AndroidHealthClinic

Afvallen door alleen cardio

Missblond

Novice
Waardering
0
Hoi iedereen,

Ik heb een eetstoornis gehad boulimia,
en ben daar 12 kg van aangekomen
Ik zou die heel graag er af willen hebben het liefst binnen een jaar.
Maar minder eten is bij moeilijk ik eet nu dit wat ik samen met de kliniek besproken heb.

Ontbijt
3 volkorenboterhammen met kipfilet of light jam

Tussendoor
1 pakje sultana choc en peer

Tussendoor 1 appel

Onderweg naar huis rijden werk 1 boterham met kipfilet

Lunch
2 volkorenboterhammen met kipfilet of light jam
1 schaaltje optimel vla

Tussendoor
1 appel

'S avonds
aardappelen, rijst , pasta
portie vlees
portie groenten
1 schaaltje optimel vla

Tussendoor
2 appels
1 pakje sultana choc en peer

Dit komt neer op ong. 2000 cal. en 35 gr vet waarvan 6 verzadigd

Ik wil 5x in de week gaan crosstrainen een uurtje per keer
Op het apparaat staat dan dat ik ~ 1000 cal. heb verbrand

Val ik op deze manier ook af zonder minder te gaan eten :(

Als jij die 5 keer cardio (minimaal 45 minuten, met een hartslag van ~ 65%), op de nuchtere maag doet, dan gaat het je zeker lukken;)

dat ligt aan je behoefte. denk eerder dat je meer moet eten

• Topic Starter Topic Starter
Dank je wel maar waarom is die hartslag 65 dan belangrijk mijn harstlag zit atlijd rond 170 180 pm i.p.v. 140

• Topic Starter Topic Starter
En nuchtere maag? ik sport meestal 's avonds na het eten

..

Als ik jou was,
zou ik ook wat kracht er bij gedaan hebben.
Houje stof wisseling goed.
Werkt echt alsje wilt afvallen.

Shayne

Als je 2000 Kcal binnen krijgt, dan zal dit waarschijnlijk je onderhoudsniveau zijn (gezien de gemiddelde behoefte van een vrouw).
Wanneer je gaat cardioën krijg je 'automatisch' een calorietekort waardoor je zeker af zult vallen. Gezien je wens om alleen af te vallen en niet aan spieropbouw??? te doen, is cardio dan genoeg.

Nog 2 opmerkingen:
1) Ik zou alleen wat rustiger beginnen. 3 maal in de week zo'n 30-45 minuten is in het begin genoeg. Rustig opbouwen op het moment dat je merkt dat je op een plateau blijft steken. Ga je direct 5 maal een uur trainen, dan zit er niet veel rek meer in.

2) 1000 Kcal verbranden met inname van 2000 Kcal? Dan moet je dus leven en presteren op 1000Kcal per dag? Da's niet veel hoor. Neem 1) in overweging, dan voorkom je zeker dat je lichaam in de spaarstand gaat

Succes.

ps: je zit overigens wel op het verkeerde forum, daar dit een bodybuilding = spieropbouw forum. Is m.i. niet bedoeld als afslankforum,:D hoewel onze tips je zeker zullen helpen.

ps: je zit overigens wel op het verkeerde forum, daar dit een bodybuilding = spieropbouw forum. Is m.i. niet bedoeld als afslankforum,:D hoewel onze tips je zeker zullen helpen.
"Bouwen aan een lichaam", staat niet enkel voor spieropbouw...

Je eet blijkbaar heel veel granen (brood, sultana...) probeer toch maar eens wat meer groenten en fruit (met mate) te eten. Daar ga veel sneller resultaten van hebben, in combinatie met goede proteïne rijke vleeswaren, vette vis etc... in het begin eet je best ook niet teveel fruit. Sommigen raden aan de eerste weken geen tot amper fruit te eten, maar dat hangt van jouw type lichaam enzo af. Ga absoluut geen (goede) vetten verbannen uit je dieet. Haal ze uit vette vis, goede olijfolie, handjevol noten (gemengd en niet gezouten) etc. Probeer alle 'verwerkte producten' wel te verbannen. Ga niet zomaar eender welk dieet volgen, oppassen met welke diëtiste je in zee gaat :)

De cardio, ik zou iets anders doen dan de crosstrainer. Persoonlijk snap ik niet waarom de mensen bijna altijd hetzelfde toestel gebruiken. Brr...Als je echt (en sneller) wil vermageren, stop dan met steady state cardio, doe interval cardio (veel sneller klaar, meer winst). Ga eens wat touwtjespringen, of kettlebellen (excellent :D mijn favoriet). Of ga gewoon lopen als je weet hoe je 'deftig' moet lopen (verklein zoveel mogelijk kans op blessure).

Doe er idd maar krachttraining bij als dat mogelijk is, je gaat als vrouw daar heus niet mega van bulken.

kettlebell training is cardio en kracht in elkaar. Na drie weken zien de meesten al goede resultaten (ik ook). Hoef je maar 3 keer te doen per week. Zorg wel voor een goed aanleren van de basis oefeningen.

Als je interval doet - eerst mogen van dokter als je problemen hebt met de gezondheid - moet je geen schrik hebben dat je hartslag zal pieken. Je sprint (in dit geval is een fiets wel ideaal vanwege de blessure beperking) bvb 15 sec zo intens mogelijk, doe daarna 30 a 45 sec heel rustig aan, en herhaal zo'n 12-18 keer. Niet vergeten van erna nog een minuutje rustig rond te stappen of heel licht te joggen om het hart zijn zware taak te verlichten.

Waarom eet je appels? die stonden er toch juist bekend om dat je daar hongergevoel van krijgt, of was het juist andersom ????

Lekker handig om er dan 4 op een dag te eten...

En ik kan overigens niet geloven dat je 1000 cal. verbruikt met een uurtje crosstrainen. Dat klopt helaas echt niet, of je moet een beren-conditie hebben

Ik zou overigens geen uur trainen op gematigd tempo, maar 3 kwartier intervaltraining, is beter voor je metabolisme en je verbruikt in dezelfde tijd wellicht net zoveel calorieën.

En zoals andere al zeggen, doe schrap 2 cardio sessies en maak daar full body krachttrainingsessie van een uur van. Meer afwisseling en meer resultaat. Bovendien rust je lichaam zo beter, want met 5 dagen per week cardio zul je zeker 2 dagen achter elkaar cardio moeten doen, wat de tweede training minder effectief maakt.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven