Fitness Seller

Afvallen en spierkweken

Je kunt het gebruiken maar of het je geld waard is? Niet in het begin, heeft geen enkele waarde nu is gewoon een PWO, of heb je nu al een boost nodig om te gaan trainen dan? whey is wel goed om bij je voeding te doen als aanvulling.

• Topic Starter Topic Starter
Edit:

Morgen om 18:00 krijg ik een trainings schema.. en word ik gewogen etc

Dinsdag om 10:10 naar de dietiste (voor een eet schema)

Zoals hier al gezegt werd moet ik niet cutten maar bulken, zeiden ze daar ook kan beter gaan bulken en goed op me eten letten zal een stuk beter werken voor mij, ivm met mijn brede schouders / borstkas

ik hou jullie op de hoogte

en bedankt voor de reacties

Laatst bewerkt:
Update:

mijn neefje, is hier net aangekomen en had een flinke pot mee van XXL nutrition Unleash V3.

Binnekort ga ik ook Whey kopen van XXL en dextrose en inkopen doen kwa eten.
een goed nieuw begin voor volgend jaar en we gaan er voor.

ik zal mijn trainings + voedings schema posten zo dra ik die heb reken op vanavond

Groetjes

Noob misha

Hey Misha,

die supplementen heb je nog lang niet nodig, als je na jouw trainingen een eiwitshake neemt is voldoende.
Ga de eerste maanden 45 minuten zwaar krachttrainen en dan aansluitend, gelijk na de krachttraining, 20 minuten cardio (loopband/fietsen, stepapparaat oid)
Na de training dus een shake. (in ieder geval binnen 45 minuten na de training)
Na 2 tot 3 maanden kan je minderen met cardio, dan heb je aan 1 keer per week genoeg.
Vanaf dat moment moet je ook zwaarder gaan trainen met zwaardere gewichten.

Eet voldoende, ga lekker veel eiwitrijke voeding eten, dus kipfilet op brood, elke dag een gekookt ei enz enz.

De reden waarom je zoveel dikker bent geworden kunnen we wel raden denk ik ?
Daarnaast was/is jouw eetpatroon niet goed.
Je gaat in de avond een zware maaltijd nemen en vervolgens niets doen, al die energie,...zonde, wordt dan opgeslagen als vet.
Verdeel het eten in 6 delen en eet dat met tussenpozes van ca. 2 uur verdeeld oer de dag.
Neem genoeg caloriën tot je met voldoende koolhydraten, eiwitten en vetten.
Ik las ook dat je dextrose gaat kopen ? Waarom ? Kom je suikers tekort ? Je hebt er niets aan als je wil afvallen.
Neem dan een banaan, fl**ker die door je shake en drink en groei.
Tijdens de training kan je je energie gewoon bijladen met een bidon gevuld met vruchtensap gemengd met water, ongeveer 50/50 is prima.
Als je 3 maanden bezig bent kan je langzaam gaan denken aan misschien een pot eiwit te proberen, hoeft geen duur merk te zijn, als je maar wel een whey neemt.

Waar je nu wel mee kan beginnen is:
Een potje Carnithine en een vitamine B complex.
vit B in de ochtend 1x is zat, carnithine 1x ochtend, 1x uur voor training en 1 een uur voor slapen gaan.
Carbithine kan er voor zorgen dat vet wordt omgezet in vetzuren, die je als enegiebron gebruikt tijdens trainen en ook voor groei van de spieren.

Ik denk dat je nu een aardig stuk op weg kan.
succes.

Laatst bewerkt:
  • Like
Waarderingen: YiL
hey, super bedankt voor deze reactie !!!
heb een pot Whey Delicious van 2500 gram besteld.
kan amper wachten tot morgen avond om weer te trainen:D

Wil je gaan bulken???? Maar je wilt toch afvallen? Je kan cutten en je bf verlagen, het hoeft niet heel laag te zijn gewoon 5% omlaag en dan clean bulken

Edit:

Morgen om 18:00 krijg ik een trainings schema.. en word ik gewogen etc

Dinsdag om 10:10 naar de dietiste (voor een eet schema)

Zoals hier al gezegt werd moet ik niet cutten maar bulken, zeiden ze daar ook kan beter gaan bulken en goed op me eten letten zal een stuk beter werken voor mij, ivm met mijn brede schouders / borstkas

ik hou jullie op de hoogte

en bedankt voor de reacties

Hey Misha,
ik zag dit net nog, een diëtsite zal iets anders willen dan jij denk ik zomaar.
mbt het bulken, til daar niet te zwaar aan.
Ga gewoon iets boven onderhoud zitten, ca 400 caloriën is meer dan zat om te beginnen. Je moet namelijk een goede balans vinden tussen spieropbouw en vetverbranding de eerste tijd. Als je te snel vet kwijt raakt moet je/kan je iets omhoog in caloriën anders groei je niet of nauwelijks.
Na de zomer kan je wel een paar maandjes echt bulken, oktober is vroeg genoeg.

