MuscleMeat

adhd geconstateerd 32 jaar

Er is pas Adhd Geconstateerd bij mij, ben nu 32 jaar, en had er nooit over nagedacht dat ik adhd kon hebben.

Ik vond mezelf nooit druk, andere mensen zeiden wel eens van wel, en dat ik druk praatte, nooit bij stil gestaan.
Ook vond ik mijn denkwijze (totale chaos in de bovenkamer) altijd vrij normaal dacht dat iedereen wel zo dacht.

Het verklaard een hoop problemen uit mijn leven, iemand nog meer ervaring met het ontdekken van adhd op late leeftijd ?

Bij mij is het ook officieel geconstateerd dit middels testen die ik al jaren geleden heb laten doen.
Alleen ik wilde er niet aan, bagataliseerde het voor mezelf.
De woedeaanvallen worden steeds erger, en ik heb nergens geduld voor ik wordt al agressief als het me te lang duurt bij het wachten bij een kassa dan kan ik zo iemand wegmeppen.
Slik sinds een paar weken Ritalin met als gevolg ik krijg geen hap door me keel
je eetlust wordt flink beperkt, en je komt slecht in slaap.
Overigens zijn die pilletjes wel erg lekker, beetje XTC idee maar dan in lichte mate.

Bij mij is het ook officieel geconstateerd dit middels testen die ik al jaren geleden heb laten doen.
De woedeaanvallen worden steeds erger, en ik heb nergens geduld voor ik wordt al agressief als het me te lang duurt bij het wachten bij een kassa dan kan ik zo iemand wegmeppen.
Overigens zijn die pilletjes wel erg lekker, beetje XTC idee maar dan in lichte mate.

En werkt het ook positief? Dus wordt je er rustiger en helderder van? Functioneer je beter?

Dat is namelijk wel de bedoeling.:P

Tja meer een beetje een ''high'' gevoel gehad de 1e tijd van die pilletjes.
Maar om nu te zeggen helpt het?
Ik blijf het een paar maanden proberen en dan zie ik wel verder.
Combi Ritalin en Bodybuilding werkt niet althans niet bij mij, ik at al weinig maar dat is nu helemaal niets meer.

• Topic Starter Topic Starter

Achteraf was adhd voor mij de verkeerde diagnose, later bleek dan toch weer dat ik Manisch-depressief was iets wa op latere leeftijd heel erg veel op adhd lijkt.http://www.spreekuurthuis.nl/themas/manisch-depressieve_stoornis/introductie

Bij Manische-depressiviteit, heb je 2 kanten, nee 3 eigenlijk, 1 normale kant maar ik weet niet echt hoelang dat duurt, 1 echte adhd kant en 1 super depressieve kant.

Mijn normale kant is zoals gezegd normaal en duurt een paar dagen tot weken.

Mijn Adhd kant, is super voel me er altijd geweldig bij, op dat moment kan ik alles, super ongeduldig, denk dat ik veel meer ben dan dat ik ben, rest is saai, en eigenlijk net als andere kant kan me niet concentreren.

mijn depressieve kant, eigenlijk lachwekkend maar op dat moment is alles klote, en zie alleen maar negatieve kanten, alles gaat langs me heen, de wereld is gewoon k*t, dood of levend wat maakt het allemaal uit, het heb geen zin.

Heb er medicatie voor gekregen, Litium, gewoon een soort zout zeg maar.

Maar bn nu pas bezig met die troep, en op me werk beginnen ze alweer te zeiken, (stom als ik was had ik ze verteld over mijn conditie ivm werkzaam heden) ik had een vast contract, nu beginnen ze te lopen zeiken dat ik een ander contract moet tekenen en voor minder salaris etc etc.
Ik denk dat ze me niet geloven of ik verbeeld het me, ik denk nl. dat ze daar denken dat ik het verzin om heel andere redenen.

Vooral in die depressieve periodes word ik woest om alles, kan er niks aan doen, ik trap overal tegen aan, gooi met dingen en sla tegen muren, maar in die periodes is alles klote, en ga makkelijk door het lint.

Door dat gezeik is alles weer erger geworden, gezeik om niks, moet naar de arbo arts om te vertellen wat ik heb, ik hoop dat die medicijnen die ik neem zsm een beetje resultaat geven, net omhoog gebracht de medicatie dan, maar voel me nu echt heel klote.

zelf kom ik uit een nuchtere familie, weet ook niet van wie ik dit heb, 5 jaar geleden zou ik ook zeggen wat een BS.

even een update van de TS

:dance: Gratis concerta en adderal. :dance:

nee, jammer genoeg niet, ze geven me Lithium, soort van zout zeg maar..
te stom voor woorden eigenlijk, het goedje komt niet
in mijn lichaam voor en kan niet vinden waar het dan wel inzit, ja in batterijeen.....

heb ik ook last van maar dat is volgens mij geen adhd hoor(ja ook bij mij adhd vastgesteld)

nee, jammer genoeg niet, ze geven me Lithium, soort van zout zeg maar..
te stom voor woorden eigenlijk, het goedje komt niet
in mijn lichaam voor en kan niet vinden waar het dan wel inzit, ja in batterijeen.....

