XXL Nutrition

adhd geconstateerd 32 jaar

als je dom genoeg bent om bij de eigen verklaring iets anders dan 'nee' in te vullen ben je ook niet geschikt om deel te nemen in het verkeer wat mij betreft. je betaalt 200e voor zo'n examen en dat is het enige moment dat je zo'n ding invult, wie de **** gaat dan een bom voor zichzelf neerleggen.

Totdat je een ongeluk veroorzaakt en je medicijngebruik uitkomt, dan betaalt je verzekeraar niets meer en kun je de rest van je leven krom liggen.

In principe is er niks aan de hand voor volwassenen die ADHD hebben, maar als je bepaalde medicijnen gebruikt kun je opgeroepen worden voor een onderzoek naar geschiktheid + ze kunnen je eventueel een aanvullende rijtest laten doen...

• Topic Starter Topic Starter
Ja komt mij ook wel heel bekend voor ja..

Altijd door mensen heen praten.. k*tgrappen d'r impulsief uitflappen.. en terwijl je het zegt denk je.. k*t.. dat had ik beter niet kunnen zeggen..

Altijd zitten wiebelen of friemelen, altijd wat in je handen hebben, tikken met een pen.. nagelbijten.. noem maar op..

Of heel actief zijn of doodmoe, 's ochtends vroeg al staan te stuiteren, en om 10 uur 's ochtends helemaal kapot zijn.. helemaal hyper vlak voor het slapen..

Gedachten die alle kanten op gaan..

Komen die dingen je ook bekend voor?

Ja komt allemaal erg bekent voor , het door mensen heen praten / niet op beurt kunnen wachten.
Het alles maar eruit flappen, soms gewoon te eerlijk.

tikken met vingers, of handen of voeten, balanceren op twee stoel poten en heen en weer schommelen, hehe.

allemaal erg bekend

Ben ook snel kwaad en kan niet op mijn beurt wachten, wat vooral tot uiting komt in het verkeer, altijd erg gehaast en verlies controle als er iemand 80 voor me rijd waar je 80 mag, of voor een stoplicht , eigenlijk alles.
Zoek altijd de grens op, ben opzoek naar adrenaline wss

en ja dingen die mij niet intresseren zal ik geen tijd voor nemen om te begrijpen, doe ik dat wel ben ik het morgen weer vergeten..

op vergaderingen op werk, hoor ik de baas aan voor heel even, todat ik alleen zijn bek zie bewegen, er zijn tenslotte veel intresantere dingen die er omheen gebeuren, of wat ik gisteren heb gedaan, of vandaag of morgen misschien ga doen. hehe.

Dit heb ik eigenlijk ook allemaal zou ik ook ADHD hebben?
Maar ik kan ook gewoon soms rustig zitten met niks aan mijn hoofd.

Totdat je een ongeluk veroorzaakt en je medicijngebruik uitkomt, dan betaalt je verzekeraar niets meer en kun je de rest van je leven krom liggen.

dat is 1 ding waar ik in ieder geval niet voor bang voor hoef te zijn op de motor :rolleyes: medicijngebruik zullen ze pas achterhalen bij de autopsie :o

zowiezo best wel onzin van die verzekering eigenlijk. kans is groter dat, als je adhd hebt, een ongeluk veroorzaakt zonder medicijnen. maar als je ze dus niet inneemt is het geen probleem kennelijk. en wat als je pas na het halen van je examen aan de medicatie gaat?

Dit heb ik eigenlijk ook allemaal zou ik ook ADHD hebben?
Maar ik kan ook gewoon soms rustig zitten met niks aan mijn hoofd.

Ja ik heb ook adhd, ben ook niet altijd druk.. ben goed ingesteld met me concerta.. als ik ze vergeet.. dan ben ik juist zo wisselend.. dan weer helemaal hyper, en vervolgens bekaf..

Ja komt mij ook wel heel bekend voor ja..

Altijd door mensen heen praten.. k*tgrappen d'r impulsief uitflappen.. en terwijl je het zegt denk je.. k*t.. dat had ik beter niet kunnen zeggen..

Altijd zitten wiebelen of friemelen, altijd wat in je handen hebben, tikken met een pen.. nagelbijten.. noem maar op..

Of heel actief zijn of doodmoe, 's ochtends vroeg al staan te stuiteren, en om 10 uur 's ochtends helemaal kapot zijn.. helemaal hyper vlak voor het slapen..

Gedachten die alle kanten op gaan..

Komen die dingen je ook bekend voor?

+1

Iedereen in mijn omgeving zegt altijd dat ik ADHD heb.
Ik vind van niet!

Ik laat ze mij niet krijgen met die medicijnen met ze!

jesus mensen even chill, zelfs ik word er druk van in mn bovenkamer

Dat klinkt wel heel ziek allemaal :rolleyes:

Sorry, ben één van de mensen die adhd zever vindt. Bosjesmannen hebben er om één of andere reden geen last van. Voor mij is adhd het gevolg van het feit dat we overal wel uitzonderingen en problemen willen zien + een logische verklaring er achter willen geven.

Ik ben het met je eens dat er veel te makkelijk een stempel op dingen word gedrukt, en dat er lukraak met diagnoses word geslingerd..

Maar ik heb ADHD, ik ken er een hoop, k heb er zelfs mee gewerkt.. Er valt prima mee te leven, zolang je d'r maar aan wilt werken.. Ik zie ook gasten bij ons op de opname-afdeling die zich helemaal kapot gesnoven hebben, en alle drugs gebruiken die voor handen is.. terwijl een beetje therapie en een paar ritalin al had geholpen!

