AndroidHealthClinic

Again??? "Een ei per dag is gevaarlijk"

Status
Niet open voor verdere reacties.

den_dimi

Competitive Bodybuilder
Waardering
46
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mannen van middelbare leeftijd die meer dan 7 eieren per week eten, verhogen hun kans op sterfte met een kwart, zegt nieuw Amerikaans onderzoek.

Het nieuwe onderzoek aan de universiteit van Harvard besluit na een studie op 21.327 mannelijke dokters dat 7 eieren per week te veel is. Tot zes eieren is er geen probleem, maar vanaf zeven is er een verhoogd risico van 23% op sterfte. Bij mannen met diabetes wordt alle consumptie van eieren geassocieerd met een hoger risico op sterfte, hartaanvallen en beroertes.

Cholesterol
Het gevaarlijke aan eieren is dat ze relatief veel cholesterol bevatten, 220 mg per dooier. En dit kan leiden tot hoge cholesterol waarden en een verhoogd risico op hartziekten. Het is niet de eerste keer dat eieren als ongezond afgedaan worden, maar vele experts geloven dat de risico's overdreven werden. De meeste gezonde mensen raken natuurlijke cholesterol op een natuurlijke manier kwijt.

Beperking
Het onderzoek heeft wel een beperking, het nam niet de andere eetgewoonten van de mannen in rekening. Het verhoogde risico kan dus ook door andere zaken veroorzaakt worden. Ze merkten wel op dat mannen die het meeste eieren aten ouder en dikker waren en de neiging hadden om meer alcohol te drinken, te roken en minder te sporten. Dit zijn dingen die ook het risico op sterfte en hartaanvallen beïnvloeden. "Het is moeilijk om er nu al iets over te zeggen, maar als middelbare mannelijke dokters meer dan een ei per dag eten, dan hebben een grotere kans op een vroege dood.", zeggen de onderzoekers. "Maar in beperkte mate kunnen eieren deel uitmaken van gezonde eetgewoonten."

Voedingcoïtusperte Victoria Taylor: "Ik vind deze resultaten niet meteen verontrustend, het onderzoek is niet volledig. Ik ben meer bezorgd om de inname van verzadigde vetten bij de ganse bevolking dan het aantal eieren dat mannen per dag eten." (ep)

*irritatie* Wat moet je nu geloven?

dit gaat toch over hele eieren?

heb vandaag 7 heel eieren gegeten echt waar :(

Ja toevallig schreef ik net nog in een ander topic hierover. De dooier is niet zo goed. Althans teveel. 1 a 2 pd max zal ik doen. En neem van mijnn part 20 ei-eiwitten.

Wat is de middelbare leeftijd dan?

Wtf... Wou nog een opmerking maken maar kan niet meer zeggen dan: "Omg whats next?"

Mvg:(.

Ja, maar zo iemand als ik die bijna nooit vette troep eet, bijna elke dag sport, nooit ziek is, niet snoept (wel rookt en biertje in t weekend) en niet dik is, kan echt wel tegen een eitje hoor, ik eet ook veel eieren.

holidayG1111_468x343.jpg

Deze mensen moeten wel voorzichtig zijn.

Ecto`s kunnen ook een hoog cholesterol hebben. Je merkt het zelf niet eens.
Gewoon wat minder geel. Ei-eiwit kun je onbeperkt eten.

[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Mannen van middelbare leeftijd die meer dan 7 eieren per week eten, verhogen hun kans op sterfte met een kwart, zegt nieuw Amerikaans onderzoek.

Het nieuwe onderzoek aan de universiteit van Harvard besluit na een studie op 21.327 mannelijke dokters dat 7 eieren per week te veel is. Tot zes eieren is er geen probleem, maar vanaf zeven is er een verhoogd risico van 23% op sterfte. Bij mannen met diabetes wordt alle consumptie van eieren geassocieerd met een hoger risico op sterfte, hartaanvallen en beroertes.

Cholesterol
Het gevaarlijke aan eieren is dat ze relatief veel cholesterol bevatten, 220 mg per dooier. En dit kan leiden tot hoge cholesterol waarden en een verhoogd risico op hartziekten. Het is niet de eerste keer dat eieren als ongezond afgedaan worden, maar vele experts geloven dat de risico's overdreven werden. De meeste gezonde mensen raken natuurlijke cholesterol op een natuurlijke manier kwijt.

Beperking
Het onderzoek heeft wel een beperking, het nam niet de andere eetgewoonten van de mannen in rekening. Het verhoogde risico kan dus ook door andere zaken veroorzaakt worden. Ze merkten wel op dat mannen die het meeste eieren aten ouder en dikker waren en de neiging hadden om meer alcohol te drinken, te roken en minder te sporten. Dit zijn dingen die ook het risico op sterfte en hartaanvallen beïnvloeden. "Het is moeilijk om er nu al iets over te zeggen, maar als middelbare mannelijke dokters meer dan een ei per dag eten, dan hebben een grotere kans op een vroege dood.", zeggen de onderzoekers. "Maar in beperkte mate kunnen eieren deel uitmaken van gezonde eetgewoonten."

Voedingcoïtusperte Victoria Taylor: "Ik vind deze resultaten niet meteen verontrustend, het onderzoek is niet volledig. Ik ben meer bezorgd om de inname van verzadigde vetten bij de ganse bevolking dan het aantal eieren dat mannen per dag eten." (ep)

Een niet serieus te nemen onderzoek dus.

Het eigeel eet ik nooit op :) Dat is BAH!

Trakteer jezelf op foo young haai. Eieren kunnen geen kwaad. Een ei hoort erbei.

Ik kan sowieso niet goed tegen veel dooiers, ik krijg er altijd buikkrampen en diarree van als ik teveel dooiers eet.

Het cholesterol uit eieren wordt helemaal niet goed opgenomen door je lichaam, het zijn juist de verzadigde vetten uit andere troep die je lichaam omzet in cholesterol.

Altijd maar dat gezeik over eieren zijn slecht

En zo is het maar net.

ik eet 4 eieren per dag, vrijwel iedere dag. En ik ben niet van plan dat te veranderen. Dat ze eens oprotten met die onderzoeken over hoe slecht eieren wel niet zijn. Informeer mensen liever dat ze moeten kappen met sterren op het ijs kijken, rondje hardlopen, en niet alles frituren.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Naar boven