Fitness Seller

After-E middelen zoals 5-htp en l-tryptofaan

• Topic Starter Topic Starter
Martinus zei:
Laatst na die rare DBC-buisjes (hoe was dat trouwens afgelopen met die X-plosion?) ook 5-htp geslikt. Maar nog steeds de hele zondag gaar geweest.
Vroeger na het houzen ook wel eens after-e geprobeert, maar ik had altijd meer aan een pak melk en wat banaantjes op de terugweg.

Vroeger nam ik altijd genoegen met een literpak appelsientje op de terugweg. Dat het hielp staat buiten kijf (de dag erna was ik veel minder gaar) maar helaas was ik toen nog niet zo goed geïnformeerd als nu anders had ik daar zeker 5-htp en een multivit aan toegevoegd.

Trouwens 6 jaar geleden dat ik voor het laatst wat heb geslikt maar wil binnenkort misschien weer eens een knabbelnootje proberen.

Bestaan er ook zo'n middeltjes, maar dan ivp XTC voor alcohol ?

noppes zei:
Bestaan er ook zo'n middeltjes, maar dan ivp XTC voor alcohol ?

alcohol heeft bij lange na niet zo groot effect op je serotonine-niveau dan xtc, de brakheid die je van alcohol voelt is daarom ook te wijten fysieke uitwerking (en niet echt de geestelijke).

daarom heeft een middeltje als 5-htp niet zoveel nut na alcoholgebruik

Zou dit iets zijn ?

QURE
Your personal Quick recovery Kit - A Quick cure to clear your head
Voelt het alsof een flauwe glimlach het enige positieve is wat je vandaag voor de wereld in petto hebt? Heb je het de vorige avond iets te zwaar gehad of ben je gewoon met het verkeerde been uit bed gestapt. Qure kan zeker uitkomst bieden! Natuurlijk maken vitamines je gezond, zoveel wist je al.

Qure bevat meer dan alleen je gezonde dosis vitamine C. Qure bevat een keur aan ingrediÎnten welke beroemd zijn voor hun positieve invloed op het gemoed. De combinatie is wat dit zoín sterk product maakt.
Een bijzonder belangrijk bestanddeel is L-Tryptofaan wat zorgt voor een versnelde aanmaak van serotonine.
IngrediÎnten per 4 capsules:

* 1000 mg Viatamine C (1667 % ADH)
* 500 mg L-Tyrosine
* 500 mg L-Tryptofaan
* 250 mg Asparagine

Ik heb me er enige tijd ook in verdiept omdat ik een beetje niet lekker werd van die downs na xtc-gebruik.

nog even voor de duidelijkheid

5htp ; 5htp is precursor van serotonine. vrijwel alle 5htp wordt omgezet in 5ht (oftewel serotonine). Dit is een snel proces.

L-tryptofaan; deze moet eerst worden omgezet in 5htp. L-tryptofaan wordt echter niet altijd omgezet in 5htp, en is daarom minder doeltreffend voor het herstellen van je serotonine-peil. Het is ook een langzamer proces.

Met deze kennis zou je dus kunnen veronderstellen dat directe inname van 5htp veel doeltreffender is voor een snel herstel van je serotonine-niveau.

Waarom zijn er dan nog steeds mensen die pleiten voor l-tryptofaan gebruik boven 5htp? Wat zijn de risico's van 5htp t.o.v l-tryptofaan?

en verder nog ervaringen met 5htp?

Loo zei:
Met deze kennis zou je dus kunnen veronderstellen dat directe inname van 5htp veel doeltreffender is voor een snel herstel van je serotonine-niveau.
Waarom zijn er dan nog steeds mensen die pleiten voor l-tryptofaan gebruik boven 5htp? Wat zijn de risico's van 5htp t.o.v l-tryptofaan?
en verder nog ervaringen met 5htp?

Met een goede VitamineB complex tablet wordt vrijwel alle L-tryptofaan omgezet in 5-htp.

Ik gebruik 5-HTP twee dagen na gebruik en daarna stap ik 2weken over op L-tryptofaan. Je lichaam went erg snel aan suppletie met 5-HTP en daarom kan je het beter niet te lang doen!

Voor de rest zie mijn vorige post in dit topic.

Heb die Qure eens besteld, laat mijn bevindingen hier wel weten...;)

Ben benieuwd kerel.

ik heb die l-tryptofaan gehaald, zag op het potje dat er al naast l-tryp... ook vitamine b6 in zat, misschien om de omzetting in niacine tegen te gaan.
mocht ik het weekend aan de snackies gaan, dan laat ik mijn bevinden wel weten.

ciao

PS; niet met melk innemen; neutraliseert l-tryptofaan!

