MuscleMeat

Advies over nieuw split schema.

Wesley95

Novice
Waardering
0
Lengte
1m79
Massa
99kg
Ik ben een beginnende fitnesser en heb een full body schema gekregen van de instructeurs bij de sportschaal, zij zeggen nu echter dat ik - omdat ik zeven keer per week kom - beter een split schema kan nemen startend volgende week. Vrijdag heb ik een gesprek met een instructeur en dan ga ik een schema met hem opstellen. Dit zijn de opties waar ik aan zit te denken:
- 3 day split (alles verdeeld over 3 dagen)
- 4 day split (alles verdeeld over 4 dagen)
- 4 day split <2 day split x 2> (alles verdeeld over 2 dagen, ik ga dan 4 dagen krachttraining en werk dus het schema 2x af.)

Opmerkingen en advies zijn welkom.

Waarom zou je überhaupt 7x trainen?

Als beginneling moet je nog niet te vlug alles willen. Hetlijkt het me verstandigst te beginnen met een 4 dagen UB/LB. Eens je gevorderd bent en alle technieken en oefeningen onder de knie hebt, kun je alsnog splitten.

• Topic Starter Topic Starter
Waarom zou je überhaupt 7x trainen?

Als beginneling moet je nog niet te vlug alles willen. Hetlijkt het me verstandigst te beginnen met een 4 dagen UB/LB. Eens je gevorderd bent en alle technieken en oefeningen onder de knie hebt, kun je alsnog splitten.

Ik train 7x om mijn vetpercentage drastisch te verlagen. Ik doe nu 3x per week (ma, wo, vr middag) full body en 4x per week 1 uur cardio (di, do, vr ochtend, za). Mij wordt door de ene instructeur geadviseerd om een splitschema te nemen voor sneller resultaat qua kracht, en door de andere wordt weer geadviseerd om minimaal twee maanden door te blijven gaan met mijn full body schema omdat het veel calorieën verbrand. Ik train om af te vallen en spieren te kweken. Ik zie op het moment door de bomen het bos niet meer.

Laatst bewerkt:
Ik zie de bomen wel nog door het bos! Verdergaan met fullbody + cardio en schijt hebben aan die instructeurs!

En lees je es in over voeding en training etc., daar is dit forum voor! Zelfstudie!!!

• Topic Starter Topic Starter
Ik zie de bomen wel nog door het bos! Verdergaan met fullbody + cardio en schijt hebben aan die instructeurs!

En lees je es in over voeding en training etc., daar is dit forum voor! Zelfstudie!!!

OK, bedankt voor je advies.

Terug
Naar boven