MuscleMeat

Afvallen

vintijn

Novice
Waardering
0
Ey,

Ik ben vintijn. Ben 17 jaar oud en wil graag afvallen.

Ik doe nu 1,5 jaar fitness. Ik fitness 2 keer in de week, ongeveer 2,5 uur. Eerst 1,5 uurtje krachttraining en dan 1 uurtje rustige cardio (meestal rond de 400 kcal totaal verbrand). En ik doe ook nog 1 keer in de week 1 uur (flink) spinnen met een beetje krachttraining van te voren zoals bankdrukken, biceps en buikspieren. Echte bodybuilding krachttraining doe ik niet. Ik doe vooral fitness om een beetje breder te worden, maar niet te.

Maar mijn probleem is dat ik redelijk dik ben. Ik heb wel een aardige buik. Verder heb ik opzich wel stevige spieren, ma die zijn bijv op buik en borst (nog) niet echt goed ze zien. Ik ben ongeveer 1.84 en weeg (zonder kleding) 82 kilo. Het vetpercentage heb ik wel eens gemeten maar ik heb geen idee wat dat was. Volgens mij was het, toen ik begon met fitnesse, rond de 19%. Ook is een probleem dat ik soms regelmatig snoep, zoals chips of koekjes.

Mijn normaal "eetschema" op een dag is:

7:30
Ontbijt: grote kom magere yoghurt met aardig wat musli en een glas
water.

11:00
Pauze op school: 4 boterhammen met zelf gemaakte tonijnsalade met een muslireep of iets dergelijks. + 0,5 liter ranja.

13:00
Meestal 2 tosties met een kommetje vruchtenyoghurt en een glas ranja.

18:30
Avondeten: Ben van nature een flinke vleeseter met aardig wat aardappelen en jus met wat komkommer.

21:00
Een paar liga's of zoiets.

Dit is eigenlijk mijn schema wat ik al een half jaar eet ongeveer. Tussendoor drink ik wel nog veel water of ranja of jus de orange. Soms zijn er wel weken tussen dat ik meer snoep, bijvoorbeeld op zaterdag een zak chips eet of na school wat koekjes eet. Ook een probleem is dat ik bijna geen groentje lust, alleen komkommer. Fruit vind ik wel lekker, maar eet het eigenlijk niet op een dag.

Verder ga ik met de scooter naar school, dus niet met de fiets.

Ik wilde dus vragen of jullie wat tips hadden. (harde) Kritiek en commentaar is welkon. Ik heb geleerd dat dit de enigste manier is waarop iets goed tot je doordringt.

Gr Vintijn

wel beste vriend je lijkt een beetje (heel veel op mij) toe ik begonne ben met bodybuilding,wat je moet doen als je wil vermageren das eerst en vooral veel cardio probeer voor 3 a 4 keer per week cardio tesame met je krachttraining te doen en daarbij een lekker dieetje,als je wil vermageren dan zal je heel wat vlees opzij moeten schuiven en vervangen door vis,kip en mager varkensvlees met wat rijst pasta of weinig aardappelen,dit zal al een leuke basis zijn denk ik,en nadat je je overtollig vet hebt weggewerkt dan kan je beginne pompen op die spiermassa die je wilt winnen...
veel succes

Mueslirepen, ranja, liga's, tosti's, chips en koekjes. En je vraag is?

Terug
Naar boven