AndroidHealthClinic

Advies voor betere resultaten

altraxx

Cool Novice
Waardering
1
Lengte
1m81
Massa
96kg
Vetpercentage
22%
Beste mede-sporten

Als eerste zal ik me even voorstellen. Ik ben Nick, Een jonge man van 21. Ik sport al sinds dec 2008 en woog toen ik begon 114kg en had een vet percentage van 34%. Zeer slecht dus.
Na bijna anderhalf jaar sporten weeg ik nu 98.7kg en heb nu een percentage van 25.6. al een stuk verbeterd dus maar nog niet zoals het moet. Nu heb ik afgelopen maand een goede dip gehad en had eigenlijk vrij weinig zin om te sporten. Gelukkig heb ik afgelopen week de draad weer op kunnen pakken en heb er weer zin in.
Nu zou ik er graag voor willen zorgen dat mijn spiermassa omhoog gaat en mijn vet percentage naar beneden.
Ik zal hieronder eerst even mijn schematje neerzetten wat ik allemaal doe met een training:

Fietsen 15 min

Lateral Raise
Tricep Extension
Rotation Rotary l+r
Abdominal Crunch
Back Extension
Bicep Curl
Chest Press

Crosstrainer 30 min

En dit eet ik op een dag:

Maaltijd 1
Brinta
Halfvolle melk

Maaltijd 2
2 tarwe bammetjes
Pindakaas
Kipfilet

Maaltijd 3
2 tarwe bammetjes
Kipfilet
Slankie
Banaan

Maaltijd 4
Groenten
Aardappels
vlees
Magere fruit joghurt

Maaltijd 4
Kwark

Dit is ongeveer wat ik op een dag binnen krijg. Ik sport gemiddeld 3X per week en doe elke keer dezelfde training.
Nu zou ik graag advies willen om dingen aan te passen, en eventueel aan te vullen met supps. Om goede resultaten te halen.

Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen!

Alvast bedankt!
Altraxx

He Altraxx

Sowieso goed dat je bezig bent en al wat resultaat geboekt het!

Ik zie geen hoeveelheden bij je voeding staan maar het lijkt me zo op het eerste gezicht weinig. Meer (en beter!) eten
kan een hoop doen. Bijvoorbeeld de juiste vetten, minder koolhydraten, meer (diverse) eiwitten etc.
Tip: lees het boek Burn the fat, feed the muscle.

En... 1,5 jaar dezelfde trainig en dat 3x per week..?!

Afwisseling is belangrijk, je kan elke 8 weken wat aanpassingen gebruiken in je schema.
En daarbij, probeer een (3daags) split schema pakken. Hierover staat zat in de stickies!

Succes kerel.

010

Je trainingsschema is echt heel slecht, je doet alleen maar isolatie en dat 3x per week.
Ga je maar is wat inlezen dan zul je snel genoeg merken dat je met dit schema nergens zult komen.
Focus je op de compounds.

Zoals zonnepitte en 010 al gemeld hebben:
- meer oefeningen als: squat, deadlift, benchpress (= compounds)
- split-schema gebruiken
- elke x aantal weken wijzigingen in je schema toevoegen
- meer/beter eten(visolie toevoegen)
- Als je echt lam en energieloos word en niet meer afvalt is het misschien tijd voor een refeed?

Zorg ervoor dat je jezelf gemotiveerd houd, probeer ook plezier te hebben op de sportschool en neem op tijd een paar daagjes vrij..

Zoals zonnepitte en 010 al gemeld hebben:
- meer oefeningen als: squat, deadlift, benchpress (= compounds)
- split-schema gebruiken
- elke x aantal weken wijzigingen in je schema toevoegen
- meer/beter eten(visolie toevoegen)
- Als je echt lam en energieloos word en niet meer afvalt is het misschien tijd voor een refeed?

Zorg ervoor dat je jezelf gemotiveerd houd, probeer ook plezier te hebben op de sportschool en neem op tijd een paar daagjes vrij..

Dat is gewoon persoonlijk, fullbody kan ook prima.

Dat is gewoon persoonlijk, fullbody kan ook prima.
Dat is wel zo.
Maar als ik (persoonlijk) 3 keer per week full-body train op hoge intensiteit ga ik overtrained raken, zeker als ik 3 keer per week squat, deadlift en bankdruk.. Misschien als je niet zo intens traint dat dat wel gaat, maar ik zou zelf adviseren om een split-schema met compound oefeningen te doen, en dan super-intens te trainen..
Niet onvriendelijk bedoeld, maar 15 kilo afvallen in 1,5 jaar kan wel sneller IMHO

• Topic Starter Topic Starter
bedankt voor jullie reacties!

Sinds vandaag ben ik begonnen met compounds, ik merk nu wel dat ik nu spieren train die ik normaal niet train dus dat is een goede vooruitgang!
Dus het zou beter zijn als ik mijn training opsplits in spiergroeppen en dan intenser train? zou ik eventueel mijn cardio gedeelte ook aan moeten passen of zit dat goed?

Verder zal ik het forum eens goed door gaan lezen maar er staat vrij veel info op dus ik ben nog wel eventjes bezig!

Niet onvriendelijk bedoeld, maar 15 kilo afvallen in 1,5 jaar kan wel sneller IMHO

ik weet het, vind het zelf ook weinig daarom dacht ik van ik vraag jullie om advies! maar wat is dan wel rieel qua afvallen en in welke tijd?

Groetjes
Altraxx

neem de tijd om de stickies te lezen!
stel je training- en voedingsschema samen
kom dan weer met vragen

en dat opsplitsen (feitelijk een splitschema) is inderdaad beter ja
en zo intensief mogelijk trainen
en als je 5 minuten fietst of crosstraint als warming up is dat voldoende naar mijn mening
sommigen doen dit helemaal niet
en voordat je een oefening begint kan je ook nog met een lege stang of een zeer laag gewicht 5-10 x de beweging maken om de desbetreffende spier(groep) op te warmen

je bent netjes gemotiveerd, en nu lezen ;) !

Terug
Naar boven