Hm okee, ik had een iets ander antwoord verwacht eigenlijk. Ontzettend veel bronnen beweren anders, daarom vind ik het vreemd. Wat beter is weet ik ook niet precies. Maar er moet wel een kern van waarheid inzitten dat je beter vet kunt VERBRANDEN dan UITHONGEREN. Anders werden we allemaal lean door wat minder te eten.
Bedankt in ieder geval! :-)
Tja, dat komt voornamelijk doordat mensen hun calorie-inname onderschatten. Om de wet van thermodynamica kan je niet heen.
Ok, dan ga ik het eens op die manier uitvoeren.
Maar het lijkt er dus op dat ik wel een punt had met het op onderhoud blijven. Dat was gewoon iets wat ik dacht, maar misschien weet jij waarom het beter is om op -10/10 te zitten ipv 0/0?
Zo weet je zeker dat je na een training genoeg bouwstoffen hebt om je spiermassa te onderhouden. Op onderhoud eten kan erin resulteren dat je er net onder zit. Op rustdagen compenseer je dan weer de vetgains en is het voor je gezondheid ook goed om eens katabool te zijn.
Heb bijna mijn gewenste bf% bereikt voor deze zomer dus denk dat ik begin juni dit maar eens ga proberen voor een half jaar en kijken of ik tevreden ben.
Ik vind het persoonlijk namelijk ook irritant om de gehele winterperiode en begin van de lente met een redelijk hoog bf% rond te lopen....
Dat is inderdaad niet nodig.