soort dingen, allemaal van die theorieën en beweringen.. Maar als het echt bewezen is dan zou iedereen er van weten, er wordt zoveel onderzoek gedaan naar hyperventilatie en paniekaanvallen.

Eerst poging 30sec gehaald, maar zit met verkoudheid. kan met enige inspanning zeker +1min halen.

En ik rook..

25/30 seconden ben kern gezond geen stress/ drink 1 keer per maand en nog nooit gerookt,
Conditie 1 maand geleden marathon gelopen zonder te trainen, en ben alleen in de winter 1 keer ziek en in de zomer 1 keer.

Ongeveer
25 sec U ademt nog behoorlijk veel. Ongeveer twee keer zo veel als de norm. Dit kan vele ziektes en vage klachten veroorzaken. Het kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat u gestresst of vermoeid bent, of dat u snel ziek wordt omdat uw immuunsysteem matig functioneert.

ik geloof er niks van

Laatst bewerkt:
25/30 seconden ben kern gezond geen stress/ drink 1 keer per maand en nog nooit gerookt,
Conditie 1 maand geleden marathon gelopen zonder te trainen, en ben alleen in de winter 1 keer ziek en in de zomer 1 keer.

Ongeveer
25 sec U ademt nog behoorlijk veel. Ongeveer twee keer zo veel als de norm. Dit kan vele ziektes en vage klachten veroorzaken. Het kan er bijvoorbeeld voor zorgen dat u gestresst of vermoeid bent, of dat u snel ziek wordt omdat uw immuunsysteem matig functioneert.

ik geloof er niks van

Dit.

****ing bullshit test.

Ze willen gewoon die 'buteyko' methode verkopen. Net nog gekeken, kost namelijk allemaal geld.
retarded scammers

http://www.buteyko-instituut.nl/

Heb ook smakelijk moeten lachen om de site.

123022a.jpg

• Topic Starter Topic Starter
En Nederland loopt heus niet achter in de medische wereld.
Je hebt een heleboel van dit soort dingen, allemaal van die theorieën en beweringen.. Maar als het echt bewezen is dan zou iedereen er van weten, er wordt zoveel onderzoek gedaan naar hyperventilatie en paniekaanvallen.[/QUOTE]

Ik ben naar een lezing geweest van een voormalig hartpatiënt die met de buteyko methode (en leefstijl) zijn hartklachten heeft verholpen, toen hij samen met enkele doctoren van het UMCG die ook achter de methode staan (zij geloofden het eerst ook niet) vroegen aan de Hartstichting en astmafonds of er meer onderzoek naar de methode kon worden gedaan. Het antwoord van deze stichtingen was: hier hebben wij geen tijd voor. Probleem is dan 90% van deze mensen van deze stichtingen betaald worden door de farmaceutische industrie.

Geld is in deze wereld helaas vaak belangrijker dan gezondheid daarom is het zaak om natuurlijke methoden als deze waarvan keihard fysiologisch bewijs is zoveel mogelijk bekend te maken. Jullie houding t.a.v. deze theorie is al meteen bevooroordeeld en daarom heeft Buteyko gelijk: het zal nog wel honderden jaren duren voordat deze theorie volledig is geaccepteerd. Net zoals de theorien van Darwin, Einstein, etc. die eerst ook werden verguisd.

Dan van dat zeezout is 1 van de dingen die bijdraagt aan een normale ademhaling maar slechts een klein deel. Mineralen, voeding, dieet, leefstijl, zijn allemaal factoren die invloed hebben op de ademhaling.
Wat betreft die test is moeilijk om goed te doen: Bij de meeste mensen komt die test overeen met de gezondheid maar er zijn mensen waarbij dit niet zo is en ook niet iedereen zou de test moeten doen zie:
http://www.normalbreathing.com/index-measure-CP.php#.UJpldIanVdk
Warning. Some, not all, people with heart disease, migraine headaches, and panic attacks may experience negative symptoms minutes later after this light version of the test. If this happens, they should avoid this body-O2 test.
En voor degenen die zeggen dat ademhaling bijzaak is: Een mens kan dagen zonder eten, drinken en slaap maar geen minuut zonder zuurstof.

En idd de beste atleten en marathonlopers ter wereld hebben ook vaak 25-30 CP. Daarom hebben veel van deze mensen ook Astma en andere klachten. Super getraind zijn en super veel sporten wil nog niet zeggen dat je gezond bent en dat je lichaam optimaal ademt.

Even een extreem voorbeeld: Iemand met 2 minuten CP of meer zal
- Extreem goed bestand zijn tegen kou het hitte, de doorbloedin is immers optimaal (Bohr effect) alle weefsels, organen en cellen krijgen meer zuurstof
- Door een efficiëntere vertering van eten kan je rauwer eten verteren wat anders niet kan.
- Vrouwen kunnen pijnloze bevallingen hebben in deze staat
- Je geest zal helder zijn, je hebt geen onproductieve gedachten en je bent heel objectief en kan je goed concentreren enz. De hersenen worden immers beter voorzien van zuurstof
- je hebt maar een paar uur slaap nodig per nacht omdat het lichaam overdag relaxed is (de spieren zijn ontspannen
-Tandenpoetsen is niet of minder nodig doordat de mond een slijm aanmaakt om gaatjes tegen te gaan.
- Wonden genezen sneller

en meer postitieve effecten, zie website, jammer dat er geen NL website is waar dit uitgebreid wordt uitgelegd. En NL loopt niet achter op medisch gebied maar wel op het gebied van deze methode en ontdekking. In Engeland willen ze op school een programma ontwikkelen om kinderen op te voeden met de buteyko methode zie:

http://www.youtube.com/watch?v=WciSqYk0TDE

Ik wil niks verkopen want ik ben alles behalve voor financieel gewin in deze wereld. Maar ik probeer mensen de ogen te openen en dit te verspreidden.

Oh er is een keer iets gebeurt? Het is niet medisch bewezen, er is geen ECHT bewijs. Had het er vandaag over met een arts waar ik toevallig was en die had er nog nooit van gehoord overigens maar die zei ook al dat mensen met paniekaanvallen en stress totaal niet bezig moeten zijn met dit soort dingen i.v.m lichamelijke sensaties.

k haalde 30 sec 18 is wel aardig laag volgens mij ik rook nog vrij stevig ook.

Oh er is een keer iets gebeurt? Het is niet medisch bewezen, er is geen ECHT bewijs. Had het er vandaag over met een arts waar ik toevallig was en die had er nog nooit van gehoord overigens maar die zei ook al dat mensen met paniekaanvallen en stress totaal niet bezig moeten zijn met dit soort dingen i.v.m lichamelijke sensaties.

Er gaan dagelijks heel veel mensen dood aan hyperventilatie (oftewel bovenmatige longventilatie:

[Link niet meer beschikbaar]

mensen met stress en paniekaanvallen e.d. zouden naar mening naar een ervaren buteyko therapeut moeten stappen. Naarmate ze (onder begeleiding) voorzichtig leren minder te ademen en de bijbehorende leefstijlaanpassingen e.d. zullen ze beter bestand zijn tegen stress en door de verbeterde "body oxygenation" zullen de andere klachten ook verdwijnen doordat ze zowel mentaal als fysiek anders gaan functioneren.

In de jaren 50 is de theorie en methode dan ook ontdekt door te kijken naar ernstig zieke patiënten in ziekenhuizen die nog enkele uren/dagen te leven hadden. Wat opvalt is dat hun ademhaling aanzienlijk toeneemt, dit gebeurt automatisch als iemand doodgaat (longventilatie p/m neemt toe) dat het idee bij andere artsen niet is opgekomen dat er levens kunnen worden gered door de ademhaling te normaliseren (terug te brengen naar de medische norm) is mij een raadsel. Er zou daarom veel meer onderzoek moeten worden gedaan om deze methode naast de reguliere geneeskunde te gebruiken.

Edit: laat maar, mijn tijd is meer waard dan dit.

Hallo Harry,

Kan ik hier ook mijn aids mee genezen?

Met vriendelijke groeten,
Bert Schaamlip

zuurstof op cellulair niveau...
okay

Ik persoonlijk denk dat de overheidsbemoeinissen de oorzaak is van alle welvaartsziekte!
Maar dat duurt wel 800 jaar voordat de medische wereld dit bewezen heeft. Maar de slimmeriken weten het nu al.

Laat je goed informeren en doe niks zomaar op eigen houtje (het liefst met begeleiding door een opgeleide buteyko therapeut

Of lees eens een goed boek met goede wetenschappelijke onderbouwing over ademhaling. Het boek is geschreven door Bram Bakker en Koen de Jong.
Voor de goede orde, Bram promoveerde op een onderzoek naar ademhaling (hyperventilatie). Verder hebben Bram en Koen best wel een beetje verstand van geneeskunde en psychiatrie.

Een goede bedoelde tip voor TS, informeer je inderdaad eens goed, het boek is een enorme verademing ........ Te downloaden als e-book en het heet.
Het zit allemaal toch net ietsje anders ......................

Leef vrij gezond en toch voel ik na 10 sec al dat reflex op komen zetten.

Toch fijn om te weten dat de volgende keer als ik het water in tief en vergeet adem te halen ik na 10 seconden al verdronken ben.

Of lees eens een goed boek met goede wetenschappelijke onderbouwing over ademhaling. Het boek is geschreven door Bram Bakker en Koen de Jong.
Voor de goede orde, Bram promoveerde op een onderzoek naar ademhaling (hyperventilatie). Verder hebben Bram en Koen best wel een beetje verstand van geneeskunde en psychiatrie.

Een goede bedoelde tip voor TS, informeer je inderdaad eens goed, het boek is een enorme verademing ........ Te downloaden als e-book en het heet.
Het zit allemaal toch net ietsje anders ......................

De Boeddhistische monnik, de topsporter en de gezonde mens hebben met elkaar gemeen dat ze, in rust, niet te snel ademhalen.
Onder een fysieke inspanning is een gezonde ademfrequentie namelijk vier tot acht keer per minuut.

Dit zeggen die Koen de Jong en Bram bakker
idd klopt wat ze zeggen, bij een hoge controle pauze (CP) adem je in rust heel weinig , en er komen natuurlijke pauzes tussen. Dit is precies hetzelfde alleen hun leggen de nadruk op het aantal keren ademen per minuut in rust terwijl de longventilatie p/m hetgene is waar het om gaat. Dus hun theorie komt ook deels overeen. Dat van hun is echter commercieel en het gaat lang niet zo ver als de info die op normalbreathing.com staat.

en alles wat zij zeggen dat te snel ademhalen p/m leidt to allerlei klachten klopt idd. maar de nadruk moet worden gelegd op de longventilatie p/m want dat is wat bepaalt hoeveel CO2 er achterblijft in het lichaam of wordt verloren bij de te veel ademen. Dat CO2 een afvalstof is , is 1 van de grootste moderne mythes. Dat westerse doctoren en artsen CO2 enkel als een afvalstof zien is fundamenteel fout.

lees je mijn info uberhaubt wel of kan je geen Engels? Die Artour Rakhimov is ook best wel een beetje slim: fysioloog, arts, verschillende honour student gradaties voormalig coach van topatleten in de USSR etc.

Terug
Naar boven