XXL Nutrition

Al-Jazeera zendt boodschap Bin Laden aan VS uit

[Afbeelding niet meer beschikbaar]
hahah :D

vertel dan ook het hele verhaal, namelijk waar die druk uit zou bestaan.... of noemden ze dat nou net niet in The Daily Republican...

Doe niet zo flauw :P het was gewoon op tv, en het was alweer iets van 1.5 maand terug.

Maar hij heeft wel een punt, druk wil niet zeggen dat je vijandig bent of zelfs een oorlog begint. Kerry kiest voor de diplomatieke weg.

Dat Bush kiest om N. Korea met rust te laten, en het aan de buurlanden over te laten, maar Irak aan gaat vallen zonder sterk bewijs en/of internationale steun. Terwijl Noord-Korea véél verder staat in hun nucleair programma, zegt genoeg.

In their "Plan for America," Sens. John Kerry and John Edwards said they would "work toward negotiating a comprehensive agreement with North Korea that will completely, irreversibly, and verifiably end North Korea's nuclear weapons program."

http://www.cnsnews.com/ViewPolitics.asp?Page=\Politics\archive\200409\POL20040913a.html

Zoals altijd: met praten los je meer op dan met dom geweld.

TylW zei:
Ik begrijp echt niet hoe mensen nog in Bush kunnen geloven hoor, na alles wat er gebeurd is, hoe hij het aangepakt heeft. Dat Bush een "leider" is en Kerry niet, pure BS.
Het is niet omdat je je niets aantrekt van de rest van de wereld, je enkel denkt aan macht, olie, oorlog en rijker maken van de rijken, dat je een leider bent. Integendeel, een goede leider neemt beslissingen doordacht en houdt rekening met anderen en andere meningen.
Je kan zeggen van BL wat je wil, maar op 1 punt heeft hij gelijk: Amerika heeft voor een deel haar eigen veiligheid in handen. Als je steeds weer kant kiest van bepaalde landen in een oorlog (denk aan Israel), als je andere landen binnenvalt zonder voldoende Internationale steun (Irak) en telkens weer arrogant denkt de baas van de wereld te kunnen zijn, dan vraag je om problemen. Dit moedigd eerder terrorisme aan dan het te doen afnemen.

Amerika moet gaan beseffen dat ze een leider nodig hebben die verder denkt dan puur oorlog voeren, zonder meer.
De meningen van wie? Van het volk? De meningen zijn zo verdeeld over bijv. de oorlog in irak. Hoe kun je daar nu rekening mee houden. De beslissingen die Bush in het verleden gemaakt heeft zijn veel mensne in Amerika mee eens anders waren ze nu geen aanhanger van Bush. En weer een ander deel van Amerika weer zwaar tegen.

Je kan moeilijk voor elke beslissing iedereen laten stemmen en kijken wat HUN mening is... zoiets is toch bijna onmogelijk? De meningen zijn zo verdeelt... Rekening houden met de meningen van het Amerikaans volk is gewoon bijna onmogelijk imo.

Frenkpie zei:
De meningen van wie? Van het volk? De meningen zijn zo verdeeld over bijv. de oorlog in irak. Hoe kun je daar nu rekening mee houden. De beslissingen die Bush in het verleden gemaakt heeft zijn veel mensne in Amerika mee eens anders waren ze nu geen aanhanger van Bush. En weer een ander deel van Amerika weer zwaar tegen.

Je kan moeilijk voor elke beslissing iedereen laten stemmen en kijken wat HUN mening is... zoiets is toch bijna onmogelijk? De meningen zijn zo verdeelt... Rekening houden met de meningen van het Amerikaans volk is gewoon bijna onmogelijk imo.
Nee oa de meningen van de internationale gemeenschap. Bush houdt geen rekening met spelregels als het om oorlog gaat, hij doet waar hij zin in heeft, alleen zijn schoothondje Blair steunde hem, terwijl heel Groot-Brittanie protesteerde tegen de oorlog.
Dat 100% van de Amerikanen emotioneel zijn om de aanslagen is begrijpelijk, dat 50% dan Bush (hun eigen president op dat moment) steunt is ook begrijpelijk. Het gaat mij om de manier waarop onze flinke president de zaken aanpakt.