Maar goed.. Iedereen is gek, iedereen heeft wel iets dusssss

Ik denk alleen wel dat voor mensen die op latere leeftijd (ik zelf was kind) de diagnose adhd krijgen, heel veel puzzelstukjes op hun plek vallen.. en eindelijk de rust kunnen vinden..

Want adhd kan wel relaties, banen, training enzow verkloten..

Ik ben het met je eens dat er veel te makkelijk een stempel op dingen word gedrukt, en dat er lukraak met diagnoses word geslingerd..

Maar ik heb ADHD, ik ken er een hoop, k heb er zelfs mee gewerkt.. Er valt prima mee te leven, zolang je d'r maar aan wilt werken.. Ik zie ook gasten bij ons op de opname-afdeling die zich helemaal kapot gesnoven hebben, en alle drugs gebruiken die voor handen is.. terwijl een beetje therapie en een paar ritalin al had geholpen!

Ik denk alleen wel dat voor mensen die op latere leeftijd (ik zelf was kind) de diagnose adhd krijgen, heel veel puzzelstukjes op hun plek vallen.. en eindelijk de rust kunnen vinden..

heb toch een prachtige baan, een vrouw en een kind
neem je medicatie man dan gaat alles wel beter gaan
veel moed

heb toch een prachtige baan, een vrouw en een kind
neem je medicatie man dan gaat alles wel beter gaan
veel moed

hahaha.. nee ik had het niet over mezelf hoor haha..

Heb een prima relatie, geweldige baan, goede opleiding, op zoek naar een huis..

Ik slik 1 concerta per dag.. en werkt perfect!

Wat voor werk doe je dan?

hahaha.. nee ik had het niet over mezelf hoor haha..

Heb een prima relatie, geweldige baan, goede opleiding, op zoek naar een huis..

Ik slik 1 concerta per dag.. en werkt perfect!

Wat voor werk doe je dan?

ik ben de persoonlijke secretaris van een general manager van het bedrijf waar ik werk en jij ??

Ja komt allemaal erg bekent voor , het door mensen heen praten / niet op beurt kunnen wachten.
Het alles maar eruit flappen, soms gewoon te eerlijk.

tikken met vingers, of handen of voeten, balanceren op twee stoel poten en heen en weer schommelen, hehe.

allemaal erg bekend

Jah dat doe ik dus elke keer als er iemand aan het praten is en ik wil wat zeggen , dan zeg ik het er gewoon doorheen . Stilzitten kan ik ook niet erg goed :rolleyes:

Misschien een heel onge-educeerde vraag: maar wat is nu exact het "probleem" als je adhd hebt? Andere mensen die een probleem hebben met je gedrag, jezelf die problemen maakt rond het feit dat anderen een probleem er rond maken?

Jah dat doe ik dus elke keer als er iemand aan het praten is en ik wil wat zeggen , dan zeg ik het er gewoon doorheen . Stilzitten kan ik ook niet erg goed :rolleyes:

Mensen onderbreken = sterke dominante persoonlijkheid.
Niet stil kunnen zitten = grote energie reserves.

Niets mis mee. Ik denk dat er pas iets loos is als je door blijft gaan in die mate dat je aan roofbouw doet. Maar dat is geen ADHD, dat is anorexia.

Dat klinkt wel heel ziek allemaal :rolleyes:

Sorry, ben één van de mensen die adhd zever vindt. Bosjesmannen hebben er om één of andere reden geen last van. Voor mij is adhd het gevolg van het feit dat we overal wel uitzonderingen en problemen willen zien + een logische verklaring er achter willen geven.

wat een k*targument. gaan we nu bij elk probleem kijken of bosjesmannen er ook last van hebben om vast te stellen of het wel een echt probleem is? wat weet jij van neurologie en psychologie af om te kunnen vaststellen dat het zever is?

het probleem is : vanals je een beetje teveel energie hebt plakken dokters en mensen een stempel op je
mijn oplossing (alhoewel 52 jaar) ligt bij het sporten en dat lukt
met een minieme medicatie:D

wat een k*targument. gaan we nu bij elk probleem kijken of bosjesmannen er ook last van hebben om vast te stellen of het wel een echt probleem is? wat weet jij van neurologie en psychologie af om te kunnen vaststellen dat het zever is?

Om te beginnen kan er nooit daadwerkeijk een probleem zijn: "probleem" is een subjectief begrip, "situatie" is het feintelijke begrip. Dus stel dat ik een neuroloog was, dan zou ik nog niet kunnen zeggen dat er daadwerkeijk een probleem is. Ik denk wel dat de situatie die we kennen zich bij de bosjesmannen ook voordoen, maar dat zij er geen problemen rondmaken.

Om te beginnen kan er nooit daadwerkeijk een probleem zijn: "probleem" is een subjectief begrip, "situatie" is het feintelijke begrip. Dus stel dat ik een neuroloog was, dan zou ik nog niet kunnen zeggen dat er daadwerkeijk een probleem is. Ik denk wel dat de situatie die we kennen zich bij de bosjesmannen ook voordoen, maar dat zij er geen problemen rondmaken.

jij met je bosjesmannen begrijp er niets van man

dus adhd bestaat wel volgens jouw, maar omdat de bosjesmannen er geen probleem van maken, vind jij het ook onzin om er hier een probleem van te maken?

Terug
Naar boven