MuscleMeat

Afvallen en spierkweken

Als beginner kan je gemakkelijk vet verliezen terwijl je massa bijkomt. Maar dan wel met een goed trainingsprogramma. Al die isolatie oefeningen in het programma dat je gekregen hebt zijn voor niets nodig.
Als je echt groot en sterk wil worden raad ik je aan om Rippetoe te gaan doen. Hiermee leer je meteen al de belangrijke compound oefeningen zoals de squat en de deadlift die je hopelijk de rest van je trainingscarrière zal blijven gebruiken.
.

Als je een bodybuilder bent zijn de oefeningen toch echt nodig om groter en beter te worden.
Voor basis massa en kracht is Rippetoe voldoende. Maar alle grotere jongens stappen toch altijd weer van Rippetoe en andere powerlift trainingen af als ze willen groeien. btw, de beter gebouwde en gespierde wereldtop sterke mannen doen ook BB-trainingen,.........waarom dan toch,....?

De zware compounds kan je altijd nog een periode apart of tijdelijk ter vervanging gaan doen.

Beter eerst beginnen bij een normaal programma, zeker in zo'n sportcentrum. Daar zitten ze niet te wachten op het zware werk. Zelfs grotere bodybuilders hebben ze daar liever niet.
In het sportcentrum waar ik ooit werkte is het zelfs onmogelijk Rippetoe-achtige trainingen te doen. Gewichten zijn er gewoonweg niet.
Er zijn meer tv's dan schijven van 20 of meer.

---------- Toegevoegd om 11:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:07 ----------

Ik zou een log bijhouden als ik jou was. Goed voor jezelf (motivatie, solciale druk, en doelen stellen/halen) en ook voor veel anderen die 'het licht zien' en ongeveer jouw lichaam als startpunt hebben. Blijven die mooie reply's van Martin ook geconserveerd ;)

+1
thanks, weegschaaltje geklikt.

• Topic Starter Topic Starter
ja ik ga elke 4 weken wegen en fotos maken en een update geven..
stond gister nog ff stiekem op de weeg schaal was al weer 2 kilo afgevallen zit nu op de 93 ipv 95 afgelopen dinsdag ochtend:P

En nee SportLagune ligt langs de Oosttangent in het nieuwe recreatiegebied van de 'Stad van de Zon' (te Heerhugowaard).

Laatst bewerkt:
ja ik ga elke 4 weken wegen en fotos maken en een update geven..
stond gister nog ff stiekem op de weeg schaal was al weer 2 kilo afgevallen zit nu op de 93 ipv 95 afgelopen dinsdag ochtend:P

En nee SportLagune ligt langs de Oosttangent in het nieuwe recreatiegebied van de 'Stad van de Zon' (te Heerhugowaard).

Okee weer lichter geworden, maar dat is nu nog,....straks ga je weer wat zwaarder worden, omdat dan de spieren gaan groeien en spieren zijn stukken zwaarder dan vet.

Ja in de Stad va de zon, maar ik dacht dat De Geus daar ook een sportcentrum zou openen, miss onder andere naam dan.

gewicht maakt me niet uit zo lang het maar geen vet is:P

gewicht maakt me niet uit zo lang het maar geen vet is:P

Bijna de perfecte instelling voor bodybuilding. Voor BB moet gewicht omhoog en vet omlaag,...
Maar dat gaat jou wel lukken.

Je bent gretig en gemotiveerd dus komt allemaal goed.

ik wil jullie zo ie zo bedanken voor de hulp..
mijn opleiding begint over 4/5 maanden tot die tijd ga ik volop bezig zijn met fitness en eetschema enzo en als ik me opleiding begin ga ik er lekker mee door... niks gaat me nu tegen houden
wil van me buik af en lekker trainen geen gezeik van dit en dat!!

zal eind deze maand fotos plaatsen weer:)

Laatst bewerkt:
Ik denk ongeveer 25% bf, maar ik zie dat je gemotiveerd bent, dus komt wel goed!

wuutu wuuuut gemotiveerd, dat ben ik zeker train elke dag nu zo wat ipv gister ( alleen cardio gedaan) vanavond weer lekker pompen daarna uit in alkmaar ( drink water ) en maar hopen dat er dames zijn:P

Zat net te msnen met een kerel die ook fitnessed en die raad mij dit aan. om sneller spieren te krijgen en af te vallen en voor meer krachtigere oefeningen?!
[Link niet meer beschikbaar]

nu weet ik het zelf niet heb wel de beschrijving gelezen en ziet er wel aantrekkelijk uit maar zou het nou echt veel nu hebben voor mij in het begin?

