XXL Nutrition

Algemeen advies nodig in verband met mijn poging tot vetverlies

Waardering
0
Hey iedereen,

Ben 24 jaar en weeg momenteel 103 kilo (1.82 m). Was een 2 maand geleden met ducan dieet begonnen maar heb dit niet kunnen volhouden... (Ik houd gwn teveel van lekker eten :( ).

Ben sinds vorige week terug met een licht trainingsschema begonnen + start to run.

(elke spiergroep 1* per week, 2 oefeningen per spiergroep, 3 herhalingen per oefening (10,8 en 6 reps waarbij tussen de reps het gewicht telkens wat wordt verhoogt, alle oefeningen worden met losse gewichten uitgevoerd)

(de training en de start to run zijn na het avond eten)
Mijn week ziet er als volgt uit

maandag: - benen + rug + direct erna start to run les
dinsdag : - rustdag
woensdag: - schouders + triceps + erna start to run les
donderdag: - rustdag
vrijdag: - buik + borst + biceps + erna start to run les

wat eet ik : (geen voedingsschema)

smorgens: havermout pap/boterhammen/gebakken eitje ... soms geen ontbijt
smiddags: waar ik zin in heb (broodje of gebakken eitje of boterhammen met beleg...)
savonds: wat de pot schaft (op dagen dat ik niet train probeer ik bepaalde dingen (zoals aardappelen weg te laten en ook in het algemeen wat minder te eten door de dag)

Sinds ik ben begonnen ben ik 1,5 kilo kwijtgeraakt (kwam van 104,5) (vrees dat dit echter watergewicht is)

Men vraag is nu : Gaat dit licht schema mij verder kunnen helpen (doel = 85 kilo met een beetje spieren tegen....)

Hebbe jullie misschien nog (algemene) opmerkingen of advies voor mij?

Hartelijk bedankt

Nee. Je eet veel te weinig. Ga een degelijk voedingsschema maken.

Ehr...hij eet veel te weinig? Hij zegt "wat de pot schaft". Ik zie nergens een indicator voor hoeveel, maar wel dat het volledig ad-hoc is.

Ga eerst de stickies eens lezen Christoph, ze zijn er echt niet voor niets. In het voedings segment tref je nagenoeg kant en klare voedingsschema's aan. Hoe makkelijk wil je t hebben?

Je eet inderdaad erg weinig! En zorg dat je iedere dag ontbijt. Ga aub niet aan al die onzin dieeten beginnen maar ga gewoon gezonder en vaker eten, daar zul je veel meer mee bereiken.

Geen ontbijt= zelf met een 9 mm in je voet schieten en daarna gaan hardlopen, werkt gewoon niet.

Ipv gebakken ei beter een gekookt ei.

Waar je zin in hebt is een beetje willekeurig, en tussendoortjes? Zijn die ook aanwezig?

Het beste is dat je je eigen onderhoud berekent en hieraan een soort schema maakt wat je wil eten samen met de Kcal die het geeft.

Naast het voedingsschema, ga voor het slapen(s avonds ) 30 minuten wandelen, helpt bij de vetverbranding

• Topic Starter Topic Starter
@ Daniel,

Zal me er aan houden om elke dag een ontbijt te eten.
Tussendoortjes zijn niet aanwezig (als ik honger heb, drink ik water).
Een voedingsschema zie ik niet echt zitten, ik heb er de mentale ingesteldheid niet voor om zoiets te volgen.
Qua onderhoud zit ik (volgens paar websites) :

Met 103 kilo op een onderhoud van +- 3633 kcal, en om af te vallen +- 2952 kcal.

Ik zal zien dat ik de rest van deze week ook gwn is per dag een lijstje kan maken van wat ik juist heb gegeten (moest het iemand interesseren :D).

Ik ga elke ochtend voor ik iets eet (eerst wel even een tas koffie) altijd 30 min. wandelen met men hond. Ik weet niet of dat dat vergelijkbaar is?

