Fitness Seller

Afslanken lukt niet goed. Hulp aub?

10kg in 4/5 maanden is een uitstekende prestatie! Zeker als je van 70 naar 60kg bent gegaan. Bewijst dat je over een berg discipline en motivatie beschikt.

Mijn assumptie is dat je een paar kg (vet) van je doelstelling afzit op dit moment, je benoemt dat je nu op een stilstand staat. Dus we kunnen (moeten) wat veranderen aan je schema. Lijkt me handig om een paar kleine veranderingen te doen op je huidige schema, die een leuk effect hebben.

Het verschil tussen wat je verbruikt op een dag en wat je eet is waarschijnlijk te groot, zoals ook anderen benoemen, aangezien je (bijna) elke dag sport. Vergroot je tussendoortjes: extra fruit en magere kwark bijvoorbeeld. Bij je omelet van drie eieren elke dag, maximaal 1 eierdooier! Qua sporten, verander constant wandelen door een halfuur tot drie kwartier om de 1 of 2 minuten te wisselen tussen hardlopen en wandelen (mindere helling natuurlijk).

Hoezo max 1 eierdooier?

Als je "strakker" wil zijn raad ik je aan niet alleen cardio te doen maar ook echt krachttraining erbij. Veel meisjes zijn bang om krachttraining te doen omdat ze er "onvrouwelijk" uit gaan zien, (miss na 4/5 jaar natty)

Hoezo max 1 eierdooier?

Als je "strakker" wil zijn raad ik je aan niet alleen cardio te doen maar ook echt krachttraining erbij. Veel meisjes zijn bang om krachttraining te doen omdat ze er "onvrouwelijk" uit gaan zien, (miss na 4/5 jaar natty)

http://www.voedingswaardetabel.nl/voedingswaarde/E/
Omdat ze veel eieren eet. (7 dagen in de week 3 eieren). Met weghalen van 2/3 eierdooiers, vermindert ze haar vetinname per week toch wel aardig. De gezonde en goede elementen behoudt ze, door 1/3 te behouden.

Eierdooiers kun je gewoon eten hoor, als dit in je macro's past zou ik het gewoon doen.
Daar zitten nou eenmaal de meeste voedingsstoffen in.

Zo zonde om eierdooiers weg te gooien. Zitten naast het vet ook de meeste eiwitten in. Je kan beter gewoon iets mínder eten dan dit soort dingen uithalen om aan minder kcal te komen. Als je iets wilt eten dat verhoudingsgewijs meer eiwitten heeft dan laat je toch een heel ei staan en neem je wat extra kwark..

Inderdaad, beter eet je dan iets minder eieren. Waarom zou je eierdooiers weggooien? kost je alleen maar meer geld terwijl als je inplaats van 3 eiwitten per dag gewoon 2 hele eieren eet, je dezelfde en zelfs nog meer voedingsstoffen binnenkrijgt.
Zowiezo heel dat gedoe waarbij ik mensen altijd hun eierdooiers zie weggooien omdat ze denken dat het ongezond is en geen eiwitten bevat WTF ??? word er meestal bijna kwaad om, ze nemen het woord eiwit dan wel erg serieus, heb hier al meerdere malen eindeloze discussies om gevoerd. :fuu:

• Topic Starter Topic Starter
Inderdaad, beter eet je dan iets minder eieren. Waarom zou je eierdooiers weggooien? kost je alleen maar meer geld terwijl als je inplaats van 3 eiwitten per dag gewoon 2 hele eieren eet, je dezelfde en zelfs nog meer voedingsstoffen binnenkrijgt.
Zowiezo heel dat gedoe waarbij ik mensen altijd hun eierdooiers zie weggooien omdat ze denken dat het ongezond is en geen eiwitten bevat WTF ??? word er meestal bijna kwaad om, ze nemen het woord eiwit dan wel erg serieus, heb hier al meerdere malen eindeloze discussies om gevoerd. :fuu:

De eieren kosten geen geld :) Sinds 3/4 dagen eet ik van die 3 eieren 2 eierdooiers. 1tje gooi ik dan weg, is wel zonde mjaa..

Misschien ook wel leuk voor je om eens wat meer over IF te lezen, ik vind het echt ideaal.
Je hoeft je dan veel minder druk te maken om wat je eet en wanneer. En de resultaten zijn uitstekend. Ik zou als ik jou was ff een kijkje nemen.

Hoi Kathleen!
Goed bezig zou ik zeggen:)
Als ik kijk naar je leeftijd / lengte dan zit je zelfs te laag in je Kcal. Je hebt rond de 1740Kcal nodig en dit is dus uitgerekend voor alleen maar naar school gaan, zittend werk zeg maar. (geen sport)
Met de voeding die je hebt opgegeven zit je rond de 1200Kcal

Sorry dat ik het zeg maar met je Volleybal verbrand je niet zo gek veel. Wil je rigoureus afvallen dan is "the key" veel cardio en veel Kcal. Je hoeft echt geen honger te lijden.

