Taste Of Fire
Competitive Bodybuilder
- Waardering
- 58
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Daarmee zeg je nu dat het boek Burn the fat, feed the muscle het niet juist heeft?Als je een dieet volgt dan gaat je metabolisme sowieso omlaag. Ongeacht je meer cardio doet of je het alleen met voeding doet. Hoe snel dat gaat hangt dus uiteindelijk van het calorietekort af. Hier kun je er meer over lezen.
Daarmee zeg je nu dat het boek Burn the fat, feed the muscle het niet juist heeft?
Victor,
Stel dat je met een recomp bulk op een trainingsdag normaal 3500 kcal eet, maar je hebt een feest en drinkt die zelfde avond zo'n 1000 kcal aan alcohol. Kan ik dan het beste zoals ik tijdens het cutten doe, die 1000 kcal mee tellen? Of is het een ander verhaal wanneer je spiermassa probeert aan te zetten? En wanneer dit op een rustdag valt, waar ik normaal 2500 kcal eet, ook 1000 kcal minder eten?
Trouwens, loop je geen spiermassa mis doordat je tijdens rustdagen op een kcal deficiënt zit?
Victor zei:De eiwitsynthese is na een krachttraining zo een 24-36 uur actief. Als je na een krachttraining in een calorieoverschot verkeerd dan wordt een deel van dat overschot voor de eiwitsynthese gebruikt. Op rustdagen duurt het wel een tijdje voordat de de energie niveaus van de cellen dalen, waardoor je dus nog kan profiteren van de eiwitsynthese. Tenzij je een heel groot calorietekort creëert. Dan zal de eiwitsynthese al eerder onderbroken worden doordat AMPk tegen die tijd aardig hoog is.
Daarmee zeg je nu dat het boek Burn the fat, feed the muscle het niet juist heeft?
Het is niet zo dat alles wat in dat boek staat de absolute waarheid is. We kunnen pas zeker zijn als er een onderzoek komt waar beide methodes vergeleken worden. Het kcaltekort dat je creëert is de belangrijkste parameter die je metabolisme bepaalt. Of extra cardio hier een significant effect op heeft als het totale kcaltekort hetzelfde is is onwaarschijnlijk denk ik (cardio zal slechts voor een paar uur na de training je metabolisme verhogen, daarna gaat ze terug naar baseline. Het effect is dus niet permanent). Ik denk dat refeeds beter werken om je metabolisme terug te verhogen.

Ja, de meeste vetten in het overschot zullen worden opgeslagen als lichaamsvet. Om vetgains te minimaliseren zou ik rond de +-50g zitten. Dat heeft voor de rest ook geen negatieve invloed op je hormoonhuishouding. Daarnaast krijg je alsnog genoeg vetoplosbare vitamines binnen.
Ik doe al een jaar ofzo aan IF maar nu volg ik iets serieuzer de percentages voor een recomp (-20/20). Ik wil op deze manier dus op het zelfde gewicht blijven, maar zo'n 2~3KG vet weg werken en er 2KG spiermassa bij krijgen.
Dus zodra ik 2KG vet kwijt ben, ga ik het volgende doen afhankelijk van het resultaat, want ik zal nooit 2KG spiermassa erbij hebben voordat 2~3KG vet eraf is, dat zal wel mooi zijn
Mocht alles zo mooi uitpakken, naar een ratio zoeken tussen -5~10/5~10 om op dit niveau te blijven. Ik zal wel zien hoe het gaat, maar ergens denk ik dat op 0/0 je je niveau niet zou kunnen blijven vasthouden, dat je alsnog een lichte over- en underfeed nodig zal hebben.
Mocht het niet zo mooi uitpakken, zal ik waarschijnlijk een lichte bulk moeten doen, -10~15/20.
Wat denken jullie hiervan?
Oke, dan ga ik m'n vetten op trainingsdagen verlagen naar 50 gram. Op rustdagen houd ik meestal een kcal deficiënt aan, is het dan nog de bedoeling om carbs te cyclen, dus weinig koolhydraten op rustdagen?
Soms komt het ook wel eens voor dat ik op rustdagen wel gewoon boven onderhoud eet, geld dan hetzelfde principe mbt vetten als op een trainingsdag? Dus max 50-60 gram vet.
Victor, zou je ook nog iets kunnen zeggen over mijn stelling? Post #27.
Ok, dan ga ik het eens op die manier uitvoeren.-20/20 vind ik een ratio dat je eigenlijk nergens 'echt' naar toe brengt. In mijn ogen kan je dan beter een richting kiezen, afvallen (-30/10) of aankomen (-10/20). Tijdens het afvallen kan je langzaam spiermassa aanzetten en tijdens het aankomen kan je de vetgains minimaliseren.
Als je uiteindelijk op onderhoud wilt blijven dan zou ik gewoon voor -10/10 gaan.