Fitness Seller

Afvallen: alle advies is welkom!!

WHatevahh

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
77kg
Hoihoi

ik ben een jongen van 21 jaar die 77 kg weegt met een lengte van 177cm. Ik heb een vetpercentage van rond de 25% a 30% en zou deze graag verlagen naar minstens 15% (platte buik en erna naar sixpack dus onder de 10%). Ik heb een tijd lang gebulkt (3maanden) omdat ik eerst in spiermassa wou bijkomen voordat ik ging cutten, maar nu heeft dit wel gezorgd dak wat steeg in mijn vet% wat ook normaal is. Misschien ook handig om te vermelden: vroeger kon ik eten wat ik wou en zoveel ik wou ik kwam maar niet bij, nu is het ineens het tegengestelde.. Ik train nu al een half jaartje ongeveer (ervoor had ik een jaar getraint en dan jaar niks gedaan en nu half jaar trg bezig). Graag zou ik wat tips hebben om op een vrij "snelle" manier af te vallen (khoef geen 10 kilo op 2 weken tijd af te vallen maar ongeveer 1,5 a 2 kilo per week zou wel leuk zijn)

Mijn trainingsschema bestaat uit het volgende:

Maandag:

• opwarming: 10 min lopen

• krachttraining fullbody gedurende ongeveer een uur (2 oefeningen borst, 2 rug, 2 schouders, 2 buikspieren (1 voor rechte en 1 voor schuine buikspieren), elke spiergroep benen 1 en biceps 1)

• vetverbranding gedurende ongeveer 40 min (crosstrainer)
Dinsdag:

• vetverbranding gedurende 70 min (30 min lopen en 40 min crosstrainer)
Woensdag:

• krachttraining fullbody gedurende ongeveer een uur (2 oefeningen borst, 2 rug, 2 schouders, 2 buikspieren (1 voor rechte en 1 voor schuine buikspieren), elke spiergroep benen 1 en triceps 1

Donderdag:

• vetverbranding gedurende 70 min (30 min lopen en 40 min crosstrainer)
Vrijdag:

• krachttraining fullbody gedurende ongeveer een uur (2 oefeningen borst, 2 rug, 2 schouders, 2 buikspieren (1 voor rechte en 1 voor schuine buikspieren), elke spiergroep benen 1 en biceps 1)

De week erna begin ik dan maandag met triceps en week erna terug met biceps.

Steeds neem ik Kre-Alkalyn van Performance op de dagen van krachttraining (4 capsules) omdat ik hierbij heb gemerkt dat het mij echt serieus goed vooruit helpt met trainen. Zo ben ik toen ik was gestart met Kre-Alkalyn op 2 weken tijd met het benchen van 40kg 8x naar 60kg 8x gestegen. Nu stijgt het vele trager (ongeveer 2,5kg elke keer nadat ik 4x train) en zit ik nu op 67,5kg. Ben ook van plan om deze te blijven innemen want het heeft zijn nut bewezen bij mij.

Het trainen gebeurt zo veel mogelijk in de morgend zodat ik de rest van de dag actief blijf, maar als dit niet te halen is train ik ook gewoon in de avond

Ik probeer nu al een maand te cutten (nu met de examens even geen tijd om te trainen maar deze zijn vrijdag voorbij dus dan wil ik er terug in vliegen). En op die maand tijd heb ik maar 2 kilo verloren en buikomtrek van 95 naar 93 verlaagt. Ik denk dat ik met mijn trainingsschema goed zit, maar dat mijn voedingsschema nog niet deftig is. Ik weet dat je u eten zo veel mogelijk moet spreiden over de dag (4 a 6x per dag) en je minder moet eten --> buik dus niet vol proppen

Dit is dan mijn voedingsschema:
7 uur: 2 boterhammen met kipfilet of vissalade
10 uur 30: 2 boterhammen met kipfilet of vissalade
12 uur 45: 4 boterhammen met kipfilet of vissalade
16 uur: fruit (een appel of een peer)
19 uur: wat de pot schaft (en soms (maximum 1x per week) durf ik wel eens een snack te doen in plaats van thuis te eten)

Wat betreft drinken: ik durf wel eens een glaasje frisdrank te drinken bij het avondeten maar voor de rest is het vooral water (ongeveer 1,5 liter)

Wat ik al weet dak moet aanpassen is dak meer water moet drinken en die snack moet laten vallen hoe moeilijk dat ook is (vooral da laatste) maar toch kzou hebben verwacht dat met zo'n voedingsschema en trainingsschema dak wel wat meer zou verliezen dan 2 kg per maand. Dus kan iemand mss wat tips geven? Ik had gedacht aan Stackers 4 om die vetverbranding beetje te versnellen maar wil liefst eerst op een natuurlijke manier mijn eisen zien te bereiken.

In bijlage vinden jullie foto's van mij van waar ik kom en hoe ik nu ben. Het is duidelijk te zien dat ik breder ben geworden (heb mij eige ook gemeten en vergeleken met toen en dat verschilt toch wel 15cm op 1 jaar tijd) maar met het nadeel dat ik een buik erbij heb gekregen.

3.JPG

2.JPG

1.JPG

Laatst bewerkt:
En op die maand tijd heb ik maar 2 kilo verloren en buikomtrek van 95 naar 93 verlaagt.

Met andere woorden, als je traint zoals je doet en genoeg eiwitten binnenkrijgt is die 2 kilo bijna volledig vet. Dit is een goed tempo hoor.

