MuscleMeat

Advies nodig.

Erwintje007

Novice
Waardering
0
Lengte
1m93
Massa
84kg
Goedenavond,

Mijn naam is erwin ik ben 1.93m en weeg en mijn leeftijd is 20 momenteel 80 KG Ik zit met een paar vraagjes. Nadat ik ongeveer 70% van het forum heb uitgepluits om informatie te vinden.

Ik ben begonnen met BB nadat mijn Arm er voor de tweede keer uit de kom was geschoten. Eerst 2 maanden vollebak aan fysio gedaan.Nu 1,5maanden bezig met 5x in de week Fullbody in de sportschool met het bijbehorende schema en voeding uiteraard. In het begin had ik weinig tot geen spierpijn maar sinds de laatste twee weken kom ik met steeds meer moeite mijn bed uit i.v.m ik gewoon constant stik met van de spierpijn wat natuurlijk normaal gezien goed is. Als de dag begin voel ik me beroerd tot nadat ik gesport heb dan voel ik me weer supergoed. Ik heb in de 1.5 maanden wat foto's gemaakt en ook wel enigsinds progressie gezien in de ontwikkeling van mijn buik.

Maar dan kom ik dus met probleem 2:
Mijn gewicht schommelt alle kanten op 80 +/- terwijl ik op een vast dieet ziet.
Wat kan ik aan mijn 2 problemen doen?

Ik train momenteel op Fullbody. ALs het goed is lig er vandeweek een splitschema klaar.

Zo ziet mijn Voedingschema eruit:

Ontbijt: 5 eetlepels havermout in 250ML Volle melk
3 eieren met omelet.
2 bruine boterhamen rijkbelegd met kipfilet of iets anders

Tussendoor:
Handje ongezouten nootjes
MassPerfection Shake
500GR Volle franse kwark

Middag:
2 bruine boterhammen met kipfilet of chorizo.
Whey Shake

15:30
4 rijst wafels met pindakaas
300ML Yoghurt

Avond:
2 Volle boorden met aardapels/groenten

20:30
Mass perfection shake
Halve advocado
Handje ongezouten noten

23:00
250GR Kwark

Mijn excuus voor het slechte nederlands maar ik kamp met enige dyslextie.

Met vriendelijke groeten
Erwin,

Hoe ziet je trainingsschema er nu uit?

5x p/w full body? Het zou best kunnen dat je veel te veel doet. 3x p/w full body is doorgaans meer dan genoeg.

Je traint 1,5 maand en hebt 70% van het forum uitgeplozen? Dan moet je volgens mij ook weten dat je dat splitschema dat voor je klaarligt voorlopig beter in de kast kan laten liggen. 3x per week Full Body met compounds zal je dan het meeste qua kracht en massa opleveren.

• Topic Starter Topic Starter
Mijn schema is alsvolg:

Legg press 3x15
Legg crull 3x15
Chest press 3x15
overhead press 3x15
Abdonimal 3x15
Back Extension 3x15
Row 3x15
Barbell Crull 3x15
Chinnups 3x15

Mijn schema is alsvolg: Legg press 3x15 Legg crull 3x15 Chest press 3x15 overhead press 3x15 Abdonimal 3x15 Back Extension 3x15 Row 3x15 Barbell Crull 3x15 Chinnups 3x15

En dat doe je 5x per week? Dat is toch veel te veel! Kijk voor full body eens naar Starting Strength, Greyskull LP of Stronglifts 5x5.

Ja 4 tot 5 keer in de week is het schema dat de personal trainers voor mij hebben gemaakt, is mijn voedingsschema wel op orde? Ik ben met het schema wel na 40-50 minuten klaar.

Die personal trainers hebben er helaas vaak de ballen verstand van en dat blijkt wel weer. Ze willen je het liefst zoveel mogelijk op dure apparaten laten klooien, want dan hoeven ze ook niets uit te leggen. 3x per week zwaar op compound oefeningen doet echt wonderen, veel beter dan dit "schema" waarmee je 5x per week aan loopt te rommelen.

Voedingsschema kan ik weinig van zeggen. Wil je aankomen of afvallen? Zonder te weten wat je onderhoud qua KCal's is kan ook niemand daar wat concreets over zeggen.

Mijn schema is alsvolg:

Legg press 3x15
Legg crull 3x15
Chest press 3x15
overhead press 3x15
Abdonimal 3x15
Back Extension 3x15
Row 3x15
Barbell Crull 3x15
Chinnups 3x15

Doe jij je chinnups technisch correct? Want 3X15 is echt hard, je moet de beweging volledig uitvoeren en niet maar 10cm naar beneden en boven bewegen zoals de meesten.

Ja de oefeningen worden goed uitgevoerd en de chinups ook helemaal na beneden en helemaal na boven tot mijn ellenbogen op buik hoogte zijn

Advies?

Workout A

Novice Program

Exercise Sets Reps
Squats 5 5
Bench Press 5 5
Bent Over Row 5 5
Barbell Shrugs 3 8
Tricep Extensions 3 8
Straight Bar or Incline Curls 3 8
Hyperextensions with plate 2 10
Cable Crunches 3 10

Workout B

Novice Program

Exercise Sets Reps
Squats 5 5
Deadlift 1 5
Standing Press 5 5
Bent Over Row (10% lighter than Workout A) 5 5
Close Grip Bench Press 3 8
Straight Bar or Incline Curls 3 8
Cable Crunches 3 10

http://www.muscleandstrength.com/workouts/jason-blaha-ice-cream-fitness-5x5-novice-workout

Probeer dit eens, na iedere training een dag rust nemen.

oke, vandaag gemeten, ik ben 300 massa verloren en ik ben weer 1,5 kg afgevallen terwijl ik op 5000 calorieen perdag zit inmiddels.. Ik weet dat ik van nature al heel makkelijk afval maar dit is niet grappig meer.

Iemand tips of ideen?

oke, vandaag gemeten, ik ben 300 massa verloren en ik ben weer 1,5 kg afgevallen terwijl ik op 5000 calorieen perdag zit inmiddels.. Ik weet dat ik van nature al heel makkelijk afval maar dit is niet grappig meer.

Iemand tips of ideen?

Misschien ligt jouw activiteitsgraad zeer hoog (door job)/ verbruik je teveel met andere sporten. Maar afvallen terwijl jij 5000 kcals per dag eet ... dit is inderdaad niet meer normaal. Hanteer je een vaste voedingsschema?

het gebeurt inderdaad vaak genoeg dat ik heel de dag met de hand staat te graven. En ja ik hanteer een vaste voedingschema die hier in het begin is geschreven + tegen woordig meer boterhamen en 1 liter volle chocolade melk voor de makkelijke 1000 extra cals.

Je zal misschien inderdaad te weinig eten, anders zou je wel aankomen.
5x per week fullbody is ook niet optimaal imo.
Als je toch 5x per week wilt gaan zou ik eerder doelen op een ub-lb schema.

Terug
Naar boven