AndroidHealthClinic

Afvallen, maar lukt niet.. Help

Volgens mij is het vrij simpel.
Je moet goed gezond gaan eten, veel het liefst, en trainen.
Dan zul je aankomen en wat gespierder worden.
Als mooie bonus kun je ook nog wat vet verliezen als je flink traint en op je eten let.

46 kilo is echt te weinig.

• Topic Starter Topic Starter
Volgens mij is het vrij simpel.
Je moet goed gezond gaan eten, veel het liefst, en trainen.
Dan zul je aankomen en wat gespierder worden.
Als mooie bonus kun je ook nog wat vet verliezen als je flink traint en op je eten let.

46 kilo is echt te weinig.

Bedankt voor het informatie. Maar ik ben wel 46/47 kg, maar ik heb best wel veel vet, zoals (vetrollen/billen zijn beetje te dik), dusja als ik afval dan word ik nog lichter, maar dan heb ik wel een mooie lichaam.

Dus wat ik moet doen is: Gezond gaan eten en veel, en veel sporten & bewegen en minder vet gaan eten?

Wat eet je nu op een dag zo ongeveer?

Wat eet je nu op een dag zo ongeveer?

Uhm, op sommige dagen veel en op sommige dagen weinig..

Normaal:

Ontbijt: Ik ontbijt bijna nooit, soms een glaasje warme melk met een beetje chocoladepoeder erin (Chocolademelk)

Lunch ongeveer half 11 (school): Bijna nooit iets, kleine koekje+pakje drinken

Lunch ongeveer 1 uur: Bijna zelfde net als de eerste pauze
Soms neem ik weleens een kauwompje of dat extra'tjes

Thuis tussendoor rond half 4: Broodje kaas (tosti) + Siroop limonade, en dat drink en eet ik wanneer ik er zin in heb, soms eet ik weleens iets anders..

Maaltijd rond 6 uur: Grote maaltijd, wat me moeder maakt (meestal gezond, altijd met salade)

Avondtussendoor: Thee (suiker) + wat te eten

....

Soms eet ik op school weleens wat chips+snoep van me vrienden die trakteren.

Waarschijnlijk ben je skinny fat. Dus vrijwel geen spiermassa, en vetrandjes.

Je moet een goed eetpatroon hebben wil je een goed lijf krijgen, zowiezo moet je ontbijten en de lunch is minstens zo belangrijk, gezonde en gedoseerde (juiste) voeding dragen bij aan het ''aan het werk zetten van je lichaam'' van binnen uit, en dat zal naast voldoende beweging een sleutel zijn tot het afvallen (verliezen van vet).

Waarschijnlijk ben je skinny fat. Dus vrijwel geen spiermassa, en vetrandjes.

Ja, ik denk dat ik dat ook heb, ben net even op google aan het kijken en het is ongeveer precies net als wat ik heb. Maar hoe kan ik dat veranderen dan? Naar een goede gezonde lichaam?

---------- Toegevoegd om 23:09 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:07 ----------

Je moet een goed eetpatroon hebben wil je een goed lijf krijgen, zowiezo moet je ontbijten en de lunch is minstens zo belangrijk, gezonde en gedoseerde (juiste) voeding dragen bij aan het ''aan het werk zetten van je lichaam'' van binnen uit, en dat zal naast voldoende beweging een sleutel zijn tot het afvallen (verliezen van vet).

Mag ik ontbijten met een glaasje warme melk + chocomelpoeder & een broodje tosti of hagelslag? Of is dat teveel vet?

Je mag van mij alles... haha. Maar ik zou het proberen met een bruine boterham met pindakaas (bevat goede vetten) en een glas magere melk.

Haha ja, maar ik bedoel 'wat is het beste' :D.. ?

Maar op dit moment heb ik geen Pindakaas in huis, is chocoladepasta ook gezond van Zonnatura (hazelnoot) voor een bruin broodje ontbij?

Ik was ook skinny fat, en langzamerhand begint het nu weg te trekken en krijg ik meer spierdefinitie. Heel langzaam, maar het gebeurd :).

Mijn manier:
- 3 keer per week krachttraining (En dan vooral compounds, dus deadlift, bench, squat, military press enz).
- Na de kt 30 min hoge intensiteit cardio, echt max tot wat ik aankan qua wattage.
- Op losse dagen ga ik rond 6/7 km hardlopen.
- Vrijwel geen cheatdagen, en alleen maar "schoon" eten.
- Ik eet rond de 2300 kcal.

Haha ja, maar ik bedoel 'wat is het beste' :D.. ?

Maar op dit moment heb ik geen Pindakaas in huis, is chocoladepasta ook gezond van Zonnatura (hazelnoot) voor een bruin broodje ontbij?