Geef ook duidelijk aan aan die diëtiste dat je gaat bodybuilden en je spieren wil opbouwen dus en geleidelijk ook vet wil verbranden door zware kracht-training. Dus absoluut geen jo=jo dieet, je moet voldoende eiwitten, carb's en vetten binnen krijgen voor spierbehoud en opbouw.
Als je het niet goed aangeeft zal je een huisvrouwtjes dieet krijgen,......

Zeg maar niet dat je hier actief bent en schema's hier neerlegt, dan zal je ws ruzie met diëtiste krijgen haha, meestal vinden ze het niet zo leuk namelijk, omdat ze niet serieus genomen worden door BB'ers.

succes.

Laatst bewerkt:
hahahaha ja zal het doen ja..
ga het doorgeven en hou mijn mondje dicht..
ga zo even boodschapjes doen etc.
en nog een stukje hardlopen..
zal vanavond mijn schema uploaden.

Update:

Tatatataaaaaaaa
heb mijn trainings schema binnen.
mijn gewicht + Bodyvet worden morgen gewogen.

Ben benieuwd wat jullie er van vinden me neefje zei al bereid je voor je schema gaan ze waarschijnlijk wel veranderen..
Doe dat mensen geef je mening ik wil wat vet kwijt en meer spieren.!!

------------
Cardio : warming up || Fiets||
Tijd 10 min
Level 7
Omw/min 80
------------

------------
Cardio : Vetverbranding || Crosstrainer ||
Tijd 10 min
Level 8
Omw/min 80
------------

------------
Cardio : Vetverbranding || loopband ||
Tijd 10 min
Level 7.0 km/h
Omw/min 80
------------

------------
Cardio : Vetverbranding || Roeier ||
Tijd 10 min
Level 7
Omw/min 80
-----------

Borst, (life fitness fly) 40kg 3x15 sets

Bovenrug, (chest press) 13kg 3x15 sets

Bovenrug, (lat pull odwn, front) 13kg 3x15 sets

Bovenrug, (horizontal lat row, triangle) 13kg 3x15 sets

Biceps, (cable curl) 35kg 3x15 sets.

Triceps, (triceps pull forward,rope) 35kg 3x15 sets

schouders, (life fitness shoulder press) 7.5kg 3x15 sets

buik, (crunch) 3x20 sets

buik, (side crunch) 3x20 sets.

dat was em ik hoor het wel

Hier mijn schema op het moment feel free to adjust...

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Update: Heb net mijn Whey delicious binnen dus voor en na training een Whey shakie

wie o wie :P

Hey Misha,
Ik zal morgen even een reply neerzetten voor je.

groet,
Martin

Hey Misha,

Het schemaatje,.......wie heeft dat gemaakt? Een instructeur?

Het lijkt op een afstandje een beetje op fullbody, maar er klopt niet veel van en mist e.e.a. (sorry)

Geef ook even aan hoe je gaat trainen als je wil, 3 dagen of 2 dagen per week of...
Mijn advies is beginnen met 3x per week, om de dag dus steeds een dag rust/herstel en weekend hele weekend herstellen.

Van de cardio dingen heb je fietsen als warming-up staan, is prima, mag je best voor elke training doen, ongeveer 10 minuutjes fietsen, rustig aan, het is alleen maar voor warm worden en bloed goed door je body te pompen.
De andere 3 komen we straks op terug.

Schema krachttraining.
Je hebt borst als eerste staan en dan ga je over op bovenrug : chestpress ?
Chestpress kan alleen borst zijn. Noemen we benchpress of bankdrukken. (straks meer over rug oefeningen.)

Als we uitgaan van 3 dagen per week :
1e dag :
borst en triceps

2e dag :
rug en biceps

3e dag :
benen en schouders (+traps)

Borst : bechpress + fly machine + pull-over(2 sets)
triceps : pushdown + kickback (of rope pull forward keuze)

Rug : lat-pulldown + seated row + BOR (bend-over row)
biceps : dumbbell curls + cable curl

Benen : legpress + legextension + leg curls
schouders : shoulderpress + side raises (2 sets) + bend-over raises(2 sets)
traps : shrugs.

Na elke training, mag je aansluitend die cardio dingen doen, alle 3 mag je best doen. Maar je moet de tijd iets inkorten naar elk 7 minuten.

Probeer elke krachtsessie in 40/45 minuten klaar te hebben en dan de cardio 3x7 en steeds een minuutje rust er tussen dus 24 minuutjes.