Zoutzak zei:
je verzetten tegen een in jou ogen slechte macht is 1 ding waar je respect voor kunt hebben, maar de manier waarop het tot uiting komt toont een gebrek aan respect voor het leven op aarde in het algemeen... en daarom is hij het leven ook niet waard, en moet hij in mijn ogen sterven... no doubt.
Dus een oorlog mag alleen als er geen onschuldige slachtoffers vallen? Zoja, dan ben je nogal een vredesactivist, want er vallen ALTIJD burgerslachtoffers -- en kan er dus nooit een oorlog meer worden gevochten. Bush heeft zich (mag ik hopen) ook gerealiseerd dat er in Afghanistan en Irak burgerslachtoffers zouden vallen. Hij is dan dus net zo goed fout als Bin Laden. Moet Bush ook dood? Of, om het even plaatselijker te houden: Balkenende? (want onze regering stuurde ook militairen en minimaal 1 Iraakse burger is daar, door toedoen van Erik O, het slachtoffer van geworden)

Voor de mensen die gaan zeuren over een verschil tussen intentioneel vs accidenteel doden van burgers: In dat geval zeg je dus eigenlijk dat de dood van bijv. Bin Laden het waard is dat er duizenden onschuldige Afghani's sterven. Dus is zijn leven meer waard dan dat van zn onschuldige landgenoten? In mijn optiek is iedereen juist evenveel waard. (kinda; ik natuurlijk meer dan anderen)

maar stel hij zou niet zijn geloof aanhangen, maar strijden voor een doel dat voor meer mensen 'nobel' is... dan verdient zijn toewijding wel opeens respect omdat je je dan ook daadwerkelijk in zijn positie kan verplaatsen...!?
nee dat is niet mijn norm voor het hebben van respect voor iemand, op basis van wat dan ook.
Interesseert me geen zak waar hij voor strijdt: hij bereikt ongelooflijke resultaten met extreem beperkte middelen. Dat verdient IMO respect. Zo ook bijv. Gandhi.

Centaur zei:
Hitler was ook geniaal...alleen zoals Osama gebruikte hij z`n hersens voor verkeerde doeleinden.
En "onze" doeleinden zijn wel goed? Wie bepaalt dat? Jij? Zijn doeleinden ZIJN goed... voor ZIJN achterban. Zoals het omgekeerd ook voor ons geldt.

Big T zei:
ik ben het er mee eens omdat ik ook een nogal liberale, isolationistische politiek voorsta. Als Bin Laden helpt om het Westen zich minder met randzaken te bemoeien (Midden Oosten, Zuid Amerika), dan is dat IMO alleen maar goed. Ik kan er slecht tegen als anderen mij hun normen en waarden op willen dringen, dus wil er dan mezelf ook niet schuldig aan maken.

• Topic Starter Topic Starter
DJPhreak :bow: ->Over beargumenteren gesproken, kan Saniejj wat van leren.

Je hoeft het niet eens te zijn met DJ maar hij onderbouwd wel en laat het van verschillende kanten zien. IK hoop dat je dat Flash filmpje dat ik heb gepost heb gezien kerel, dat is zo mooi, over landen die elkaar burgers ophitsen om te strijden voor volk en vaderland...echt top.

Ik ben het met je eens dat het de hele wereld wat goeds zou opleveren als het midden-oosten wat meer met rust gelaten wordt.

dj_phreak zei:
ik ben het er mee eens omdat ik ook een nogal liberale, isolationistische politiek voorsta. Als Bin Laden helpt om het Westen zich minder met randzaken te bemoeien (Midden Oosten, Zuid Amerika), dan is dat IMO alleen maar goed. Ik kan er slecht tegen als anderen mij hun normen en waarden op willen dringen, dus wil er dan mezelf ook niet schuldig aan maken.
Dus de hele wereld moet maar toekijken hoe Saddam vrouwen blijft verkrachten, kinderen en mannen vermoord, etc.
Door Bin Laden is Bush zich juist gaan bemoeien, meer dan ooit, met het Midden -Oosten. De aanslagen waren een directe reden voor Bush om de oorlog te beginnen. Dus hoe kan je het dan hebben over helpen? Het tegendeel is waar, het werkt contraproductief.

Beiden zijn alles behalve geniaal en beiden gooien enkel kolen op het vuur. Dus vraag ik me nog steeds af hoe kan je het daarmee eens zijn???

Je moet ze alledrie in een boksring zetten, en het lekker onder elkaar uit laten vechten, zonder er duizenden mensen mee af te slachten.