In ieder geval, bedankt voor je reactie!

Mentale gesteldheid kan je kweken!

Opzich, alle beweging is de vorm van wandelen, hardlopen etc. zijn prima. Ik prefereer het na mn avond eten.

Met 103 kilo op een onderhoud van +- 3633 kcal, en om af te vallen +- 2952 kcal.

-->
Nu weet ik niet op welk activiteitsniveau ik zit met mijn schema :

Lichte training/sport 1-3 dagen per week ( x 1.375 )
Gemiddelde training/sport 3-5 dagen per week ( x 1.55 )

Bij activiteitsniveau 2 (lichte training) zit ik op een bmr van 2219 en een onderhoud van 3051 kcal
bij activiteitsniveau 3 (gemiddelde training) zelfde bmr maar een onderhoud van 3439 kcal

Geen ontbijt= zelf met een 9 mm in je voet schieten en daarna gaan hardlopen, werkt gewoon niet.

Ipv gebakken ei beter een gekookt ei.

Waar je zin in hebt is een beetje willekeurig, en tussendoortjes? Zijn die ook aanwezig?

Het beste is dat je je eigen onderhoud berekent en hieraan een soort schema maakt wat je wil eten samen met de Kcal die het geeft.

Naast het voedingsschema, ga voor het slapen(s avonds ) 30 minuten wandelen, helpt bij de vetverbranding

Fasted,of voor het slapen cardio heeft geen meerwaarde,het belangrijskte is om je macro"s te berekenen en onder onderhoud eten, timing van eten maakt niet uit.

Hey iedereen,

Heb een basisversie van een voedingsschema gemaakt (zie bijlage)...maar schiet precies nog wel wat te kort.
Mijn ouders hebben Herbalife producten in huis staan en heb deze er mee ingezet...weet niet of dit "degelijke" producten zijn. (Mijn moeder zit te zeggen dat zo een shake een maaltijd vervangt en ik, of geen shake mag nemen, of geen avondeten).

Heb dan wat verder zitten lezen en ik heb besloten om af te stappen van men splitprogramma en voor een fullbody workout te gaan. (andere bijlage)

Om wat meer duidelijkheid te scheppen zijn dit de oefeningen (om de maand zou ik per spiergroep een andere oefening willen doen) :

Dumbbell Bench Press (borst)
Dumbbell Bicep Curl (biceps)
Bent Over Two-Dumbbell Row (rug)
Seated Triceps Press (triceps)
Dumbbell Squat (benen)
Arnold Dumbbell Press (schouders)
crunches (buik)

Elke oefening bestaat uit 3 sets met telkens 10-12 herhalingen.
Na elke workout ga ik ook nog steeds verder met men start to run lessen.

Moet ik bij men 3 workouts blijven? Of is het voordelig om deze na een maand naar 4 keer per week op te schroeven? Hebben jullie enige aan-of opmerkingen op men voedingsschema/workoutprogramma?

Hartelijk bedankt in ieder geval!

Bijlagen

Moet ik bij men 3 workouts blijven? Of is het voordelig om deze na een maand naar 4 keer per week op te schroeven? Hebben jullie enige aan-of opmerkingen op men voedingsschema/workoutprogramma?

meer sporten(dus bewegen)is altijd beter,
dit omdat je onderhoud omhoog gaat, en als je het zelfde blijft eten dus meer verbruikt,
waardoor het allemaal net wat sneller zal gaan.

Thanks!

Nog twee kleine vraagjes

- Die Herbalife shakes, zijn die "nuttig", of eerder overbodig?

- Ik dacht eraan om, qua afwisseling, om de trainingsdag ipv de Herbalife shake, zelf een "shake" te maken (1 banaan, 2 eiwitten, 250 ml halfvolle melk). Deze zou ik dan gebruiken op de dag dat ik geen eieren eet als middagmaal en in de namiddag dan ook de banaan weglaten.

Thanks!

Nog twee kleine vraagjes

- Die Herbalife shakes, zijn die "nuttig", of eerder overbodig?

- Ik dacht eraan om, qua afwisseling, om de trainingsdag ipv de Herbalife shake, zelf een "shake" te maken (1 banaan, 2 eiwitten, 250 ml halfvolle melk). Deze zou ik dan gebruiken op de dag dat ik geen eieren eet als middagmaal en in de namiddag dan ook de banaan weglaten.

hierover heb ik te weinig kennis, (geen ervaring met home made shakes)
maar waarom gebruik je geen magere melk i.p.v. halfvolle melk?

mischien kan dit je helpen:
http://www.opdieetforum.net/forum/topics/568.jsp
http://www.goeievraag.nl/vraag/eten-drinken/overig/ervaring-herbalife.63513

Laatst bewerkt:
Vindt de smaak van magere melk te flauw + ben niet degene die de boodschappen doet :D.
En de herbalife shakes zijn als pre-workout bedoeld. Het is dus niet zo dat ik men middagmaal/avondeten oversla ofzo

eet genoeg, schema's vind ik zelf een beetje overbodig en dan stop je alleen maar eerder

Ikzelf zit op 4 dagen p/w sport. Op rustdagen een half uur cardio op de nuchtere maag.
Ik las net hier dat timing van eten niks uitmaakt, dat is dus niet het geval. Op vaste tijden eten geeft het lichaam regelmaat en weet hij wanneer hij aan het werk moet.
Je zou mijn schema ook kunnen volgen. Die staat hier ook wel tussen. Mijn maat heeft dezelfde lengte en woog 110. Een week later was dat 108 en nu 106.

Ikzelf zit op 4 dagen p/w sport. Op rustdagen een half uur cardio op de nuchtere maag.
Ik las net hier dat timing van eten niks uitmaakt, dat is dus niet het geval. Op vaste tijden eten geeft het lichaam regelmaat en weet hij wanneer hij aan het werk moet.
Je zou mijn schema ook kunnen volgen. Die staat hier ook wel tussen. Mijn maat heeft dezelfde lengte en woog 110. Een week later was dat 108 en nu 106.

op een nuchtere maag cardio maakt ook geen verschil.

---------- Post toegevoegd 14 June 2013 om 16:03 ----------

eet genoeg, schema's vind ik zelf een beetje overbodig en dan stop je alleen maar eerder

dit is niet volledig waar,
wanneer je de discipline op kan brengen om een schema vol te houden,(wat steeds makkelijker wordt)
dan krijg je precies van alles genoeg binnen dit is dus simpelweg beter voor je.
al moet je wel precies weten wat je lichaam nodig heeft,
anders heeft het weinig zin inderdaad.

Laatst bewerkt door een moderator:
op een nuchtere maag cardio maakt ook geen verschil.

---------- Post toegevoegd 14 June 2013 om 16:03 ----------

dit is niet volledig waar,
wanneer je de discipline op kan brengen om een schema vol te houden,(wat steeds makkelijker wordt)
dan krijg je precies van alles genoeg binnen dit is dus simpelweg beter voor je.
al moet je wel precies weten wat je lichaam nodig heeft,
anders heeft het weinig zin inderdaad.
zeker waar maar ik vind het niet echt praktisch, omdat je je eraan moet houden. bovendien heb je ook discipline als je gewoon niet schranst en verstandig eet.

---------- Post toegevoegd 14 June 2013 om 17:29 ----------

myfitnesspal(app) is een aanrader, heeft grote database van voedsel. je kan makkelijk bijhouden wat je eet en je krijgt een idee hoe je moet eten zonder al teveel aan een schema te plakken. De app zegt ook hoeveel kcal ei kh v binnenkrijgt.

Hey bedankt iedereen!

Heb net ff myfitnesspal gedownload.

Terug
Naar boven