AndroidHealthClinic

Afterclub Space

over stuikkotjes gesproken kent iemand de oude 'At the Villa' te Kobbegem nog ? dat was me daar ook altijd een vreemd sfeertje...
buiten werd er soms geschoten, eigendommen van omwonenden beschadigd en er werd in de tuinen geurineerd.
ik was daar nog de avond vóór de razzia op zondagmorgen die tot de uiteindelijke sluiting van de club leidde.
bij de inval was vrijwel iedereen onder invloed personeel incluis, dansvloer was bezaaid met dope, verscheidene vuurwapens werden achter de toog gevonden, tof...
maar voor de rest vond ik het één van de beste clubs van het land: topmuziek, supergezellig ingericht en mooi, extravagant publiek ! :)
sommigen liepen met fluofluitjes aan een touwtje rond de nek om de sfeer er in te blazen.
ah... waar is die tijd ? mooie liedjes duren nooit lang ;)
't zal de eerste club en de laatste niet zijn die sluit wegens decadentie...

At the Villa People is a spinoff from the club called "At The Villa" which first was located in an actual Villa in Kooiegem near Kortrijk, Belgium. The Dj's for a large part were working with Radio Galaxy and live sets from the saturdays were played the week that followed. One of those Dj's was and still is considered one of the best in Belgium, Marko.
The Club caught fire and burned to the ground, many speculations ran , some say it was the maffia who burned the place down after not paying protection money, some say it was the ex boyfriend of Laurence (who was co-owner together with her mom, Muriel Frinand), nobody knows.
as a direct result of all this, the club moved, under the govern of Laurence, who had taken over full managmentship, to a location in St-Ghislain, also in Belgium, the new location was in an old church in the middle of the country side.
The church proved to be an enormous hit for the deeptrance tunes and hardcore party people, opening at saturday morning around 01h00, and staying open till nobody was left, which very often was around 18h00 on sunday evening.

This location wasn't final , and after a year the club moved to Asse Kobbegem , near Brussels, but the steady crowd didn't follow and the club lost it's glory. Partly because the club scene became a totally different scene, splitting up in several sub genres. After a police razzia, the club in Asse-Kobbegem (ex-palm beach) was closed down by the department of justice. Laurence didn't leave it there and re-opened the club in another location; Rue du magasin, in the heart of brussels. But the scene didn't follow her. The whole 'At the Villa'-concept was laid to rest with one last event called 'Bye-Bye At The Villa - the right to party, in the Zenith in Lille.
After the fire, Muriel Frinand continued with her new club in the north of France, called 'La louna' but it didn't have much succes. In 1997 she started club H2o, in pecq, where it all begun for At The Villa. She enjoyed the notoriety At The Villa produced and H2o quickly became a very succesfull club, although, by then trance bled a slow death and H2o turned towards the house-path. Today it's still one of the trendsetting clubs in Belgium.
As for Laurence, it is said she still runs a small bar in Brussels together wih her partner since the Church, Etienne Vandewiele.

Haha klinkt wel super allemaal, wanneer sloot die de laatste keer?

yes, de palm- beach ! ik kon niet meer op de naam komen ! :)

idd nu is At the Villa omgevormd naar H2O en is nu gelokaliseerd in Pecq tegen de Franse grens. niet zo ver van La Bush, nog zo'n drugtempel geweest (en nog altijd een klein beetje hoor ;) )
binnen staan nog een paar atributen van in de gloriedagen
o.a. die grote zon (oud symbool van ATV, veel kerels die ook dit al tattoo lieten zetten)
is nu al een tijdje geleden, maar denk er binnenkort nog es naartoe te gaan.
't begint weer te kriebelen :D

ATV forevahhh !!!!

De Kings is ook al een paar keer dicht geweest. Twee jaar geleden een steekpartij, turkse gast die ambras had met een paar andere alochtonen. Hij had een schaar mee naar binnen en is daarvoor aan de deur gezet. Buiten hebben dan die 3 gasten die hij had zitten bedreigen een mes in zijne lever gestoken, ik weet niet of hij het gehaald heeft. De week erna controle, spel dicht...

Kings @ sundaymorning en synday evening... waar is de goeie ouwe tijd :D

space was 1 van de beste clubs ooit.. de meeste onder jullie wete nie wa feesten is en dat die vrouw daar bijna dood lag is helemaal opgeblaze gewoon om ervoor te zorgen dat de keet dicht blijft.. juist of er in het bodybuild milieu geen junks zitte.. in van die afther clubs ziet ge niks anders dan opgeblazen gasten.. lang leven space en zie dat ge uw naald op de juiste plaats steekt..

space was 1 van de beste clubs ooit.. de meeste onder jullie wete nie wa feesten is en dat die vrouw daar bijna dood lag is helemaal opgeblaze gewoon om ervoor te zorgen dat de keet dicht blijft.. juist of er in het bodybuild milieu geen junks zitte.. in van die afther clubs ziet ge niks anders dan opgeblazen gasten.. lang leven space en zie dat ge uw naald op de juiste plaats steekt..

:roflol: alsof zij representatief zijn voor DBB, vaak zijn dat vochthonden met megagyno's en kwijlende bekken als portiers.

bedankt voor je post hier:rolleyes: weet niet wat die hier staat te doen???
ik denk dat je hem better op www.spaceforum4ever zet

verder ziet je post eruit alsof wij de space gesloten hebben

• Topic Starter Topic Starter

:roflol:, prachtige naam trouwens!

hmm... wat een post van ex-spacer :rolleyes:
me dunkt dat ex-spacer een beetje een frustro is :
na de sluiting van de space zich snel ergens inschrijven op het eerste beste forum dat ie tegenkwam en dan een beetje BB'ers gaan uitschelden voor opgeblazen gasten en junks, hoe inventief...
we kunnen alleen maar hopen dat z'n hartje nu gelucht is en dat ie wat beter Engels leert schrijven (afterclubs is zonder h, dat zou je toch minstens moeten weten voor je zo'n club betreedt)

• Topic Starter Topic Starter
hmm... wat een post van ex-spacer :rolleyes:
me dunkt dat ex-spacer een beetje een frustro is :
na de sluiting van de space zich snel ergens inschrijven op het eerste beste forum dat ie tegenkwam en dan een beetje BB'ers gaan uitschelden voor opgeblazen gasten en junks, hoe inventief...
we kunnen alleen maar hopen dat z'n hartje nu gelucht is en dat ie wat beter Engels leert schrijven (afterclubs is zonder h, dat zou je toch minstens moeten weten voor je zo'n club betreedt)

Mss was het spul nog niet uitgewerkt :p

Haha Antwerpen centrum rond 14 in de middag op zondag, die clubs zijn altijd kicken, check ook de cage :)
Ooit eens een schuimbekkende ecto gezien die in zijn broek had gescheten en stonk als de pesen voor de deur stond met zijn liefje bij hem die "gezellig aan het keuvelen was met wat vriendinnen :eek:
Dat zijn geen IMO geen clubs meer, maar doodweg junkietempels, menig club heeft altijd een apart zaaltje waar ze afkickende geraamtes leggen uit het zicht van het volk, dit kan een waar slagveld met halfdode ravers.
Dit soort gekheden vind je nog in verder mate in de grote uitgaanssteden in Spanje (ga ook eens de industrieterreinen in de buitenwijken van Barcelona checken :))

Mooi, want ik ga binnenkort naar Barca verhuizen. Klinkt zeer goed!:D

is die keet ni op de leien?

Dat van die half dooie is wel een feit . Opgeblazen shizzle om het voorgoed te sluiten . Iedereen weet toch dat het een "overdosis" vloeibare is en dat je daar wel terug van bij komt . Wat ik weet is dat ze het wel al een jaartje in het oog aan het houden waren . Zelf nooit geweest te goor voor mij . maar hoor er wel de meest knallende verhalen over .

Haha natuurlijk, ik zie bijna elke week wel iemand van de vloeibare naar buiten gedragen worden. Alsof daar iedere keer flikken/ambulance voor worden gebeld en alsof er zoveel mensen van sterven. Zeer hypocriet maar het klinkt natuurlijk zeer zwaar in de oren van mensen die niet in het uitgangsmilieu zitten. Spijtig dat het sloot, andere afterclubs zullen de plaats wel innemen.

Ben er al paar keer geweest, goeie muziek ;)

Terug
Naar boven