Fitness Seller

Advies qua supplementen!

petrovski4

Novice
Waardering
0
Lengte
1m75
Massa
71kg
Ik ben nog niet zo lang bezig met trainen (paar maandjes) en ik gebruik op dit moment alleen creatine CEE en Whey protein isolate (aangeraden door vriend)

Mijn vragen zijn:
Wat raden jullie aan voor een beginner qua supplementen? (doelen op dit moment zijn vooral vet verliezen en spieren opbouwen)
Wat vinden jullie de beste (prijs/kwaliteit) Creatine en proteine van dit moment? (ben wel tevreden over CEE maar wil vooral andere proteine)
Wat vinden jullie van Liprofin?
Wat vinden jullie van RPM and DRIVE?
Wat vinden jullie van Anadraulic state?
Wat gebruiken jullie allemaal op dit moment?

Alvast bedankt

Allemaal ferm overrated die supplementen. Goed eten en whey, meer heb je niet nodig imo. En al zeker niet als een beginner van 71 kg:rolleyes:

Als beginner steken die supp's je ogen uit maar je kan best zoals eerder vermeld het eerst effe houden bij vooral goed eten en zien dat je voldoende proteïne per dag binnen krijgt.
Anders ga je misschien teleurgesteld geraken in supp's.
Je mag slikken wat je wil maar als je voeding niet goed zit werkt er maar weinig of zal je er zeker niet ten volle van kunnen benutten.

Laatst bewerkt:
Als beginner steken die supp's je ogen uit maar je kan best zoals eerder vermeld het eerst effe houden bij vooral goed eten en zien dat je voldoende proteïne per dag binnen krijgt.
Anders ga je misschien teleurgesteld geraken in supp's.
Je mag slikken wat je wil maar als je voeding niet goed zit werkt niets.
Helemaal mee eens, maar rekening houdend met het feit dat supps niet veel effect hebben kan het wel degelijk een groot effect hebben op je trainingsmotivatie..
Het is leuk zolang je er niet teveel van verwacht..

Helemaal mee eens, maar rekening houdend met het feit dat supps niet veel effect hebben kan het wel degelijk een groot effect hebben op je trainingsmotivatie..
Het is leuk zolang je er niet teveel van verwacht..
Daarom is het volgens mij verstandiger om eerst effe alles uit je voeding te halen. Als je merkt dat je bijna iedere week wat gewicht kan bijsteken dan is er niets verkeerd en ook weinig reden om een supp te gaan gebruiken.
De meeste mensen zitten na 3 maand trainen effe vast en dan is het (ook volgens mij) veel verstandiger en ga je er meer aan hebben.
Wat ik soms zie, iemand die een testo booster neemt maar na de training is zijn t-shirtje nog steeds kurkdroog, geen druppel zweet. Dan heb ik zoiets van ....

Laatst bewerkt:
Ik ben nog niet zo lang bezig met trainen (paar maandjes) en ik gebruik op dit moment alleen creatine CEE en Whey protein isolate (aangeraden door vriend)

Mijn vragen zijn:
Wat raden jullie aan voor een beginner qua supplementen? (doelen op dit moment zijn vooral vet verliezen en spieren opbouwen)
Wat vinden jullie de beste (prijs/kwaliteit) Creatine en proteine van dit moment? (ben wel tevreden over CEE maar wil vooral andere proteine)
Wat vinden jullie van Liprofin?
Wat vinden jullie van RPM and DRIVE?
Wat vinden jullie van Anadraulic state?
Wat gebruiken jullie allemaal op dit moment?

Alvast bedankt
hou je niet bezig met vetverlies, ik weet het het klinkt misschien ongeloofwaardig, maar hou je vooral bezig met bulken. Aan die 71Kg zal zeker niet te veel vet aanhangen. Het gevaar bestaat er in dat je te weinig Kcal per dag binnen krijgt en daardoor zal je vooral spieren gaan verbranden i.p.v vet waar je zo graag van af wil zijn.
Hoe meer spieren je hebt hoe groter de vetverbranding in je lichaam zal zijn. Dus kweken maar. Het is beter om je lichaam in een anabole staat te houden om spierafbraak tegen te gaan.

hou je niet bezig met vetverlies, ik weet het het klinkt misschien ongeloofwaardig, maar hou je vooral bezig met bulken. Aan die 71Kg zal zeker niet te veel vet aanhangen. Het gevaar bestaat er in dat je te weinig Kcal per dag binnen krijgt en daardoor zal je vooral spieren gaan verbranden i.p.v vet waar je zo graag van af wil zijn.
Hoe meer spieren je hebt hoe groter de vetverbranding in je lichaam zal zijn. Dus kweken maar. Het is beter om je lichaam in een anabole staat te houden om spierafbraak tegen te gaan.
Helemaal mee eens!.. enige dat je de komende 6 maanden hoeft te doen is eten eten eten en trainen..