Ik zou gewoon zo doordoen. 1,5kg a 2kg per week zoals je zegt is voor de meeste mensen niet realistisch (zeker als je je aan de hap van thuis moet houden).

Als je echt wil zien of je sneller kan gaan, probeer dan iets in kcals te droppen. Ja die snack en frisdrank moet er uit, en eet 2 boterhammen minder. Als je kracht in de gym niet achteruitgaat zit je goed. Dat verhaaltje van eten spreiden en 6 maaltijden per dag is trouwens een fabeltje, neem het voedingspatroon aan waar jij je het best aan kan houden. Stackers zijn weggesmeten geld.

Succes!

EDIT : Waar komt dat vet% vandaag? Lijkt me wat hoog ingeschat.

Laatst bewerkt:
tip 1 t/m 3: dieet, dieet, dieet ... lees de stickies en vergelijk je eetschema met dat van anderen (en lees ook het commentaar).

vissalade is waarschijnlijk niet de beste keus.

tip 1 t/m 3: dieet, dieet, dieet ... lees de stickies en vergelijk je eetschema met dat van anderen (en lees ook het commentaar).

Dit.

Die 25-30% lijkt me sterk overdreven. Met jouw gewicht en % is 2kg per maand heel netjes. Je moet niet meer af willen vallen.

Geduld, goed eten en hard trainen = succes.

En de stickies lezen.

• Topic Starter Topic Starter
Die vet% heb ik gemeten een dikke week geleden met behulp van een lintmeter. een vriend van me had zijn vet% laten meten met een huidplooimeter en eeft die dan thuis zelf ook nog eens gemeten met de lintmeter en dat scheelde maar 2% dus ik ga ervanuit dat die methode met de lintmeter (hier ergens op DBB gevonden) wel vrij goed zit. Bij de meting kwam ik dus uit aan 25%. Ik zal al proberen om 2 boterhammen te laten vallen en zal gwn op mijn manier eten aangezien dat spreiden een fabeltje is. Dan wordt het gwn bij het ontbijten 3 boterhammen tijdens de middag 4 botterhammen dan een stuk fruit zou ik honger krijgen tegen 16 uur en da s'avonds wat de pot schaft.

Zal ook bij voedingschema's eens de stickes lezen. Dan kan ik mischien alternatieven vinden voor ontbijt of middagmaal. Kipfilet is zeer lekker maar af en toe iets anders met dezelfde voedingswaarden zou ook leuk zijn als het mogelijk is.

Ook wou ik vragen of ik die Kre-Alkalyn ook gwn kan blijven gebruiken tijdens het cutten?

Alvast bedankt voor al de reacties tot hiertoe

Laatst bewerkt:
Heb je aandelen in brood ofzo? Dumpen die rommel, en varieer in je voeding.

Haha nee geen aandelen op brood gewoon als student heb k niet super veel keus. Ik heb op school geen microgolfoven of iets in die aard om bv andere voeding om te warmen

boterhammen met kipfilet of vissalade

Sorry, maar weet ff niet hoe ik het lezen moet! :D
Bedoel je dat je de kipfilet vervangt met vissalade uit zo'n bakje en vervolgens op je boterham smeert?

Zo ja: zit dat niet vol met mayonaise?

Sorry, maar weet ff niet hoe ik het lezen moet! :D
Bedoel je dat je de kipfilet vervangt met vissalade uit zo'n bakje en vervolgens op je boterham smeert?

Zo ja: zit dat niet vol met mayonaise?

Jah spijtig genoeg wel daarom vermijd ik het zoveel mogelijk maar als k 2 weken aan een stuk kipfilet eet heb k echt nood om eens een dagje iets anders tss mijn boterhammen te doen. Daarom ben ik opzoek naar iets anders dat k kan combineren met die kipfilet die wat beter is dan die vissalade.

Jah spijtig genoeg wel daarom vermijd ik het zoveel mogelijk maar als k 2 weken aan een stuk kipfilet eet heb k echt nood om eens een dagje iets anders tss mijn boterhammen te doen. Daarom ben ik opzoek naar iets anders dat k kan combineren met die kipfilet die wat beter is dan die vissalade.

hou jij geen refeed dagje dan? En zonder microgolf kun je ook koude pasta met kip eten eventueel met sla.

25 à 30% is zwaar overdreven. Zelf denk ik dat dat je nog niet eens op 20% zit als ik je foto's bekijk.

25 à 30% is zwaar overdreven. Zelf denk ik dat dat je nog niet eens op 20% zit als ik je foto's bekijk.

Ik heb toch wel een serieus vetlaagje over men buik. Als ik ontspannen ben en op men boek duw voel ik pas na een diepte van ongeveer 1 cm pas men buikspieren. Heb derjuist nog eens gemeten en ik kom op 22% afgerond. De fotos werden ook getrokken juist na het trainen. Misschien heeft het daarmee te maken?

cardio . interval lopen ipv 40 min ct ...

cardio . interval lopen ipv 40 min ct ...
verbruik je niet meer met crosstrainer? en mijn conditie is nog niet wat het was dus dat intervallopen in combinatie met mijn hartslag tussen de 130 en 150 te houden zal moeilijk gaan of ik moet vrij traag lopen maar dan heb ik weer het probleem dat ik minder calorien verband. correct me if i'm wrong

Terug
Naar boven