TylW zei:
Dus de hele wereld moet maar toekijken hoe Saddam vrouwen blijft verkrachten, kinderen en mannen vermoord, etc.
Dat zeg ik niet. Als iemand wil helpen: knock yourself out. MAAR dan moet niet iedereen opeens all high and mighty gaan lopen doen over normen en waarden. In Zuid Amerika (ik verwachtte een soortgelijk antwoord en had het dus al aangehaald) gebeuren ook nog steeds allerlei wandaden. De VS weet er van en is in veel gevallen zelf de geldschieter (geweest) van het verantwoordelijke regime! Dus het is nogal hypocriet om Irak aan te vallen uit "humanitaire" gronden, terwijl de problemen die ze ergens anders zelf hebben veroorzaakt minstens net zo erg zijn. Maar ja, toegeven dat de VS fouten heeft gemaakt is politieke zelfmoord, dus zal dit nog wel even voortduren.

Door Bin Laden is Bush zich juist gaan bemoeien, meer dan ooit, met het Midden -Oosten. De aanslagen waren een directe reden voor Bush om de oorlog te beginnen. Dus hoe kan je het dan hebben over helpen? Het tegendeel is waar, het werkt contraproductief.
Je bekijkt het teveel op de korte termijn. Ik denk dat Bin Laden zich nog elke avond met een grote glimlach op zn gezicht aftrekt in zn grot: een inval in Afghanistan was het enige wat hij had kunnen dromen. Daar kwam toen ook nog een inval in Irak bij. Dit is zo ONGELOOFLIJK goed voor zijn "zaak" geweest! Afghanistan is een geopolitiek niemendal, Irak een echte speler. De dag dat de VS Irak binnenviel hebben de Taliban en soortgelijke organisaties bij wijze van spreken een stormloop aan nieuwe leden gehad! Wereldwijd is de islamitische "zwevende kiezer" nu voor een groot deel richting OBL gegaan DANKZIJ de akties van Bush.

Bin Laden en Bush zouden elkaar een handje mogen geven: de één houdt de ander stevig in het zadel (want de kans dat Kerry wint is IMO klein). Was het vroeger de Vrije Wereld tegen het Rode Gevaar, nu is het de Vrije Wereld tegen de Burkha Brigade. Same thing: duidelijk vijandbeeld, regeren door angst, inperking van vrijheden als gevolg op dat angstbeeld.

En DBC: dank. Ik doe mn best. :)

• Topic Starter Topic Starter
Was het vroeger de Vrije Wereld tegen het Rode Gevaar, nu is het de Vrije Wereld tegen de Burkha Brigade. Same thing: duidelijk vijandbeeld, regeren door angst, inperking van vrijheden als gevolg op dat angstbeeld.
:banana:

Heb je m'n D'Bass link al gezien uit Rusland?

Mee eens, maar mijn reactie was duidelijk op deze zin:

"Als Bin Laden helpt om het Westen zich minder met randzaken te bemoeien (Midden Oosten, Zuid Amerika), dan is dat IMO alleen maar goed."

Dat is iets anders dan:

"...Wereldwijd is de islamitische "zwevende kiezer" nu voor een groot deel richting OBL gegaan DANKZIJ de akties van Bush."

Waarmee ik het duidelijk wel eens ben. Bush probeert de Amerikaanse kiezer wijs te maken dat hij een oorlog tegen het terrorisme kan winnen. Maar dit is onmogelijk, zeker op de manier waarop hij nu bezig is. Hij doet precies hetzelfde als wat Palestina en Israel doen: geweld met geweld bestrijden. Hoe kan daar nu ooit vrede uit voortkomen? Integendeel; dit is een nieuwe reden voor aanslagen op de VS enz enz.

dj_phreak zei:
Dus een oorlog mag alleen als er geen onschuldige slachtoffers vallen? Zoja, dan ben je nogal een vredesactivist, want er vallen ALTIJD burgerslachtoffers -- en kan er dus nooit een oorlog meer worden gevochten. Bush heeft zich (mag ik hopen) ook gerealiseerd dat er in Afghanistan en Irak burgerslachtoffers zouden vallen. Hij is dan dus net zo goed fout als Bin Laden. Moet Bush ook dood? Of, om het even plaatselijker te houden: Balkenende? (want onze regering stuurde ook militairen en minimaal 1 Iraakse burger is daar, door toedoen van Erik O, het slachtoffer van geworden)
dude waar heb je het over?

je hele betoog mist structuur; sluit ook niet aan op hetgeen was gezegd werd...
maargoed vind het wel bewonderingswaardig dat je zo'n mening hier probeert te verdedigen :D

Terug
Naar boven