martinnoppert
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 764
- Lengte
- 1m89
- Massa
- 116kg
- Vetpercentage
- 12%
Als beginner kan je gemakkelijk vet verliezen terwijl je massa bijkomt. Maar dan wel met een goed trainingsprogramma. Al die isolatie oefeningen in het programma dat je gekregen hebt zijn voor niets nodig.
Als je echt groot en sterk wil worden raad ik je aan om Rippetoe te gaan doen. Hiermee leer je meteen al de belangrijke compound oefeningen zoals de squat en de deadlift die je hopelijk de rest van je trainingscarrière zal blijven gebruiken.
.
Als je een bodybuilder bent zijn de oefeningen toch echt nodig om groter en beter te worden.
Voor basis massa en kracht is Rippetoe voldoende. Maar alle grotere jongens stappen toch altijd weer van Rippetoe en andere powerlift trainingen af als ze willen groeien. btw, de beter gebouwde en gespierde wereldtop sterke mannen doen ook BB-trainingen,.........waarom dan toch,....?
De zware compounds kan je altijd nog een periode apart of tijdelijk ter vervanging gaan doen.
Beter eerst beginnen bij een normaal programma, zeker in zo'n sportcentrum. Daar zitten ze niet te wachten op het zware werk. Zelfs grotere bodybuilders hebben ze daar liever niet.
In het sportcentrum waar ik ooit werkte is het zelfs onmogelijk Rippetoe-achtige trainingen te doen. Gewichten zijn er gewoonweg niet.
Er zijn meer tv's dan schijven van 20 of meer.
---------- Toegevoegd om 11:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:07 ----------
Ik zou een log bijhouden als ik jou was. Goed voor jezelf (motivatie, solciale druk, en doelen stellen/halen) en ook voor veel anderen die 'het licht zien' en ongeveer jouw lichaam als startpunt hebben. Blijven die mooie reply's van Martin ook geconserveerd![]()
+1
thanks, weegschaaltje geklikt.

(of is de van jou anders?) en wat is het nut van die Amino?