Van elke oefening 4 setjes van 10 doen. Mag ook 8 maar het is een richtlijntje een basis aantal, van waaruit je zelf later moet gaan experimenteren.

Dit schemaatje is goed voor max 3 maanden, daarna krijg je dan wat grotere oefeningen, zoals squats, deadlift enz.
Ik heb het vrij basic beginners gehouden omdat je vooral eerst wil afvallen en cardio gaat doen, dan wil je niet de zwaarste oefeningen gelijk hebben.

Als je fullbody wil gaan trainen, dan moeten er wat oefeningen vanf, anders ben je steeds te lang bezig.

Kijk rustig naar het schemaatje en zoek de oefeningen maar op.
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html
http://www.bodybuilding.com/exercises/finder/lookup/filter/muscle/id/7/muscle/quadriceps

succes.
Hoop dat je hier al wat mee kan.

super bedankt hier kan ik wel wat mee! ja heeft een trainer gemaakt mijn schema
en over mijn voedings schema? is dat een beetje goed of nog steeds kont?

Groetjes
Misha

Laatst bewerkt:
Ik denk persoonlijk dat 2307 kcal aan de weinige kant is. Misschien s'morgens en s'middags even een broodje of 2 erbij met kipfilet. Denk dat dat geen kwaad kan. Anders moet je je even inlezen in het Voedings-topic.

Ik denk persoonlijk dat 2307 kcal aan de weinige kant is. Misschien s'morgens en s'middags even een broodje of 2 erbij met kipfilet. Denk dat dat geen kwaad kan. Anders moet je je even inlezen in het Voedings-topic.

Hoy Misha,

Ik ga er even vanuit dat je in je schema bij smorgens het ontbijt bedoelt?
Die extra 2 broodjes erbij kan je dan tussendoor doen, zeg maar om een uur of 10. Maar dan brood met ei of kip/kalkoen filet.

Lekker veel kipfilet en kalkoenfilet op je broodjes doen, zit veel goede eiwitten in.
Hoeft niet duur te zijn, lekker bij de LIDL of Aldi halen, Ik heb zelf liefst van de LIDL. Gewoon voor de hele week gelijk halen, dus 7 pakjes. Is langer houdbaar dus kan goed.

Verder kan het prima voor nu.

---------- Toegevoegd om 09:15 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 09:10 ----------

super bedankt hier kan ik wel wat mee! ja heeft een trainer gemaakt mijn schema
en over mijn voedings schema? is dat een beetje goed of nog steeds kont?

Groetjes
Misha

Waar train je dan in hemelsnaam? Die grote goedkope tegenover de kwantum?? Of die andere goedkope? Wel in HH'waard toch?

Het schema was veel te mager. En miste dus e.e.a. belangrijke dingen.
Print het schema wat ik maakte even uit anders en vraag of de trainer dat voor je gebruikt voor je nieuwe schema.

ps, niets verplicht, ik geef slechts de optie in wat mij het beste lijkt voor jou.

ik train bij sportlagune de duurste in hhw bij die nieuwe Bp bij de stad van de zon..
heb jou schemas opgeslagen en uitgeprint al :P

ik train bij sportlagune de duurste in hhw bij die nieuwe Bp bij de stad van de zon..
heb jou schemas opgeslagen en uitgeprint al :P

Is dat niet ook een sportcentrum van de Geus in Langedijk ? Dan had ik het wel van te voren kunen zeggen,.....haha.
De duurste is ook niet de beste. Is meestal alleen maar de grootste met instructeurtjes, net van school, die zelf nooit een gewichtje in hun handen hebben gehad.

Maar maakt niet uit.
Je moet trainen in een club waar jij je prettig voelt en kan doen wat je wil doen.

Als beginner kan je gemakkelijk vet verliezen terwijl je massa bijkomt. Maar dan wel met een goed trainingsprogramma. Al die isolatie oefeningen in het programma dat je gekregen hebt zijn voor niets nodig.
Als je echt groot en sterk wil worden raad ik je aan om Rippetoe te gaan doen. Hiermee leer je meteen al de belangrijke compound oefeningen zoals de squat en de deadlift die je hopelijk de rest van je trainingscarrière zal blijven gebruiken.

Guide to Novice Barbell Training, aka the Official RIPPETOE-STARTING STRENGTH FAQ

Verder is 2300 kcal echt weinig voor iemand van jouw grootte maar dat kan je later nog altijd verhogen indien nodig.

Ik zou een log bijhouden als ik jou was. Goed voor jezelf (motivatie, solciale druk, en doelen stellen/halen) en ook voor veel anderen die 'het licht zien' en ongeveer jouw lichaam als startpunt hebben. Blijven die mooie reply's van Martin ook geconserveerd ;)

Terug
Naar boven