Ik hoop dat je die periode een week bedoeld en niet een dag.
Ik snap je punt, het klopt ook. Je mist alleen 1 ding. Het gaat niet tegelijk
Het is dag om dag.
Waar we het hier over hebben is dat de persoon eet en tegelijk vet afvalt en spier bijkomt
---------- Post toegevoegd Wed 2 Jan 2013 om 23:22 ----------
Bedoel je dat met die maaltijden plannen: Is bullshit. Het draait om hoeveel kcal je binnenkrijgt in 1 dag, en niet op welk tijdstip
Kijk stel je traint 's morgens en je eet een maaltijd na je training, de voedingsstoffen gaan naar je spieren enz. Dus ze worden gevoed. Maar niet elke maaltijd zal naar je spieren gaan. En ik dacht dat het ergens bewezen was dat je "window" tot 45 min na je kt was. Dus als jij voor de rest van je dag dan gepaste voeding eet, dan gaat je lichaam niet opeens zeggen oei we krijgen minder koolhydraten binnen dus nu moeten we energie van spieren gaan halen, zo snel gaat dat niet. Je lichaam zal altijd eerst energie halen van vet als het geen koolhydraten ter beschikking heeft.
Zal er een verschil zijn in toename van spiermassa als je de rest van je dag je nog vol propt met eiwitten, koolhydraten en vetten tegenover dat je de rest van de dag je voeding aanpast? Waarschijnlijk wel maar het zal ook schelen in vet%. En uiteindelijk zal je met bulken op een jaar tijd een beetje meer spier bij gekregen hebben tegenover de manier die ik probeer uit te leggen maar er staat wel tegenover dat je heel het jaar een normaal vet% staat en dat je tegen de zomer geen 3 maanden moet cutten maar 1 maand.
En ja je hebt gelijk dat het op calorieën in tegenover calorieën uit gaat. Maar je lichaam weet echt niet wanneer je dag begint en wanneer die eindigt. Je lichaam is continue bezig met voedingsstoffen te verwerken dus uiteindelijk hebben die cals in tegenover cals uit helemaal geen nut.
De periode dat je eten helemaal verteerd is tot de periode dat je weer eet zal je lichaam ergens energie van nodig hebben om alles in je lichaam te laten werken, je lichaam gaat hiervoor echt niet je spiermassa aanspreken. Dit is de periode waar je dan vet verbrandt, tot dat je weer iets eet. Je zal helemaal niet veel vet verbranden, maar op lange termijn kan je dus wel vet verbranden en spiermassa aanzetten. Is het ideaal? Waarschijnlijk niet, maar er zijn genoeg mensen die UD, recomps, enz hebben gedaan en daar gaat het allemaal om vet% verlagen en spiermassa verhogen.