Matthias9
Dutch Bodybuilder
- Waardering
- 59
- Lengte
- 1m94
- Massa
- 96kg
- Vetpercentage
- 10%
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
lees je mijn info uberhaubt wel of kan je geen Engels?

Zal ik je is mooi vertellen: Mijn grootvader is 95 en altijd erg veel last gehad van hyperventilatie. En hij leeft nog steeds.![]()

En jouw weerstand bewijst alleen maar Buteykos gelijk dat het wel 400 jaar kan duren voordat zijn theorie volledig is geaccepteerd.
Maar leg is uit wat het precies bij jou gedaan heeft?
En stel je voor ik ga dit doen, er woont geen buteyko arts in mijn buurt..
Ben wel klein beetje nieuwsgierig.
en wat het met je doet:
Je krijgt meer energie, Je hebt minder slaap nodig, je valt sneller in slaap, je voelt je ochtends verfrist, Je wordt minder snel ziek (immuunsysteem wordt sterker) Je herstelt beter van lichamelijk inspanning, Je hebt minder last van kou of hitte (warme voeten en handen), Je vertering gaat efficiënter werken dus ook minder snel misselijk of buikklachten, je hebt minder eten nodig (of eiwitten nodig voor training bijv), je bent minder stressgevoelig (wat ik dus was), je kan helderder nadenken en objectief zijn, op sociaal gebied ga je er op voorruit en nog vele andere voordelen.
kortom: Je "organisme" functioneert beter doordat het beter wordt voorzien van zuurstof
Waarom denk je zelf dat dit niet gaat werken, ik weet het iig wel.Wat een bullshit zeg. Geloof je nou echt dat je lichaam de ademhaling niet reguleert naar wat het nodig heeft?
Denk nou eens logisch na man in plaats van heilig te geloven in kwakzalvers. Het enige voordeel aan die blinde navolging van jou is dat je door het placebo effect inderdaad denkt dat het beter gaat met je.
Je ademhalingsreflex die meer dan een minuut uitblijft na uitademen hahah schei toch uit joh, denk je dat dat gezond is?
En je hebt het steeds over hyperventilatie dat dat niet goed is. Natuurlijk is dat niet goed, je zorgt er dan voor dat er dan te weinig CO2 in je bloed zit . En dat is nou precies wat je lichaam automatisch regelt.
Dit is allemaal goed bij mijn pa maar hij moet toch aan de bloeddruk tabletten omdat het een fam kwaal is. Hij heeft nooit last van hyperventilatie en al dat gedoe. Hij is zeer rustig in zijn hoofd, zeer grzond verder en heeft nergens last van. Die bloeddruk gaat hier mee niet verlaagt worden zonder medicatie er bijWaarom denk je zelf dat dit niet gaat werken, ik weet het iig wel.

Natuurlijk belangrijk om te trainen in een gym die goed verlucht is (zuurstof toevoer en CO2 afvoer) en de luchtvochtigheid niet te hoog of laag is.
zit ik daar in mijn tuinhuis vol condens 
Wat is dit nou weer voor zweverige pseudowetenschappelijke flauwekul
Diep inademen is natuurlijk beter.
en dat is nou precies wat we allemaal verkeerd hebben aangeleerd: " diep ademen is gezond" en "CO2 is een afvalstof"
een van de grootste moderne mythes
http://www.normalbreathing.com/index-myths.php#.UKOuC4anVdk
Er is nergens wetenschappelijk bewijs voor dat diep ademen gezond is (op lange termijn) juist het tegengestelde wel.
---------- Post toegevoegd Wed 14 Nov 2012 om 15:43 ----------
door de buik (ben ik wel met je eens) en enkel door de neus zorgt er dus voor dat je in rust minder longventilatie p/m hebt
), desondanks de gelijke pulmonaire ventilatie?