Fitness Seller

Aders

Reader

Cool Novice
Waardering
0
Hoi,
Ik heb een aantal vragen mbt tot de aders:

• Ik merk dat de bodybuilders meestal grote aders hebben. Wil dit dan zeggen dat de aders dikker/groter worden door de BB trainingen?
  • Worden ze ook langer? Want ik heb ook opgemerkt dat de grootte van een biceps groter wordt, en toch blijft een ader zichtbaar op de biceps en de aders worden nooit kort tov de spierballen.

Alvast bedankt,

aders kun je dus niet trainen :rolleyes:

door laag vet% worden ze meest zichbaar + combo (rode wijn/aas)

Ze worden wel degelijk dikker/zichtbaarder door jaren training. Mijn aders op bijv. mijn biceps zijn dikker geworden dan een aantal jaar geleden. Of ze komen meer naar de oppervlakte door verbeterde spierkwaliteit. I dunno..

Rode wijn?

Ik hoor weleens dat rode wijn goed is voor de bloedsomloop en dergelijken maar gaan je aderen er ook letterlijk van groeien of iets? Lijk mij nogal sterk.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de reacties!
Mijn vet percentage is laag, maar mijn aders zijn niet duidelijk. Toen ik een bloedtest deed, heeft de arts het bloed van een ader op mijn biceps genomen.
Ik hoop dat ze groter worden door te trainen :p

Bedankt voor de reacties!
Mijn vet percentage is laag, maar mijn aders zijn niet duidelijk. Toen ik een bloedtest deed, heeft de arts het bloed van een ader op mijn biceps genomen.
Ik hoop dat ze groter worden door te trainen :p

Als jij perse aders wilt zien moet je gewoon knetterdroog worden. Ik heb er boven de 12% ook niet veel. Maar als ik op 7% sta knallen ze er overal uit! Tis natuurlijk ook voor een deel genetisch bepaald hoever ze onder je huid liggen.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

dan poppen ze er wel uit ;)

Zo, dat is een kikker met monster aders:P

krachttraining heef zeker een toename van het aantal bloedvaten (haarvaten) in de spier tot gevolg. Zo kan er meer zuurstof, brandstof en voedingsstoffen aan de spieren worden afgeleverd. Ook kunnen afvalstoffen van de verbranding gemakkelijker worden afgevoerd.

Zou dit ook te maken hebben met hoe dik je bent geweest? Ik kan me voorstellen dat als je op 20% zit dat je aders hoger komen te liggen en als je daarna zakt naar 8% dat je ze beter zult zien. Mijn huisgenoot zat voordat hij begon op 25% vet, daarna gezakt naar 7%. Ken niemand met zoveel aders op zijn armen.Ik weet niet of dit een rol speelt...

Zou dit ook te maken hebben met hoe dik je bent geweest? Ik kan me voorstellen dat als je op 20% zit dat je aders hoger komen te liggen en als je daarna zakt naar 8% dat je ze beter zult zien. Mijn huisgenoot zat voordat hij begon op 25% vet, daarna gezakt naar 7%. Ken niemand met zoveel aders op zijn armen.Ik weet niet of dit een rol speelt...

dieper bedoel je :cool:

maar je hebt idd wel gelijk.

Nee dat speelt geen rol......

Die nieuwe spiercellen moeten natuurlijk ook van voedingsstoffen voorzien worden, lijkt me dus dat je in ieder geval meer aders krijgt?

Aders zijn overrated.

Vetweefsel heeft vrijwel geen energie nodig, spierweefsel daarentegen wel, een toename hiervan gaat ook gepaard met een groei van de bloedvaten

Ookal hebben 2 personen dezelfde trainingsachtergrond en hetzelfde vetpercentage, de één kan het gewoon meer hebben dan de ander. Het is dus ook zeker voor een groot deel aanleg.

• Topic Starter Topic Starter
Als jij perse aders wilt zien moet je gewoon knetterdroog worden. Ik heb er boven de 12% ook niet veel. Maar als ik op 7% sta knallen ze er overal uit! Tis natuurlijk ook voor een deel genetisch bepaald hoever ze onder je huid liggen.
Mijn vetpercentage is 11. Maar het komt misschien doordat ik wat redelijk vet heb op mijn buik. Op mijn armen zit er niet veel vet.
Ik heb eens een vraag gesteld aan een ver gevorderd bb'er waarom ik mijn biceps kan laten spelen/bewegen, terwijl zijn grote biceps niet zo snel kan bewegen. Hij zei tegen mij dat mijn bicpes bijna vet vrij is.
Maar ik snap wel dat dunne mensen duidelijke aders hebben, maar niet allemaal. Bij sommige dunnen mannen/jongen zie wel de aders, maar het blijven kleine aders. Ik neem aan dat ze 99 procent genetisch bepaald, maar hebben een plekje om zich aan te passen aan nieuwe behoeften.

altijd als ik heb getraint over heel me onder armen lopen dan aders ziet er wel gers uit en een dikke over me bicep.

ik denk dat de spier de ader naar de oppervalkt duwt.

Terug
Naar boven