Daarom is het volgens mij verstandiger om eerst effe alles uit je voeding te halen. Als je merkt dat je bijna iedere week wat gewicht kan bijsteken dan is er niets verkeerd en ook weinig reden om een supp te gaan gebruiken.
De meeste mensen zitten na 3 maand trainen effe vast en dan is het (ook volgens mij) veel verstandiger en ga je er meer aan hebben.
Wat ik soms zie, iemand die een "testosteron">testo booster neemt maar na de training is zijn t-shirtje nog steeds kurkdroog, geen druppel zweet. Dan heb ik zoiets van ....
Je hebt gelijk.
Helemaal met je eens! :D

hou je vooral als beginner bezig met voeding, trainingsschema en leren luisteren naar je eigen lichaam.
Het zo correct mogelijk uitvoeren van de oefeningen en steek veel dicipline in deze zaken.
Lees er zoveel mogelijk over en neem niet alles zomaar van een ander aan.
Zo boek je vooruitgang.

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor alle reacties!!

Ok dus gewoon houden bij wat ik nu gebruik en voeding en schema verbeteren?

Mijn schema is:
Maandag: Borst en rug
Dinsdag: Benen kuiten en buik
Woensdag: Cardio
Donderdag: Schouders, traps
Vrijdag: Triceps biceps en buik

Ik probeer elke week wat andere oefeningen te doen om mijn lichaam steeds te verassen (is dit goed?)

Voeding is wel redelijk goed maar voor verbetering vatbaar. Wat raden jullie qua voeding aan? Ik ben student dus het moet een beetje betaalbaar en makkelijk zijn als het kan.

Wanneer en hoeveel proteine raden jullie mij aan?

Even voor de duidelijkheid. Het is niet zo dat ik niet meer vooruit ga. Ver daarvan juist, maar ik heb het gevoel dat ik niet alles uit mn training haal.

Ik weet niet of dit de juiste topic is, maar wat doen jullie in het algemeen qua alles wat het lichaam omvat? (hoop dat jullie snappen wat ik bedoel ;p)

Mijn schema is:

Ik probeer elke week wat andere oefeningen te doen om mijn lichaam steeds te verassen (is dit goed?)

Voeding is wel redelijk goed maar voor verbetering vatbaar. Wat raden jullie qua voeding aan? Ik ben student dus het moet een beetje betaalbaar en makkelijk zijn als het kan.

Even voor de duidelijkheid. Het is niet zo dat ik niet meer vooruit ga. Ver daarvan juist, maar ik heb het gevoel dat ik niet alles uit mn training haal.

Ik weet niet of dit de juiste topic is, maar wat doen jullie in het algemeen qua alles wat het lichaam omvat? (hoop dat jullie snappen wat ik bedoel ;p)

Een must om te groeien is echt wel je voeding in orde hebben. Ik raad je dus aan om je goed in te lezen en alle stickys in de voeding sectie goed door te lezen en eventueel topics van andere doorlezen om zo wat kennis qua goede en juiste voeding op te doen. Zorg dus eerst dat je voedingsschema in orde is voordat je aan supplementen gaat denken. Een goede whey zal je al wel mee kunnen beginnen, maar wel als je voedinsschema in orde is. De hoeveelheid proteine/whey die je moet gebruiken hangt ook weer af van je voedingsschema. De standaard normen zijn toch wel in de ochtend met bijvoorbeeld brinta en voor en/of na het trainen. Dit ligt er weer helemaal aan of je voor je training een goede eiwitrijke maaltijd eet of niet en zelfde geldt voor na je training. Oftewel je voedingsschema is echt je basis.

Zolang jij lekker vooruit gaat met wat je doet dan moet je blijven doen wat jij lekker vind. Wat ik altijd zeg is: "Ga gewoon eerst lekker trainen" en de rest volgt vanzelf. Als je nog steeds vooruit gaat en groeit dan gaat het prima. ;)

Ik zelf vind Biceps en triceps op de zelfde dag helemaal niks en borst en rug ook niet, maar dat moet je helemaal zelf weten.

Misschien heb je er wat aan misschien niet, maar ik train als volgt:

Maandag: BBB (Borst,Biceps,Buik)
Dinsdag: Bovenbenen + Kuiten
Woensdag: Rust
Donderdag: Rug + Triceps
Vrijdag: Achterkant benen + Schouders

Eventueel kan je nog extra buik toevoegen en na je training cardio doen. Ik zal alleen geen cardio doen als je je boven benen hebt getraint ;)

Laatst bewerkt:

Mijn schema is:

hangt er van af wat je doel juist inhoud.
Als er beweert wordt dat spieren kweken 70 tot 80 % met voeding heeft te maken dan is dat geen fabeltje. Je kan er uiteindelijk best zelf mee bezig zijn. Je vind op dit forum zelfs een handig Xls bestandje om een goed voedingsschema in elkaar te steken.
Vele vragen waar je nu mee zit zijn hier al eerder gepost, dus kan je die best even afgaan.
Er zijn hier forumleden die er echt werk van hebben gemaakt om je alle nodige informatie te geven. Maak er dan ook gebruik van.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven