MuscleMeat

Doorgaan stronglifts? Cutten ja of nee?

Absoluut! Ik ben ook best tevreden. Alleen een beetje upper body progress zou ik ook wel op prijs stellen, aangezien ik al een half jaar op nagenoeg gelijk gewicht zit. Ik zit te denken om 4x per week te gaan benchen en hierop te gaan focussen (deathbench, smolov bench ofzo). Ik denk ook dat mn form niet goed is. Elke keer als ik bench voelt het zo shaky en ongemakkelijk...

Qua meet, nog geen idee om eerlijk te zijn.Sowieso een beginnner meet (raw), waarin ik 9/9 wil gaan, wil oefenen met de commands en gewoon een mooie dag wil hebben. Ik ga geen weight cut doen en zie wel in welke gewichtsklasse ik beland. Verder zou het top zijn als ik 500+ kg total. Heb je toevallig een suggestie voor een dergelijke meet?
Denk dat je met deze lifts helemaal geen slechte indruk zou achterlaten op een wedstrijd overigens.
Wedstrijden | K.N.K.F. - Sectie Powerliften
Hierop staan alle beginnerswedstrijden mocht je die willen meedoen. Dat is wel de bedoeling dat het 1malig is en voor echte beginners die nog nooit een meet hebben gedraaid. Daarna verwacht men wel dat je lid bent geworden en een officiële meet kan draaien. Denk qua signalen oefenen dat er daar al genoeg gyms in Nederland zijn om te bezoeken.

Meeste powerliftschemas hebben overigens wel 3/4 keer benchen in de week

• Topic Starter Topic Starter
Thanks! Let er wel op met stronglift dat het een vrij ongebalanceerd schema is. Met de kennis van nu zou ik extra volume toevoegen voor upper body. Dus meer shoulder press, bench, rug, curls en tricep oefeningen. Dat squatten kun je gerust 2 keer per week doen. Daarnaast is een topset van 1x5 deadlifts ook redelijk weinig. Dit zou ik ophogen naar 3x5 of iets in die richting. Neem niet alles klakkeloos aan dat Mehdi (ontwerper van stronglifts 5x5) zegt, of je loopt het risico op overontwikkelde benen in vergelijking met je bovenlichaam (zoals ik). Verder zou ik na een maand of 4 switchen naar een ander schema als je alle compound oefeningen een beetje onder de knie hebt.

My 2 cents

Trainze!

Ik voeg bij "Workout A'' chest dips toe en bij "Workout B'' pull ups. Heb niet iets specifieks voor armen, dunno of dat een must is. Vind de deadlift 1x5 best heavy aangezien die squads van te voren ook steeds zwaarder worden :P.

Terug
Naar boven