XXL Nutrition

Alcohol en Frisdrank

EdwinB92

Novice
Waardering
0
Lengte
1m78
Massa
59kg
Dit zal de eerste post zijn die ik hier maak ;).
Ik had een vraag die ik niet snel hier op het forum kon vinden.
Ik ben Edwin, jongen van 17 jaar, doe nu serieus aan krachttraining voor anderhalve maand, krijg goeie tips/ondersteuning met mijn voeding en trainingsschema.

Maar nou had ik een vraag over alcohol en frisdrank, ik hou erg veel van uitgaan, ga ongeveer 2-3x in de week uit als het kan.
Ik drink door de weeks zoiezo geen alcohol of frisdrank meer.
Ik mag zoiezo geen alcohol meer hebben voor 5 maanden omdat ik aan de zware medicijnen zit voor mijn acne.

Maar mijn vraag is dus als volgt.

Als ik in een kroeg of discotheek zit en ik neem laten we zeggen op een avond veel frisdrank of alcohol (rond de 5-10 glazen).
Wat heeft dat precies voor effect op mijn voeding/training.

Ik weet wel dat het mijn voeding/training gewoon de prullebak ingooi als ik frisdrank/alcohol ga drinken.

Maar wat is verantwoord, zou ik met een gerust hart op een zaterdag, 2 glazen frisdrank/alcohol naar binnen kunnen gieten zonder dat het invloed heeft op mijn voeding/training.

En hebben jullie suggesties wat je anders zou kunnen bestellen in een kroeg of discotheek anders dan water.

MVG
Edwin

Anders dan water: Nee geen direct advies...

Ik kan je wel vertellen dat 5-10 glazen frisdrank (fanta, cola) slecht is voor je lichaam. Het zal denk ik niet direct effect hebben op de toename van je spiermassa, alleen alcohol breekt immers spiermassa af (algemeen bekend).

Als tip zou ik je meegeven om die vijf maanden geen alcohol te drinken, mocht je dit toch doen hou het bij 1 of 2 glazen. Uitgaan kan ook leuk zijn zonder alcohol. Drink dan spa blauw, en maximaal 2-3 glazen frisdrank. Het bevat namelijk veel suikers.

Succes

Het doet er geen goed aan, dat is waar... Maar het al te rigoreus volgen van een voedingsschema is ook iets...

Waarom zou je niet kunnen drinken wat je graag drinkt, je leeft toch immers niet voor het trainen?

Als je je het zou aantrekken van die drankjes, dan kan je ook beginnen over het slaaptekort je oploopt van uit te gaan, over de sigarettenrook en de invloed op je conditie, over de slechte (soms) invloed van meisjes op training enz enz enz

1 boodschap: go out and enjoy your life!!!!

zoals iemand van het forum zei: het leven bestaat niet alleen uit squats en deadlifts

• Topic Starter Topic Starter
Bedankt voor de snelle reacties ;).

Ik heb mijn antwoord ook al in een shop waar je producten voor shakjes en andere dingen kan weg halen.

Hij heeft mij geadviseert om gewoon geen frisdrank/alcohol meer te nemen voorlopig, want dan hebben die producten die ik nu gebruik ook niet echt veel zin.

In een discotheek kan ik zoiezo water bestellen.
Ook ju de rance (betwijfel of ik dit goed heb gespeld) maar weet niet of dit zo goed is maar dat zal ik nog even opzoeken.

In iedergeval bedankt voor jullie reactie.

@Papachico
Genieten van het leven doe ik ook zeker wel, het is niet persee dat ik alcohol moet drinken om het leuk te hebben, het is gewoon even wennen, maar het went wel.

Zal waarschijnlijk wel mijn volgende vakantie Lloret los gaan, maar ja waarschijnlijk ben ik tegen die tijd zo fanantiek en ik er gewoon het toch maar hou bij 1-2 cola malibu of smirnoff:rolleyes:

Als je uit gaat , gwn een cécémel bestellen . Doe ik ook altijd ^^

alleen water op een dag is ook niet goed. je moet gewoon afwisselen. niet alleen maar cola of alleen ma water of wat dan ook ma gewoon. wat glazen melk/chocomel iets fris appelsap/sinaasappelsap ma s' middags een keertje een glaasje cola is echt niet nadelig. denk niet te veel na ma doe waar je je goed bij voelt. (neem het niet te letterlijk want miss voel jij je wel goed als je niet meer de trap op komt na het uitgaan;))
suc6 met je verdere training, keep on lifting!

Als je een hoger doel voor ogen hebt is geen frisdrank/bier drinken om dat te bereiken peanuts. Heeft mijns inziens weinig te maken met genieten van het leven, net alsof je daar fris voor nodig hebt :roflol:

Pas als je voedsel los kan koppelen van emotie krijg je er de volledige controle over.

Glaasje kan geen kwaad. Je moet ook nog plezier hebben hé

drink chocomelk!!! de enige echte!!!

Terug
Naar boven