AndroidHealthClinic

Afvallen/cutten, voedingsschema check

RJ1990

Novice
Waardering
1
Lengte
1m88
Massa
97kg
Hallo,

Door de afgelopen 3/4 maanden veel cardio te doen en minder te eten ben ik zo'n 15 kilo afgevallen. Nu ben ik echter sinds ongeveer 1 week bezig met krachttraining en heb ik hierbij een voedingsschema gemaakt.

Ik doe een 4day split schema(ma,di,do,vrij) met elke dag na de workout 30 min cardio, en op rustdagen 50 min cardio.

Graag wilde ik mijn voedingsschema's laten zien en kijken wat jullie ervan vinden en of ik op de goede weg zit :)

mijn BMR is 2390 zonder sporten, en met sporten een kleine 3600. Daarom heb ik gedaan dat ik op KT-dagen 2900/3000kcal binnen krijg

Schema:

maaltijd1:
60gr brinta
200ml melk
Whey shake

Maaltijd2:
3 donkerbruine boterhammen
60gr kipfilet
10 gr pindakaas

Maaltijd3:
3 donkerbruine boterhammen
250ml melk
60gr kipfilet
appel

Maaltijd4:
250gr Magere kwark (Huismerk met smaakje)
whey shake
100 ml melk

Maaltijd5:
60gr rijst
100gr groente
150 gr kipfilet/tartaar
20ml olijfolie

Maaltijd6:
250 gr magere Kwark
1/2 komkommer

Maaltijd7: (Alleen op KT dagen, gelijk na training. PWO shake)
200ml melk
Whey 40gr

Totaal 2900kcal - 41% eiwit, 40% kh, 19%vet

Alvast bedankt!!

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Op rustdagen 1200 kcal onder je onderhoud eten en dan 45 - 60 min cardio doen?

Op rustdagen 1200 kcal onder je onderhoud eten en dan 45 - 60 min cardio doen?
inderdaad, op rustdagen zou je best je nodige kcal binnen nemen en dan toch cardio doen, zo verbrandt je vet met je cardio en verlies je geen spiermassa omdat je toch genoeg eet,

• Topic Starter Topic Starter
ik doe 45min cardio (intensief) 15min roeien, 30min fietsen.

Dus ik kan gewoon op alle dagen hetzelfde eten? En moet ik dan op rustdagen iets anders eten i.p.v. die PWO shake?

Even een kleine update:

Ik ben nu 1.5 week bezig met dit voedingsschema (elke dag strak aangehouden, slechts 1x een maaltijd anders gedaan omdat ik toen uit eten was en heb toen alleen een stuk vlees genomen met een licht voorgerecht)

Kwa sporten ben ik al wat langer bezig, ik heb mijn schema iets aangepast. Op rustdagen (woe,za,zo) doe ik 50 min cardio, 20 minuten roeien en 30 minuten fietsen.
Op Trainingsdagen doe ik 60-75 min KT, en daarna 30 min fietsen.

Het schema bevalt me goed, alleen heb ik wat dingen aangepast. Zo eet ik meer groente s'avonds (100gr beetje weinig) en doe ik door mijn brinta een klein beetje siroop (die 75% fruit variant, komt neer op 80kcal) om het eetbaar te krijgen.

Verder had ik nog een vraag over die whey shakes. Ik neem op trainingsdagen 2 shakes, en 1 PWO shake na workout en op rustdagen 2. Maar mijn 2de shake neem ik altijd rond 16:00/17:00 uur. Nu is het alleen dat ik dan vaak klaar ben met mijn workout en dus dan al een whey shake neem, is het dan goed om die whey shake te verplaatsen naar 21:00/22:00 en bij mijn laatste maaltijd toe te voegen? Of is dit niet verstandig, zo vlak voor het slapen gaan.

Ook wilde ik graag weten wat een goed weegmoment is, aanstaande zaterdag volg ik dit schema precies 2 weken (Het voedingsschema in combinatie met trainen). Is het dan verstandig om te wegen en te evalueren of is 2 weken nog te vroeg? Laatste keer dat ik woog was zaterdag 3 weken geleden. Ik krijg al wel positieve reacties van mijn omgeving

ja zit wel wat suiker in ja, dit was de versie met de minste suiker. (heb het alleen gister en vandaag gedaan, daarvoor deed ik er zoetstof op)
En bedankt voor die link naar dat topic, erg handig. Ik ga het morgen is in de shakebeker gooien bij me whey, kijken hoe dat is ;)

Verder is mijn situatie beetje anders dan de meeste ""cutters" aangezien ik zo'n 15 kilo wil verliezen (huidige stats: 1.87 bij 108kg) Dus dit is iets voor de lange termijn (4/5 maanden) en ik denk niet dat je dan kan doen zonder brood/melk.

Laatst bewerkt:
Probeer dan Brinta met wat whey?

ja zit wel wat suiker in ja, dit was de versie met de minste suiker. (heb het alleen gister en vandaag gedaan, daarvoor deed ik er zoetstof op)
En bedankt voor die link naar dat topic, erg handig. Ik ga het morgen is in de shakebeker gooien bij me whey, kijken hoe dat is ;)

Verder is mijn situatie beetje anders dan de meeste ""cutters" aangezien ik zo'n 15 kilo wil verliezen (huidige stats: 1.87 bij 108kg) Dus dit is iets voor de lange termijn (4/5 maanden) en ik denk niet dat je dan kan doen zonder brood/melk.

ik zal ook een kilo of 10 willen afvallen..
heb mn brood van 6 naar 2 sneetjes gebracht en in plaats daarvan 75 gr rijst..

mn buik is in korte tijd wel minder bol merk ik daardoor..
ook door de kleinere porties die ik neem..

Terug
Naar boven