Dus hou even een zomerstop met je Volleybal.
Meld je aan bij een sportschol waar ze ook kickboks / Muay Thai lessen geven en volg de lessen waar ze zaktraining conditioneel les geven (sparren komt later wel)
Doe dit 2 á 3x in de week, het is heel intensief dus bouw het op. Je hele lijf krijgt spierpijn!! Vergeet niet een bidon mee te nemen en een handdoekje want het wordt zwaar;)

Fitness minimaal 3x in de week sluit het fitnessen af met de crosstrainer (40 tot 60min) op een tempo dat je niet of nauwelijks kan babbelen met je buurvrouw.
Je zal dan wel bijna twee uurtjes bezig zijn, zorg er voor dat je goed eet van te voren en dat je tijdens de training limonade bij je hebt.

Je voeding; je eet iig met regelmaat alléén mis ik rijst / brood (zoutloos) en vooral proteïne (eiwit).
Probeer bij elke maaltijd iig 20gr proteïne binnen te krijgen.
Haal kipfilet, de goedkoopste die je kunt vinden. Snij ze in lange repen, bak ze in olijf olie of Bertolli bak en braden. Doe er Italiaanse kruiden, gember siroop, paprika kruiden, rozemarijn bij. (geen ketjap er bij)
Eet bij elke maaltijd een paar reepjes van deze kip, of een tartaartje / kwark met rozijnen

Maak groente / fruit shakes, gewoon in de blender met die verse groeneten en fruit. Tomaat, appel, halve banaan, spinazie (gewassen), aardbeien, 100gr halfvolle yoghurt (anders kun je hem niet drinken) en op het einde een half schepje whey proteïne mee blenden
Voor je het weet heb je een 600gr shake:) Dus ipv een hele tomaat een halve, een kwart appel etc… en voor de smaak wat honing!!!

Gaat er om dat je lichaam continue bouwstenen heeft om te herstellen van je trainingen. Dus bij elke maaltijd minimaal 20gr dierlijke proteïne.
Probeer zout te vermijden, overal zit: brood, soep, groenten uit blik, ketchup, crackers, alle vleeswaren!!

Succes!!!

Hoi Kathleen!
Als ik kijk naar je leeftijd / lengte dan zit je zelfs te laag in je Kcal. Je hebt rond de 1740Kcal nodig en dit is dus uitgerekend voor alleen maar naar school gaan, zittend werk zeg maar. (geen sport)

Sorry dat ik het zeg maar met je Volleybal verbrand je niet zo gek veel. Wil je rigoureus afvallen dan is "the key" veel cardio en veel Kcal. Je hoeft echt geen honger te lijden.

Meld je aan bij een sportschol waar ze ook kickboks / Muay Thai lessen geven en volg de lessen waar ze zaktraining conditioneel les geven (sparren komt later wel)
Doe dit 2 á 3x in de week, het is heel intensief dus bouw het op. Je hele lijf krijgt spierpijn!! Vergeet niet een bidon mee te nemen en een handdoekje want het wordt zwaar;)

Fitness minimaal 3x in de week sluit het fitnessen af met de crosstrainer (40 tot 60min) op een tempo dat je niet of nauwelijks kan babbelen met je buurvrouw.
Je zal dan wel bijna twee uurtjes bezig zijn, zorg er voor dat je goed eet van te voren en dat je tijdens de training limonade bij je hebt.

Je voeding; je eet iig met regelmaat alléén mis ik rijst / brood (zoutloos) en vooral proteïne (eiwit).
Haal kipfilet, de goedkoopste die je kunt vinden. Snij ze in lange repen, bak ze in olijf olie of Bertolli bak en braden. Doe er Italiaanse kruiden, gember siroop, paprika kruiden, rozemarijn bij. (geen ketjap er bij)
Eet bij elke maaltijd een paar reepjes van deze kip, of een tartaartje / kwark met rozijnen

Maak groente / fruit shakes, gewoon in de blender met die verse groeneten en fruit. Tomaat, appel, halve banaan, spinazie (gewassen), aardbeien, 100gr halfvolle yoghurt (anders kun je hem niet drinken) en op het einde een half schepje whey proteïne mee blenden
Voor je het weet heb je een 600gr shake:) Dus ipv een hele tomaat een halve, een kwart appel etc… en voor de smaak wat honing!!!

