XXL Nutrition

Alcohol schade beperken.

niet zuipen f**got

En ach wat zijn een paar pintjes tegenover een jaar strikt eten en hard werken

Dit is precies zelfde wat ik ook denk. Er zijn genoeg andere die zich vol zuipen en niet eens trainen en die maken het over al gemeen ook prima (niet sprekend over de mega drinkers natuurlijk).

Vind echter wel dat jeudig drank gebruik niet goed is. Het belemmerd je meer dan je denkt.

Tip: 1) Veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel water drinken na het alcohol gebruik
Tip: 2) Vitamine C na het alcohol gebruik. Dit zorgt ervoor dat je alcohol sneller wordt afgebroken.

1 gram alcohol = 7 kcal

Calorieën in de bekende drankjes

Ondanks dat er in alcohol zelf geen vet zit levert het wel ontzettend veel calorieën. Sommige drankjes zijn verder aangemaakt met suikers, smaakstoffen, kleurstoffen en zelfs room! Ook mixdranken zijn vaak een combinatie van suikers en alcohol. Zo worden het echte calorieënbommetjes. Laten we de bekende drankjes eens nader bekijken.

Word je dik van bier

Een normaal glas bier levert 110 kcal. Alcoholvrij bier en light bier leveren ongeveer 70 kcal per glas.

Word je dik van wijn

Droge wijn levert minder calorieën als zoete. Een glas droge witte wijn levert ongeveer 106 kcal en glas zoete witte wijn maar liefst 226 kcal. Stel dat je vóór, tijdens en na je maaltijd een glas zoete witte wijn zou drinken dan krijg je dus alleen al 778 calorieën van de wijn binnen. Rode wijn bevat iets meer calorieën dan witte. Champagne is in deze context hetzelfde als droge witte wijn.

Word je dik van sterke drank

Gin, rum, wodka, jenever of whisky hebben elk ongeveer 100 kcal per borrelglaasje. Andere sterke dranken variëren sterk. Zoete likeuren leveren al gauw meer dan 110 kcal per glaasje en een glas Bailey’s 140 kcal.

Word je dik van mixdrankjes

Hier geldt: hoe grote het glas, des te meer calorieën. Een rum-cola bevat 325 kcal en een breezer 152 kcal.

Niet, gewoon zuipen en lol hebben
Mee eens. Ik ben nog jong (19), ik ga veel uit en ga dat ook zeker niet minderen, mijn advies is denk niet te veel na en heb gewoon lol, en probeer buiten het zuipen om zo goed mogelijk te eten en te trainen maar ga niet lopen piekeren als je aan het zuipen bent van oh oh wat is dit katabool, zorg gewoon dat je plezier hebt in beide en geniet van je jeugd, je bent maar een keer jong!

+1 on the vodka, gewoon puur drinken of met ijs. Straalt klasse uit haha en dames ruiken niks.

Ik denk dat je je ook zorgen moet maken over je nachtrust die je mist waardoor je lichaam in de war raakt.

maak je niet zoveel zorgen man, jezus
en dat alcohol katabool is wordt echt wel overdreven

Ik drink trouwens genoeg bier elke zaterdag (10+) en gain prima.

Nog erger. :o (schade aan longen, vermoeidheid, verslaving, test verlagend) Natuurlijk kun je ook verslaafd van alcohol raken, maar ik zie meer mensen blowen doordeweeks dan alcohol drinken. Hoe the **** wil je trainen als je moe bent? No hard feelings, maar ik vind dat echt voor pauper tieners die nogal stoer willen overkomen. en JA alcohol is ook slecht!

Ik ga niet zeggen wat jij wel of niet mag doen, jij je zin. Maar wil je optimaal presteren zou ik zeker niet blowen en alcohol in lichte mate gaan drinken.
Hou het bij kleine hoeveelheden, dan is het niet zo erg voor je gains.

Laatst bewerkt:
Uitgaan is bij mij: Alcohol + Cardio + Geen Kater = Hardstyle feest ;D

GHB of anders sterke drank, dat zijn de minste kcal.

---------- Post toegevoegd Fri 25 Nov 2011 om 13:51 ----------

maak je niet zoveel zorgen man, jezus
en dat alcohol katabool is wordt echt wel overdreven

Sinds ik gestopt ben met zuipen in het weekend gain ik echt een pak beter... Dacht ook altijd dat het overrated was, want wat kon 1 avond doorzakken nu kwaad... But now i feel the difference...

Zuipen moet je!

Waarom adviseren hier mensen sterke drank ipv bier of mixdrankjes...
Kcal maakt dit toch niet katabool? Het gaat hier om alcohol.

Ik zuip ook gewoon maar ik betwijfel of mijn resultaten echt zo veel beter zouden zijn geweest als ik dit niet deed.

Je moet ook af en toe kunnen genieten. Nuchter een stapavond in gaan kan leuk zijn, maar dronken is het altijd leuker. Katers zijn voor pussies.

Nuchter uitgaan pff dat is voor elite! Doe zoals het gewone voetvolk, zuip en geniet nog wat van je leven ;-)

Er is simpelweg geen shortcut, maar wat je nu doet lijkt me nog het beste. Calorien compenseren als je te fet wordt. Andere negatieve gezondheidseffecten kan je iet omheen. VitB supplementeren heb ik goede dingen over gehoord, ik nam het altijd na het drinken tegen de kater. Je lichaam gebruikt het veel tijdens afbraak van alcohol heb ik gehoord, echter nooit naar wetenschappelijk bewijs gezocht.

Verer zorgen dat je kater minder wordt door veel water te drinken tijdens het drinken en voor het slapen, zodat je de volgende dag het normaals kan functioneren.

Ik zou me er verder niet zo druk om maken, stressis slecht voor je en je moet ook leven. Ja het belemmerd je progressie, maar het bevorderd ook je plezier, en dat is belangrijker imo.

je leeft maar 1 keer maar als je strikt wil zijn drink gewoon een paar glazen water na elk biertje! zo wordt het vochtafbreken toch wat tegen gegaan en aangevuld

• Topic Starter Topic Starter
Aah bedankt voor de tips guys! Ben weer een stuk wijzer geworden ;-)

Terug
Naar boven