- Waardering
- 12.184
Ik zocht hier de afgelopen tijd een goede duidelijke samenvatting over, want uit werk van lyle mcdonald en wat hier en daar vaag genoemd werd dacht ik dit al wel maar nu heeft jason blaha net een youtube filmpje uitgebracht waarin hij het kort en bondig benoemt.
Why We Do Not Gain Weight Equal To Our Calorie Su…: http://youtu.be/XpT9n2BgZio
Cliffs
- veranderende carb/sodium inname beinvloed water weight wat dramatische dagelijkse veranderingen in gewicht veroorzaakt
- van een calorie surplus aan carbs word zeer weinig omgezet naar vet
- minder (5-10gr) als er genoeg vet uit voeding binnenkomt (high fat diet)
- meer (richting 30gr) als dat weinig is (low fat diet)
- een deel daarvan wordt nog gebruikt ipv opgeslagen
(proteine komt niet ter sprake omdat dat omzetten naar vet wel kan maar in de praktijk eigenlijk niet voorkomt)
Vooral handig bij refeeds met carb cycling, je kunt die dag ultra high carbs eten tot ver boven onderhoud zonder significant vet aan te komen. En daarbuiten hoef je in een constante surplus dus ook niet zo'n zorgen om je carbs te maken, ultra high carbs is juist prestatieverbeterend. Ik zal die andere filmpjes/tekst specifieker over refeeds hier ook plaatsen als ik ze weer vind.
Why We Do Not Gain Weight Equal To Our Calorie Su…: http://youtu.be/XpT9n2BgZio
Cliffs
- veranderende carb/sodium inname beinvloed water weight wat dramatische dagelijkse veranderingen in gewicht veroorzaakt
- van een calorie surplus aan carbs word zeer weinig omgezet naar vet
- minder (5-10gr) als er genoeg vet uit voeding binnenkomt (high fat diet)
- meer (richting 30gr) als dat weinig is (low fat diet)
- een deel daarvan wordt nog gebruikt ipv opgeslagen
(proteine komt niet ter sprake omdat dat omzetten naar vet wel kan maar in de praktijk eigenlijk niet voorkomt)
Vooral handig bij refeeds met carb cycling, je kunt die dag ultra high carbs eten tot ver boven onderhoud zonder significant vet aan te komen. En daarbuiten hoef je in een constante surplus dus ook niet zo'n zorgen om je carbs te maken, ultra high carbs is juist prestatieverbeterend. Ik zal die andere filmpjes/tekst specifieker over refeeds hier ook plaatsen als ik ze weer vind.

en vochtbalans kan psychologisch spelletjes met je spelen, wat ook weer angst voor carbs in de hand speelt.