Gaat er om dat je lichaam continue bouwstenen heeft om te herstellen van je trainingen. Dus bij elke maaltijd minimaal 20gr dierlijke proteïne.
Probeer zout te vermijden, overal zit: brood, soep, groenten uit blik, ketchup, crackers, alle vleeswaren!!

Succes!!!
Strong first post.

Hoi Kathleen!

Succes!!!

Oke, bedankt :)

PS: Met mijn volleybal verbrand ik 900kcal per 2 uur, vind ik anders toch wel aardig wat ;). En een zomerstop gaat niet, zit in een ploeg en in de Belgische selectie dus kan niet ineens uit mezelf beslissen dat ik een "zomerstop" ga nemen. Zo werkt dat niet.

PS: Met mijn volleybal verbrand ik 900kcal per 2 uur, vind ik anders toch wel aardig wat ;). En een zomerstop gaat niet, zit in een ploeg en in de Belgische selectie dus kan niet ineens uit mezelf beslissen dat ik een "zomerstop" ga nemen. Zo werkt dat niet.
hhaha okay ja....je doet het niet recreatief! Blijven doen dus!

Om er ook nog eens kickboksen bij te gaan doen lijkt me niet zo verstandig, dan ga je in sprongkracht achteruit bij het Volleybal. Herstellen van je trainingen is belangrijk om sterker te worden.
Maar denk er eens over na om lid te worden van een sportschool. Je zult er op vooruit gaan qua kracht en daar heb je weer profijt van bij het Volleyballen.
Al is het maar 3x in de week!
En met jouw motto “No excuses. Just do it.” zal je binnen no time de smaak te pakken hebben!

Veel cardio en veel kcal kan je gewoon tegen elkaar wegstrepen, natuurlijk word je conditie beter en is het goed voor je algemene gezondheid maar voor afvallen is het totaal onzinnig. Met je conditie lijkt het al goed te zitten want je beweegt al behoorlijk. Als jij het volhoudt om 878 kcal te eten dan heb je kennelijk ook weinig last van hongergevoel dus dat hele advies is vrij waardeloos in jouw situatie.

Volleybal eh...? dan zou ik zeggen lekker gaan squatten.

Hi,

Je gaf aan dat je in 4/5 maanden 10 kilo bent afgevallen. Dat is een resultaat waar je in ieder geval trots op mag zijn. Wat andere mensen ook al aangaven is dat je flink onder onderhoud eet. Dit leidt ertoe dat je stofwisseling ook trager wordt (lichaam verbrandt minder kcal in rust). Daarnaast heeft je lichaam tevens minder kcal nodig als je minder gaat wegen (je bent 10kg afgevallen dus kcal-behoefte ligt hierdoor ook lager)

In combinatie met het feit dat je al 4/5 maanden flink onder onderhoud weegt denk ik dat je nu stilstaat. Als je echt nog verder wil afvallen moet je of nog meer gaan bewegen of nog minder gaan eten.

Als ik jou was zou ik gewoon lekker doorgaan met hoe je nu bezig bent. Als je 1,75m bent en 60kg mag je tevreden zijn. Alhoewel dat weleens lastig kan zijn als je perfectionistisch bent...

Om hier nog even aan toe te voegen. Het kan soms ook helpen om gewoon even weer wat meer te gaan eten (2 weken bijvoorbeeld) en je cardioactiviteiten in stand te houden om te zorgen dat je stofwisseling weer hoger wordt, en vanaf daar weer wat te gaan minderen met eten, zodat je lichaam niet gewend raakt aan het veel of weinig eten. Dit heeft mij in ieder geval goed geholpen toen het niet meer lukte om af te vallen zonder mezelf helemaal uit te hongeren.

Maar dan moet je dus accepteren dat er een periode aan zit te komen waarin je niet afvalt of eventueel een klein beetje aankomt, om daarna de lijn naar beneden weer in te zetten, maar ik zou zelf niet verder dan 55kg gaan, je wilt geen skelet worden toch? :)

Om hier nog even aan toe te voegen. Het kan soms ook helpen om gewoon even weer wat meer te gaan eten (2 weken bijvoorbeeld) en je cardioactiviteiten in stand te houden om te zorgen dat je stofwisseling weer hoger wordt, en vanaf daar weer wat te gaan minderen met eten, zodat je lichaam niet gewend raakt aan het veel of weinig eten. Dit heeft mij in ieder geval goed geholpen toen het niet meer lukte om af te vallen zonder mezelf helemaal uit te hongeren.

Maar dan moet je dus accepteren dat er een periode aan zit te komen waarin je niet afvalt of eventueel een klein beetje aankomt, om daarna de lijn naar beneden weer in te zetten, maar ik zou zelf niet verder dan 55kg gaan, je wilt geen skelet worden toch? :)

Nee, geen skelet :)

Terug
Naar boven