Lithium is wel heftig spul! Kan zeker 5 weken duren voordat je uberhaupt iets merkt. Genoeg drinken kerel.. vooral met warm weer.

ADHD heeft erg veel overlap met Bipolaire stoornis (nieuwe term voor manisch-depri) en ook met verschillende persoonlijkheidsstoornissen.. Denk dat jij niet extreem manische buien hebt toch? Dat je alles verziekt, al je geld vergokt, relaties verdoet enzo? Hoop het niet in ieder geval.

Even een tip, als ik één ding heb geleerd van patiënten op m'n werk, blijf je medicatie slikken, ook al gaat het al een jaar goed. Ik zie een heleboel terugvallen na enkele maanden, omdat ze zich dan opgeknapt voelen, en terugverlangen naar de manische periodes waarin ze zich toch eigenlijk heel goed voelden. Je kan je flink afgevlakt/afgestompt gaan voelen van Lithium e.d.

Succes in ieder geval:)

De tijd dat ik Ritalin slikte (jaren geleden), werd ik er een hele andere persoon van. Je karakter veranderd van dag 1 en je bent gewoon niet meer dezelfde persoon die je was.

De tijd dat ik Ritalin slikte (jaren geleden), werd ik er een hele andere persoon van. Je karakter veranderd van dag 1 en je bent gewoon niet meer dezelfde persoon die je was.

Het kan dat jij dat zo ervaren hebt, maar ik vind dat je het wel erg overdreven stelt. Ik slik het al van kinds af aan, dus tja.. Ik zou niet kunnen vertellen of ik er erg door veranderd ben:D

Lithium heb ik ook een jaartje geslikt, een gevaarlijk zoutje als je daar niet mee oppast.
Regelmatig je bloed laten onderzoeken, en veel water drinken absoluut geen alcohol.
Van nature ben ik geen agressief persoon door wat er gebeurt is in het verleden en wat ik nu moet meemaken zorgt er voor dat ik niet meer mezelf ben.

Ik was gisteren op Beeckestijn Pop in Velsen, een dronken gozer liep expres tegen me aan.
Die heb ik een paar rotschoppen verkocht, normaal gesproken zou ik daar me schouders over ophalen.Vrienden van mij hebben me tegengehouden anders was ik doorgegaan.
Dat is geen normaal gedrag en gedrag die ik normaal gesproken ook verafschuw.

Conclussie Ritalin werkt bij mij niet momenteel.

Lithium is wel heftig spul! Kan zeker 5 weken duren voordat je uberhaupt iets merkt. Genoeg drinken kerel.. vooral met warm weer.

ADHD heeft erg veel overlap met Bipolaire stoornis (nieuwe term voor manisch-depri) en ook met verschillende persoonlijkheidsstoornissen.. Denk dat jij niet extreem manische buien hebt toch? Dat je alles verziekt, al je geld vergokt, relaties verdoet enzo? Hoop het niet in ieder geval.

Succes in ieder geval:)

Ja idd, nu 1200mg Lithium en en heb nog van die extreme buien, vorige veel woede uitbarstingen op werk, toen hadden ze een collega van 130kg spier bij mij in de buurt gezet. flink wat dingen vernield en dacht er geeneens bij na, achteraf - nu denk ik jezus christus was heb ik weer gedaan, grote koeldeur ontzet, nog wat ontzet hiermee gesmeten en met nog meer, maar in zulk soort buien houdt die pool van 130kg mij ook niet tegen denk ik, buiten dat in zulk soort buien doe ik niemand kwaad, nog nooit gedaan.

Ja extreem manische buien, 1 relatie verdoet, vrienden kwijtgeraakt,met geld lopen strooien maar je voelde je geweldig, slaap had je niet nodig, een hele vlotte babbel, iedereen sprak ik aan op alles en nog wat, en voelde me alsof niemand me wat kon maken..

iig blij, dat ik nu weet waarom, ik blijf het slikken doe het nu 2 maanden en opgebouwd naar 1200mg, maar merk er nog niks van, woensdag weer bloed prikken en vrijdag weer mss verhoging.

ik zie het allemaal wel, kan nu in iig verklaren waarom ik al die zooi gesloopt heb in de laatste 10 jaar. :)

Bij mij helpt ritalin ook wel goed. Geen last meer van dipjes op dagen dat ik niet heb getraind, geen 10 gedachten tegelijk meer en ik denk beter na voordat ik iets zeg of iemand schop of sla.
Alleen ik zit nu al een aantal weken op 10 tabletten per dag en word steeds suffer, dus mijn lever is er niet zo blij mee. Mijn galwaarde is licht verhoogd. De rest van mijn leverwaarden zitten precies aan de max.
Ik voel vaak kramp onder mijn rechter rib wat naar mijn rug trekt, soms duizelig, zweten en trillen, dus heb mariadistel gehaald. Dat scheelt behoorlijk. Trillen doe ik nooit meer en kramp is ook stukken minder.
Nu ook eens een tijdje kijken hoe ik het doe op 6 ritalin per ipv 10.
Dan weer bloedprikken...

Wat ik hiermee zeggen wil is dat het geen snoepjes zijn. Ik slik ze waarschijnlijk ook niet langer dan een jaar. Daarna zie ik wel verder. Op voeding letten en genoeg slapen scheelt ook behoorlijk bij add/adhd... Dat lijkt me gezonder dan pillen.

Bij mij helpt ritalin ook wel goed. Geen last meer van dipjes op dagen dat ik niet heb getraind, geen 10 gedachten tegelijk meer en ik denk beter na voordat ik iets zeg of iemand schop of sla.
Alleen ik zit nu al een aantal weken op 10 tabletten per dag en word steeds suffer, dus mijn lever is er niet zo blij mee. Mijn galwaarde is licht verhoogd. De rest van mijn leverwaarden zitten precies aan de max.
Ik voel vaak kramp onder mijn rechter rib wat naar mijn rug trekt, soms duizelig, zweten en trillen, dus heb mariadistel gehaald. Dat scheelt behoorlijk. Trillen doe ik nooit meer en kramp is ook stukken minder.
Dan weer bloedprikken...

Wat ik hiermee zeggen wil is dat het geen snoepjes zijn. Ik slik ze waarschijnlijk ook niet langer dan een jaar. Daarna zie ik wel verder. Op voeding letten en genoeg slapen scheelt ook behoorlijk bij add/adhd... Dat lijkt me gezonder dan pillen.

Ritalin is idd wel heftig. Waarom slik je er zo veel? 10x10mg? Het kan zijn dat het gewoon heel snel is uitgewerkt. Wat dat betreft is concerta dus misschien wel iets voor jou. Dat werkt ongeveer 12 uur achter elkaar zonder heftige pieken en dalen in je bloed.

Ja idd, nu 1200mg Lithium en en heb nog van die extreme buien, vorige veel woede uitbarstingen op werk, toen hadden ze een collega van 130kg spier bij mij in de buurt gezet. flink wat dingen vernield en dacht er geeneens bij na, achteraf - nu denk ik jezus christus was heb ik weer gedaan, grote koeldeur ontzet, nog wat ontzet hiermee gesmeten en met nog meer, maar in zulk soort buien houdt die pool van 130kg mij ook niet tegen denk ik, buiten dat in zulk soort buien doe ik niemand kwaad, nog nooit gedaan.

Ja extreem manische buien, 1 relatie verdoet, vrienden kwijtgeraakt,met geld lopen strooien maar je voelde je geweldig, slaap had je niet nodig, een hele vlotte babbel, iedereen sprak ik aan op alles en nog wat, en voelde me alsof niemand me wat kon maken..

iig blij, dat ik nu weet waarom, ik blijf het slikken doe het nu 2 maanden en opgebouwd naar 1200mg, maar merk er nog niks van, woensdag weer bloed prikken en vrijdag weer mss verhoging.

ik zie het allemaal wel, kan nu in iig verklaren waarom ik al die zooi gesloopt heb in de laatste 10 jaar. :)

Ook periodes van depressie gehad?

Dan weer bloedprikken...

10 tabletten is ziekelijk veel. elke 4 uur eentje, dus 4 is genoeg.

10 tabletten is ziekelijk veel. elke 4 uur eentje, dus 4 is genoeg.

Helaas is het zo dat bij sommige mensen de ritalin maar 1-2 uur werkt. Veel gemaakte fout is dat je meer gaat slikken per keer, terwijl je juist minder moet gaan slikken per keer, maar wel vaker.

Dus i.p.v. 4x10mg, bijvoorbeeld 10x5mg ofzo.

Wel eens geprobeerd of besproken met je psychiater, Lunatic?

Ook periodes van depressie gehad?

Ja depressies bij het leven, dat gewoon echt maar dan ook echt alles klote is, wanneer iemand je wat leuks of goed nieuws vertelt je het gelijk als negatief ziet en hun terug aanvalt, weekenden thuis in bed soms bang voor alles, alleen maar denken van "wat heeft het allemaal voor nut" , problemen 1000x uitvergroten, wat een tijd.

Heb jij er een beetje verstand van dan ?

Zat laatst te denken aan wanneer het allemaal begonnen is, dat moet zo'n beetje 10 jaar terug begonnen zijn, toen begon ik voor het eerst met dingen te smijten, te zeggen van bekijk het maar
tegen majoor, majoor uitschelden gewoon zulk verdrag te vertonen, ging me eigen ziekmelden omdat alles k*t was en het totaal geen nut had.
Voorheen was ik nooit zo.

Dat was nadat ik de benodigde injecties had gekregen voor een uitzending naar Bosnie, die toen niet doorging.
Die cocktail prik heb ik nooit vertrouwd.

Maar ik kan ook te veel an het denken zijn :)

Terug
Naar boven