Als je een bodybuilder bent zijn de oefeningen toch echt nodig om groter en beter te worden.
Voor basis massa en kracht is Rippetoe voldoende. Maar alle grotere jongens stappen toch altijd weer van Rippetoe en andere powerlift trainingen af als ze willen groeien. btw, de beter gebouwde en gespierde wereldtop sterke mannen doen ook BB-trainingen,.........waarom dan toch,....?
.

Isolatieoefeningen zijn nodig om groot te worden en compounds niet? :rolleyes:

@ TS: staar je niet blind op supplementen, de meesten zijn rommel en geldverspilling. Degene die dan weer wel werken hebben een enorm kleine invloed als je nog een beginner bent want je gaat zoiezo snel groeien met een goede voeding en een goed trainingsprogramma.

toevallig een fanatieke gamer?

succes!

toevallig een fanatieke gamer?

succes!

was wel een fanatieke gamer badcompany 2 /modernwarfare 2 etc op pc xbox360, heb je ook een xbox360 voeg me maar toe als buddy The Icem4n87.

vrouwen vallen ook niet snel voor fanatieke gamers..
Vrouw: hey jij ziet er leuk uit heb je een vriendin
Ik: Rofl GTFO noob i use haxxor for aimbot
Vrouw: euhm ja.
Vrouw: hoe oud ben je?
Ik: Level 80 epic's, nab
vrouw: kan je nog normaal praten?
Ik: Mute.

nou die tijd is over ga beter voor mezelf zorgen lekker fitnessen, ben blij dat ik zo veel positiefe reacties krijg en goed geholpen word. dat motiveerd mij ook om fanatiek door te gaan met dit
bedankt

Laatst bewerkt:
Zoals Captain A ook al zei. Probeer je niet blind te staren op supplementen. Met een goeie voeding en training ga je nu nog net zo hard vooruit, vooral omdat je nog niet zolang bezig bent. Sommige supplementen helpen wel maar dat is nu nog niet van belang...

wuutu wuuuut gemotiveerd, dat ben ik zeker train elke dag nu zo wat ipv gister ( alleen cardio gedaan) vanavond weer lekker pompen daarna uit in alkmaar ( drink water ) en maar hopen dat er dames zijn:P

Zat net te msnen met een kerel die ook fitnessed en die raad mij dit aan. om sneller spieren te krijgen en af te vallen en voor meer krachtigere oefeningen?!
[Link niet meer beschikbaar]

nu weet ik het zelf niet heb wel de beschrijving gelezen en ziet er wel aantrekkelijk uit maar zou het nou echt veel nu hebben voor mij in het begin?

Nee heb je nu nog helemaal niets aan, zonde van je geld.
Als je echt absoluut iets wil gebruiken neem dan een gewone goedkope eiwitshake, zonder poespas of een amino, maar verder heb je er echt nog niest aan nu.
Het enige dat wel al gelijk zal werken voor je is vitamine B complex en carnithine en in de sportschool na de training een shake.

Ik gebruik zelf meestal deze :
http://www.vitalife.nl/Eiwit/All-The-Whey-Aardbei-1000g.html

en amino's deze:
http://www.vitalife.nl/Aminozuren/Amino-1600-325.html

is goed betaalbaar en zeer goede kwaliteit en smaak.

Maar nogmaals, neem niet te gehaast supplementen, je hebt er nu echt nog weinig of niets aan.

Ik spiek even mee hier. Ongeveer zelfde lengte maar enkel wat lager bf. Ben beetje het zelfde van plan maar heb 2 vraagjes:

hoe groot moet de kcal inname voor hem zijn? Lager of hoger dan de normale dagelijkse behoefte?

Enne,'' robeer elke krachtsessie in 40/45 minuten klaar te hebben en dan de cardio 3x7 en steeds een minuutje rust er tussen dus 24 minuutjes.'' wat gaat hij hiermee bereiken? Vooral spierwinst of ook daadwerkelijk vet verlies? Is cutten in een vergelijkbare situatie aan te raden, lijkt me dat er dan niks over blijft.

