AndroidHealthClinic

Algemene cut vragen

BENGTMS

Novice
Waardering
0
Lengte
1m85
Massa
90kg
Ik bulk nu al een tijdje en het word tijd dat ik ga cutten. Dit is de eerste keer dat ik ga cutten. Ik begrijp dat je 500kcl onder je behoefte moet eten. Maar ik lees overal verschillende dingen betreft het trainen. Moet je op dezelfde manier als in de bulk trainen? (qua reps etc.)? Of moet je juist meer reps gaan maken? (Wat ik zo hier en daar lees).

Ook vroeg ik me af, hoe kan je nou precies je kcl behoefte bepalen?

Alvast bedankt

EDIT:
Ook vroeg ik me af, wat voor voeding is essentieel en kan ik absoluut niet schrappen in mijn cut dieet? Ik kan bijvoorbeeld wat minder brood eten, maar welke dingen kunnen absoluut niet geschrapt worden? Dingen zoals kwark voor het slapen? Of brinta bij opstaan?

Laatst bewerkt:
in principe zijn er 3 verschillende manieren om te trainen. trainen op kracht, massa en conditie. hoe hoger de reps, hoe meer conditie je gaat trainen. Zorg in je cut dat je een goede hoeveelheid koolhydraten en eiwit inname blijft houden. zorg voor een regelmatige eetschema en zorg ervoor dat je inderdaad 500 kcal onder je behoud gaat zitten.

Blijf wel goed eten want anders breek je alleenmaar spieren af en dat is zonde!

http://www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-calorie behoefte Bereken hier je behoefte met de katch mcardle methode.

Wat betreft krachttraining: je moet er voor zorgen dat de basis van je schema bestaat uit zwaar tillen (dus laag in reps). Je verliest sowieso een klein beetje spiermassa op een calorietekort en als je dan ook nog lichter gaat trainen, haal je de andere factor van spierbehoud weg. Op de site www.bodyrecomposition.com kan je veel info hierover vinden, check ook de link hieronder

• Topic Starter Topic Starter
http://www.giantpt.com/voeding/voeding-algemeen/bereken-jouw-calorie behoefte Bereken hier je behoefte met de katch mcardle methode.

Wat betreft krachttraining: je moet er voor zorgen dat de basis van je schema bestaat uit zwaar tillen (dus laag in reps). Je verliest sowieso een klein beetje spiermassa op een calorietekort en als je dan ook nog lichter gaat trainen, haal je de andere factor van spierbehoud weg. Op de site www.bodyrecomposition.com kan je veel info hierover vinden, check ook de link hieronder

Bedankt hier heb ik wel wat aan. Alleen wat betreft die calculaties, die kunnen toch nooit helemaal nauwkeurig zijn? Door lichaamstypen etc. Of komt dat 500 calorietekort niet zo precies dan? En ik moet dus gewoon blijven trainen zoals ik nu doe (lage reps, ongeveer 8 - 10 zo zwaar mogelijk)?

Ook vroeg ik me af, wat voor voeding is essentieel en kan ik absoluut niet schrappen in mijn cut dieet? Ik kan bijvoorbeeld wat minder brood eten, maar welke dingen kunnen absoluut niet geschrapt worden? Dingen zoals kwark voor het slapen? Of brinta bij opstaan?

Bedankt hier heb ik wel wat aan. Alleen wat betreft die calculaties, die kunnen toch nooit helemaal nauwkeurig zijn? Door lichaamstypen etc. Of komt dat 500 calorietekort niet zo precies dan? En ik moet dus gewoon blijven trainen zoals ik nu doe (lage reps, ongeveer 8 - 10 zo zwaar mogelijk)?

Een calculator is altijd een schatting, je zal sowieso je calorie inname moeten aanpassen aan je gewichtsverandering en hoe je er in de spiegel uitziet.
Wat voeding betreft hou ik me aan de 80/20 regel icm If It Fits Your Macro's (IIFYM). Dat houdt in dat ik een bepaalde hoeveelheid calorieën, eiwitten, suikers en vetten op een dag wil binnenkrijgen. 80% daarvan krijg ik dan binnen via gezonde voeding, dus fruit, groenten, vlees, brood, noten, kwark Enzo. De overige 20% zijn mn 'slechte' dingen, zoals wat koekjes, beetje snoep etc.

Terug
Naar boven