Het kan, pindakaas heeft de voorkeur. (bij mij dan)

Maar waar het op neerkomt is dat je gewoon voldoende moet eten, maar wel ''goed'' moet eten, dus niet denken dat als je niets eet of maaltijden overslaat je ''vet'' of dergelijke kwijt kan raken, als je zorgt voor de juiste balans tussen eten en bewegen raak je je vet kwijt.

Ik was ook skinny fat, en langzamerhand begint het nu weg te trekken en krijg ik meer spierdefinitie. Heel langzaam, maar het gebeurd :).

Mijn manier:
- 3 keer per week krachttraining (En dan vooral compounds, dus deadlift, bench, squat, military press enz).
- Na de kt 30 min hoge intensiteit cardio, echt max tot wat ik aankan qua wattage.
- Op losse dagen ga ik rond 6/7 km hardlopen.
- Vrijwel geen cheatdagen, en alleen maar "schoon" eten.
- Ik eet rond de 2300 kcal.

Feli :)

Tijd is essentieel, resultaten komen naar maanden.. mischien een jaar, maar het komt. (ligt ook aan de persoon natuurlijk) Dit is ook belangrijk voor de TS aangezien hij maar 15 jaar oud is, resultaten komen, maar niet naar 1 week.

Uhm, op sommige dagen veel en op sommige dagen weinig..

Normaal:

Ontbijt: Ik ontbijt bijna nooit, soms een glaasje warme melk met een beetje chocoladepoeder erin (Chocolademelk)

Lunch ongeveer half 11 (school): Bijna nooit iets, kleine koekje+pakje drinken

Lunch ongeveer 1 uur: Bijna zelfde net als de eerste pauze
Soms neem ik weleens een kauwompje of dat extra'tjes

Thuis tussendoor rond half 4: Broodje kaas (tosti) + Siroop limonade, en dat drink en eet ik wanneer ik er zin in heb, soms eet ik weleens iets anders..

Maaltijd rond 6 uur: Grote maaltijd, wat me moeder maakt (meestal gezond, altijd met salade)

Avondtussendoor: Thee (suiker) + wat te eten

....

Soms eet ik op school weleens wat chips+snoep van me vrienden die trakteren.

Kijk, hier kunnen we wat mee :thumb:
Hoe zit met je energie? Ben je 's ochtends wel vooruit te branden?

Zoals je nu eet is je skinny fat lichaam ook wel te verklaren.
Tot je 'tussendoortje' eet je eigenlijk helemaal niks. Enkel koekjes.
In je eerste normale maaltijd stop je alles in (4 tosti's met saus?)
De hele dag eet je niks en komt je verbranding dus niet op gang.

Ik weet even niet wat een normaal gewicht is voor een 15 jarige, maar ik wil je toch aanraden meer/anders te gaan eten.
En dan vooral ontbijt + lunch.
Liefst geen hagelslag of andere simpele koolhydraten waar je niks aan hebt.
Pindakaas is een goede optie, of een magere vleessoort (kip ed.)

Kortom: met anders eten en trainen zul je zeker een heel eind komen.

Maar ben ik niet te licht ofzo? Sommige mensen zijn even langs net als mij, zijn even oud en zijn zwaarder en hebben een mooie postuur, dat snap ik niet echt, hoe werkt dat?

Ik zal zeker goed het forum doorlezen!

Balans tussen spieren en vet ;)
Met 65kg was ik ook nog steeds behoorlijk vet (kledingmaat 42/44), nu 4 kg lichter zie ik er een stuk beter uit... Zie ook eerste post van mijn zomerlog (incl. foto's).
Beste wat je kunt doen: eten OP onderhoud (even opzoeken..), krachttraining (voor zover je dat bijv. thuis kunt doen) en cardio.

Kijk, hier kunnen we wat mee :thumb:
Hoe zit met je energie? Ben je 's ochtends wel vooruit te branden?

Zoals je nu eet is je skinny fat lichaam ook wel te verklaren.
Tot je 'tussendoortje' eet je eigenlijk helemaal niks. Enkel koekjes.
In je eerste normale maaltijd stop je alles in (4 tosti's met saus?)
De hele dag eet je niks en komt je verbranding dus niet op gang.

Ik weet even niet wat een normaal gewicht is voor een 15 jarige, maar ik wil je toch aanraden meer/anders te gaan eten.
En dan vooral ontbijt + lunch.
Liefst geen hagelslag of andere simpele koolhydraten waar je niks aan hebt.
Pindakaas is een goede optie, of een magere vleessoort (kip ed.)

Kortom: met anders eten en trainen zul je zeker een heel eind komen.

Dat is mijn probleem, ik weet nooit wat het beste voor me is en wanneer ik wat moet eten. Ik ben al een tijdje aan het zoeken voor een gezonde eetschema/lijst, maar ik kon helaas niks vinden, alleen eten wat wij niet in huis eten. Kan ik ook dagelijks een ommeletje maken als ontbijt?

Bedankt voor het informatie. Maar ik ben wel 46/47 kg, maar ik heb best wel veel vet, zoals (vetrollen/billen zijn beetje te dik), dusja als ik afval dan word ik nog lichter, maar dan heb ik wel een mooie lichaam.

Dus wat ik moet doen is: Gezond gaan eten en veel, en veel sporten & bewegen en minder vet gaan eten?

Als jij denkt dat je er op 40 kg goed uitziet dan moet ik je vertellen dat dat niet het geval zal zijn. Als je het voor de chickies doet zie je er nu waarschijnlijk (voor hun) beter uit dan na een potje afvallen.

Veel eiwit eten, als je dat soort eten niet in huis hebt dan zal je dat naar binnen moeten halen want op aardappelen kan je met skinnyfat genen niet bulken. Kipfilet, vis (blik, diepvries), kwark. Melk drinken voor extra kcals en khs. Je zal waarschijnlijk niet veel kcals nodig hebben met die lengte (denk iets van 2500...), gewoon zorgen dat je aankomt en niet denken aan afvallen tot je op de 60 kg zit. Met veel eiwit houd je je vetpercentage nog enigzins in de hand, maar omhoog zal het zeker gaan.

Ohja en 3x per week squatten.

Dat squatten kan ik allemaal niet, ik mag niet op een sportschool. Maar ik wil echt 1 ding: Mijn skinnyfat weghalen, ik wil lekker in me vel zitten, ik wil natuurlijk niet heel erg dun worden, gewoon normaal. Ik heb ook dikke billen en die wil ik graag weghalen en gewoon normaal doen. En ik heb ook vetrollen in me buik en die wil ik veranderen in een mooie slank figuur. Net als elke jongen heeft. Ik wil graag weten hoe ik dat kan doen, ik heb wel een crosstrainer in huis.

Dat squatten kan ik allemaal niet, ik mag niet op een sportschool. Maar ik wil echt 1 ding: Mijn skinnyfat weghalen, ik wil lekker in me vel zitten, ik wil natuurlijk niet heel erg dun worden, gewoon normaal. Ik heb ook dikke billen en die wil ik graag weghalen en gewoon normaal doen. En ik heb ook vetrollen in me buik en die wil ik veranderen in een mooie slank figuur. Net als elke jongen heeft. Ik wil graag weten hoe ik dat kan doen, ik heb wel een crosstrainer in huis.

Nou, ten eerste. Niet elke jongen heeft dat. Er zijn mensen die het veel erger hebben. Ten tweede, gezond eten is al een stap. Je zit in de groei, dus je kan nog een hele hoop spier ontwikkelen ook al doe je niet overdreven zware krachttraining. Je kan opdrukken, situps doen, optrekken enzovoort. Er zijn een hoop oefeningen die je zelf al kan doen met je eigen lichaam. Op een gegeven moment kan je bijvoorbeeld een tas met wat gewicht op je rug doen, en je dan optrekken en dergelijke. Of opdrukken met een tas.

Nou, ten eerste. Niet elke jongen heeft dat. Er zijn mensen die het veel erger hebben. Ten tweede, gezond eten is al een stap. Je zit in de groei, dus je kan nog een hele hoop spier ontwikkelen ook al doe je niet overdreven zware krachttraining. Je kan opdrukken, situps doen, optrekken enzovoort. Er zijn een hoop oefeningen die je zelf al kan doen met je eigen lichaam. Op een gegeven moment kan je bijvoorbeeld een tas met wat gewicht op je rug doen, en je dan optrekken en dergelijke. Of opdrukken met een tas.

Dus dat zijn zeg maar tips om gewoon je skinny fat te laten verdwijnen? :)
Dus wat nu het belangrijkst voor mijn is: Gezond eten & sporten/bewegen (Opdrukken, hardlopen, crosstainer, optrekken enz.) ?

Dus dat zijn zeg maar tips om gewoon je skinny fat te laten verdwijnen? :)
Dus wat nu het belangrijkst voor mijn is: Gezond eten & sporten/bewegen (Opdrukken, hardlopen, crosstainer, optrekken enz.) ?

Je hebt bijna geen spier. Door aan te komen in spier verdwijnt je skinnyfat ook ;) Denk ook goed na over misschien spullen kopen ;) !!

Maar inderdaad richt je daarop.

Terug
Naar boven