Fitness Seller

How to Recomp

Hm okee, ik had een iets ander antwoord verwacht eigenlijk. Ontzettend veel bronnen beweren anders, daarom vind ik het vreemd. Wat beter is weet ik ook niet precies. Maar er moet wel een kern van waarheid inzitten dat je beter vet kunt VERBRANDEN dan UITHONGEREN. Anders werden we allemaal lean door wat minder te eten.

Bedankt in ieder geval! :-)

Tja, dat komt voornamelijk doordat mensen hun calorie-inname onderschatten. Om de wet van thermodynamica kan je niet heen.

Ok, dan ga ik het eens op die manier uitvoeren.

Maar het lijkt er dus op dat ik wel een punt had met het op onderhoud blijven. Dat was gewoon iets wat ik dacht, maar misschien weet jij waarom het beter is om op -10/10 te zitten ipv 0/0?

Zo weet je zeker dat je na een training genoeg bouwstoffen hebt om je spiermassa te onderhouden. Op onderhoud eten kan erin resulteren dat je er net onder zit. Op rustdagen compenseer je dan weer de vetgains en is het voor je gezondheid ook goed om eens katabool te zijn.

Heb bijna mijn gewenste bf% bereikt voor deze zomer dus denk dat ik begin juni dit maar eens ga proberen voor een half jaar en kijken of ik tevreden ben.

Ik vind het persoonlijk namelijk ook irritant om de gehele winterperiode en begin van de lente met een redelijk hoog bf% rond te lopen....

Dat is inderdaad niet nodig.

Tja, dat komt voornamelijk doordat mensen hun calorie-inname onderschatten. Om de wet van thermodynamica kan je niet heen.
Dat klopt wel, maar het heeft vooral te maken met de vertraging van het metabolisme. Hoe minder je eet, hoe erger je het metabolisme laat crashen. Je ziet ook vaak mensen zichzelf helemaal uithongeren maar geen vet meer verliezen. Ik zelf heb ook beide methodes geprobeerd en de optie met meer eten en dus meer bewegen hielp bij mij een stuk beter (maar dit blijft persoonlijk natuurlijk). :)

en is het voor je gezondheid ook goed om eens katabool te zijn.
\QUOTE]

Waarom?

Het verlagen van vrije vetzuren in je bloed (gunstig tegen hart- en vaatziekten), toename van insuline gevoeligheid, betere bloedsuikerregulatie. De kans op diabetes wordt hierdoor verkleind. Een verminderde risico op kanker en het vertraagd het verouderingsproces.

Dat klopt wel, maar het heeft vooral te maken met de vertraging van het metabolisme. Hoe minder je eet, hoe erger je het metabolisme laat crashen. Je ziet ook vaak mensen zichzelf helemaal uithongeren maar geen vet meer verliezen. Ik zelf heb ook beide methodes geprobeerd en de optie met meer eten en dus meer bewegen hielp bij mij een stuk beter (maar dit blijft persoonlijk natuurlijk). :)

Ja, wel als ze te weinig eten. Als je vetpercentage hoger is dan 20% (vrouwen 28%) dan hoef je je niet gauw druk te maken om een metabolic crash. Tenzij je dus van de 30%+ komt en al een tijdje aan het diëten bent, maar dat is dan weer een ander verhaal.

Maar of je dat nu met cardio en voeding, voeding alleen of cardio alleen doet maakt dus niet uit. In alle gevallen zal je metabolisme crashen als het calorietekort te groot is.

Ach, het zijn 2 wegen naar Rome. Het hangt uiteindelijk ook een beetje van je genen af of je weg kunt komen met alleen knippen in je dieet of dat je cardio moet toevoegen. Het blijf toch vaak een spelletje tussen die 2 (en alle variaties).

@IronWarfare deze bedoelde ik. Wel wat ouder topic, maar het idee is hetzelfde

Terug
Naar boven