Nee heb je nu nog helemaal niets aan, zonde van je geld.
Als je echt absoluut iets wil gebruiken neem dan een gewone goedkope eiwitshake, zonder poespas of een amino, maar verder heb je er echt nog niest aan nu.
Het enige dat wel al gelijk zal werken voor je is vitamine B complex en carnithine en in de sportschool na de training een shake.

Ik gebruik zelf meestal deze :
http://www.vitalife.nl/Eiwit/All-The-Whey-Aardbei-1000g.html

en amino's deze:
http://www.vitalife.nl/Aminozuren/Amino-1600-325.html

is goed betaalbaar en zeer goede kwaliteit en smaak.

Maar nogmaals, neem niet te gehaast supplementen, je hebt er nu echt nog weinig of niets aan.

Heb al een hele pot whey Delicious :cool: (of is de van jou anders?) en wat is het nut van die Amino?
nee ga die andere troep nog niet halen hoor was alleen een vraagje nou ik ga nu naar bed kom net terug van uitgaan (op water) en ben kapoet
:sd:

Laatst bewerkt:
rare stelling Captain A!
ff sticky's gaan lezen denk ik ? Ik ga het niet uitleggen. Is ook ver offtopic.

Mijn mening is gewoon dat hij moet leren squatten en deadliften en dat deze oefeningen veel belangrijker zijn dan curls en andere isolatieoefeningen. In jouw schema kwamen squats en deadlifts niet voor.
Verder herstel je als beginner zo snel dat om de week elke spiergroep trainen niet optimaal is, daarom raadt ik hem een programma zoals Rippetoe of iets gelijkaardig.
Hiermee gaat hij de belangrijkste oefeningen goed leren uitvoeren en als zijn voeding in orde is zal hij zijn lichaam wel snel zien veranderen :)
Als hij later wil trainen met een split kan hij dat altijd doen maar ondertussen zal hij wel veel sterker en groter geworden zijn en (hopelijk) een goede techniek hebben ontwikkeld op de basisoefeningen waar rond hij dan een ander schema kan opstellen.

Ik zie ook niet in waarom dit ver offtopic zou zijn aangezien het hier gaat over een beginner die om hulp vraagt voor zowel training als voeding.

Meer ga ik er niet over zeggen.
Veel succes Misha87!

squatten en deadliften ga ik vandaag doen ja, met een instructor erbij.

Mijn mening is gewoon dat hij moet leren squatten en deadliften en dat deze oefeningen veel belangrijker zijn dan curls en andere isolatieoefeningen. In jouw schema kwamen squats en deadlifts niet voor.
Verder herstel je als beginner zo snel dat om de week elke spiergroep trainen niet optimaal is, daarom raadt ik hem een programma zoals Rippetoe of iets gelijkaardig.
Hiermee gaat hij de belangrijkste oefeningen goed leren uitvoeren en als zijn voeding in orde is zal hij zijn lichaam wel snel zien veranderen :)
Als hij later wil trainen met een split kan hij dat altijd doen maar ondertussen zal hij wel veel sterker en groter geworden zijn en (hopelijk) een goede techniek hebben ontwikkeld op de basisoefeningen waar rond hij dan een ander schema kan opstellen.

Ik zie ook niet in waarom dit ver offtopic zou zijn aangezien het hier gaat over een beginner die om hulp vraagt voor zowel training als voeding.

Meer ga ik er niet over zeggen.
Veel succes Misha87!

In mijn schema kwamen die oefeningen NOG NIET voor, er staat dat die er dan na max 3 maanden bijkomen, omdat ik die te zwaar vind voor beginners in een allround programma.
Beginners herstellen slecht t.o.v. de progressie en overbelasten te makkelijk.
Daarom laat ik ze altijd de eerste 3 maanden weg.

mbt off-topic, dat gaat om de uitleg compounds en iso oefeningen vs groei.
Dat gaan uitleggen is te ver off-topic vind ik. Als je dat wil weten lees je de sticky's maar.

btw, ik raad allround BB aan vanwege de hogere intensiteit die je er veilig in kan stoppen die nodig is om extra vet te verbranden zoals ts wil. Bij Rippetoe ga je dat niet doen natuurlijk he. Zeker niet als beginner.

hey martin ik volg jou schema gewoon.. maar mijn neefje gaat vnadaag die oefeningen doen en ik wil het ook proberen (zonder gewichten) meer voor de houding enzo.
maar hij komt pas als ik al met mijn oefeningen klaar ben :D

Terug
Naar boven