Laatst bewerkt:
Ok bro, we horen van je!

Is 5-HT en L-Tryptofaan verkrijgbaar in de apotheker of supplementen winkels? Ik kan namelijk moeilijk stiekem iets online kopen. :):(

Corleoné zei:
Is 5-HT en L-Tryptofaan verkrijgbaar in de apotheker of supplementen winkels? Ik kan namelijk moeilijk stiekem iets online kopen. :):(

smartshop of reformwinkel....en haal meteen een potje vitamine b-complex erbij

L-Tryptofaan is toch een supplement?, dus dit moet toch ook in supplementen- voedingswinkels te verkrijgen zijn? In belgië hebben we namelijk geen smart/reformwinkels. :(

Is idd een supplement en gewoon te bestellen.
Gebruik het zelf ook vaak (vergeet het af en toe weleens) maar merk dat ik er beter op slaap en uitgeruster wakker van word.

Loo zei:
ik heb die l-tryptofaan gehaald, zag op het potje dat er al naast l-tryp... ook vitamine b6 in zat, misschien om de omzetting in niacine tegen te gaan.
mocht ik het weekend aan de snackies gaan, dan laat ik mijn bevinden wel weten.
ciao
PS; niet met melk innemen; neutraliseert l-tryptofaan!

En ja, het was een bont weekendje, ik liep ff goed te spacen.:D
Normaal gesproken staat zo'n nachtje garant voor een week brakheid, maar.....

die l-tryptofaan werkt 100%

zondag nog goed brak, zondagavond 2 x 400mg genomen, en binnen een uur lag ik goed te slapen. Volgende ochtend werd ik uitgerust wakker en zonder enige vorm van lichamelijke of geestelijke brakheid.
Ik vreesde het ergste voor de dinsdag, maar ik heb 0,0 gemerkt van m''n weekend. Het is nu donderdag en vanaf vandaag stop ik maar met nemen voor het slapen gaan.

Mensen, echt een aanrader (en nee; het is niet te danken aan het placebo-effect, ik kan het weten)

Bedankt voor je review kerel. Klinkt goed :thumb:

Ok... mijn eerste bevinding van de Qure:
Zondag een vrij lastige dag gehad qua alcoholgebruik, normaal ben ik dan de maandag geen mens meer.
Toen ik zondagavond thuiskwam 2 pilletjes Qure genomen (aanbevolen hoeveelheid is 4) en maandag was ik wel moe maar voelde mij veel beter als anders...;)
Nadeel: er zitten maar 10 capsules in zo'n doosje en als je het zelf niet kunt afhalen is het zeer duur !

Gevaren van 5-htp: perifeer serotonine

Serieuzer is de bijwerking die Life Extensionist Steve Harris via UseNet publiek heeft gemaakt.(12) Volgens Harris zet een deel van 5-htp niet in de hersenen maar in de lever om in serotonine. Vooral als je er B6 bijneemt verloopt die omzetting vlot.

Die 'perifere' serotonine is ronduit gevaarlijk: het activeert bloedplaatjes om te stollen en vernauwt kleine bloedvaatjes. Daardoor kunnen de bloedvaten die het hart van zuurstof voorzien dichtslibben of andere bloedvaatjes het begeven. Mensen met hart- en vaatziekten moeten daarom verre blijven van 5-htp, stelt Harris. Maar ook voor gezonde mensen is het gebruik van 5-htp misschien niet verstandig. Veel onderzoekers gebruiken niet voor niets stoffen als Carbidopa. Die blokkeren het omzettingsproces in het lichaam.

Harris adviseert daarom om alleen 5-htp te gebruiken zonder B6 en met Carbidopa - of anders helemaal niet. Voor L-Tryptofaan geldt dit allemaal niet, voegt Harris er nog aan toe. Die stof kan alleen in de hersenen omzetten in serotonine.

Niet iedereen reageert op 5-htp door buiten de hersenen meer serotonine aan te maken. Maar alleen een urinetest kan uitwijzen of jij tot de gelukkigen behoort.

Harris' alarm heeft de supplementenmakers en goeroes ook na zes jaar nog nauwelijks bereikt. Wil dat zeggen dat Harris ongelijk heeft? Wijzelf denken van niet. Daarvoor lijkt Harris teveel op klokkenluiders als Ivonne 'Quercetine' Rietjens en Diane 'Chroompicolinaat' Stearns.

bron: [Link niet meer beschikbaar]

Interessant!

Leuk verhaal dat van Harris maar als je verder gezocht had op internet had je ook kunnen vinden dat zijn onderzoek aan alle kanten rammelde. Er is met latere onderzoeken ook aangetoond dat zijn conclusie onjuist is!

Terug
Naar boven