Slechte vergelijkingen. Het percentage pedofielen is christelijke landen ligt veel lager dan het percentage (gewelddadige) moslimfundamentalisten in het Midden-Oosten.
.
En dat baseer jij op...? Just asking.
---------- Toegevoegd om 19:42 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:36 ----------
Slechte vergelijkingen. Het percentage pedofielen is christelijke landen ligt veel lager dan het percentage (gewelddadige) moslimfundamentalisten in het Midden-Oosten.
Daarnaast kun je het gedrag van de mensen in ghetto's verbeteren als je hun levensomstandigheden etc. verbetert. Ik wens je succes met ervoor zorgen dat (gewelddadige) moslimfundamentalisten daar opeens vanaf stappen.
De islam bevindt zich mijns inziens in dezelfde fase als waar het christendom zich 900 jaar geleden met de Kruistochten in bevond. De Kruistochten vormden een grote bedreiging voor alles en iedereen dat niet-(streng)christelijk was in de gebieden waar de Kruistochten zich door bewogen. De islamitische Kruistochten van nu (de jihad) vormen een bedreiging voor alles dat niet-(streng)islamitisch is. En gekeken naar de globalisering van de mensheid, het gemak om je naar de andere kant van de wereld te begeven etc., zie ik het als een bedreiging voor de gehele niet-(streng)islamitische mensheid op aarde.
Ik ben er dan liever zeker van dat die jihad zo goed mogelijk is ingedamd/verhinderd, dan dat de gehele niet-(streng)islamitische wereldbevolking gevaar loopt bruut afgeslacht te worden puur omdat ze niet in het sprookjeswezen met baard geloven.
Ik heb niets tegen moslims an sich. Noch heb ik iets tegen aanhangers van eender welke andere religie. Maar als je je religie gaat gebruiken om haat of onkennis te spreiden of je religie met geweld aan anderen op gaat proberen te dringen, mag je van mij gewoon dood.
De huidige generatie moslims, mensen jonger dan 35, die leven in islamitische landen zijn aan een ware religieuze revolutie bezig die gestart is door de evolutie van de sociale media;
Als je het hebt over de moslims die zich gedragen zoals de christenen in de 11de en 12de eeuw, heb je gelijk... als je het zou hebben over de salafisten. Onder de salafisten heb je dan de extreme radicale moordenaars die bijvoorbeeld in Syrië een levensdoel hebben gevonden;
De overgrote meerderheid beschouwd deze mensen als zo gek als een staldeur.
Ik ken tientallen moslims, en heb dagelijks contact met hen, via Facebook, in Libanon, Irak, Palestina, Syrië, Iran, Marokko, Tunesië, Jordanië, ..en de meesten onder de 35 jaar beschouwen de islam een beetje zoals wij het christendom nu zien: maakt deel uit van ons collectief bewustzijn en identiteit, we gaan nog naar de kerk voor bepaalde feestdagen, maar echt geloven doen ze niet meer;
Doe de test: Zoek via Facebook contact met deze mensen en je zal zien dat hun leven niet meer draait rond god en zo, maar muziek, dans, film, vrienden, lachen, dansen, feesten,...net zoals onze jongeren.