Fitness Seller

allemaal aan de cacao!

• Topic Starter Topic Starter
volgens willem koert/ergogenics is droste ok

Vandaag ook maar cacao gekocht.. Zocht naar blooker, ben afhankelijk van 2 supermarkten, waarvan de lidl al afvalt.. Dus bij de c1000 geweest, ze hadden alleen maar nesquik en van houten, dus zal het morgen eens proberen met van houten cacao. :)

Ik heb het cacaogebeuren doorgelezen. Iedereen heeft wel zijn mening hierover, leuk om te lezen! En zeker als newbie!:)
Alleen snap ik het verhaal niet zo over welk merk en waar te halen.....waarom niet gewoon bij een goede reformwinkel?? Zoals De Tuinen?
Weet niet of ik nu de directe link zo mag plaatsen, maar bij deze: http://www.detuinen.nl/snoep-en-snacks/chocolade/lindt-excellence-70-cacao.html
Mocht de link niet geplaatst worden , dan ff doorgeven of de mods moeten m verwijderen.;)

Gr Dan

Ik heb het cacaogebeuren doorgelezen. Iedereen heeft wel zijn mening hierover, leuk om te lezen! En zeker als newbie!:)
Alleen snap ik het verhaal niet zo over welk merk en waar te halen.....waarom niet gewoon bij een goede reformwinkel?? Zoals De Tuinen?
Weet niet of ik nu de directe link zo mag plaatsen, maar bij deze: http://www.detuinen.nl/snoep-en-snacks/chocolade/lindt-excellence-70-cacao.html
Mocht de link niet geplaatst worden , dan ff doorgeven of de mods moeten m verwijderen.;)

Gr Dan

Link plaatsen mag gewoon, zolang je je niet speciaal aanmeld om bijv. de tuinen te gaan sponsoren.

Overigens zijn we opzoek naar pure cacao en de discussie gaat nu over de verschillen in kwaliteit(gebrand ongebrand etc.)

Jou link hebben we dus niet veel aan:

Ingrediënten:
Cacaomassa, suiker, cacaoboter, natuurlijk Bourbon vanillestokje.

Ah ok, het was iig een, dacht ik, goed id. ;)

Maar als ik het dus goed begrijp: ongebrande cacao werkt t beste? Dus de Blooker die vrij regelmatig voorbij komt?
Want er staan nu al 13 pagina's vol met cacaopraat, ik zie door de bomen het bos niet meer als ik heel eerlijk ben.....???

volgens chocobynature werkt alleen de rauwe/ongebrande cacao, die dure, dus niet blooker/droste wat je in de supermarkt haalt.
maar volgens willem koert van ergogenics zijn de onderzoeken met de gewone gebrande cacao (blooker/droste) gedaan en werkt die gewoon.

maar goed, mijn rauwe cacao is binnen en ga mijn 10 gr zo innemen, en dinsdag train ik weer voor het eerst en neem ik het voor de training in.

ik weet dat blooker gewoon werkt als een tierelier voor de pomp, want ik heb met en zonder getraind.

voor een wedstrijd neem ik het geeneens in mijn ochtendshake, want de pomp die ik in mijn armen/benen krijg, uren later, stellen mij niet eens staat om de 2de pull/HOH uit te
voeren.

ben inmiddels alweer gestopt met de cacao, kreeg er moeilijk veel pukkels van.

In dat opzicht is het voor mij elke dag pasen (en voor de meeste hier wel lijkt me) :D

was net een stuk op tv over, die uit zuid amerika is de beste, ik heb peru.
het is lichter van kleur dan die van blooker en iets minder bitter.
die gasten uit zuid amerika namen het vroeger in omdat ze dan harder en langer konden werken.
ik neem het morgen in voor de weigames, pomp krijg je toch niet met dat gooiwerk, zien of ik verder kan gooien

Skinnieeee, hoe is de ''dure'' cacao bevallen??
Karma... voor een mini review. ;)

heb het gisteren in 2 x ingenomen, eerste bekertje 2 uur en 40 minuten voor het trainen en 2de bekertje tien minuten later - beide 5 gr -
deze week is eigenlijk krachtschema, maar besloot er een kracht/massa training van te maken.
was om 17.00 begonnen met latpuldown en na het opwarmen 5-3-1 gedaan
5 x 100
3 x 115
1 x 130
merkte niks bijzonders, was onder spierfalen gebleven, ging niet makkelijker ofzo

dan maar even knallen met pauzesets (30 sec.) tot failure.
ik pakte 110 kg en ging voor 10 reps... werden er 14, dan 8 en 6 reps hmmm meer dan ik had verwacht.

toen liggend roeien op zo'n panatta 45* plate loaded machine
even opwarmen en 5-3-1 gedaan, die 1 x was 5 kg zwaarder dan vorige keer, maar dat had ik al verwacht, niks bijzonders.
daarna knallen met pauzesets (30 sec) failure.
weer meer reps dan verwacht, beetje verbaasd..

daarna biceps met one arm preacher curl, ook meer reps dan verwacht.. was tot failure
en nog een keer biceps high pull en ook meer reps bij de dropsets dan verwacht.

training was ok, pomp hetzelfde als met blooker.
meer reps kan toeval zijn geweest omdat ik de ene week massa train en de andere week kracht en daarmee toch geleidelijk sterker word.
wat me wel opviel was dat ik na de training, na het douchen thuis op mijn bed ging liggen en het boink, boink, boink van mijn hart miste en aanzienlijk fitter was dan na een andere training.
even afwachten wat de andere trainingen doen.

gisteren borst en triceps
pomp hetzelfde als blooker
was krachttraining waarbij ik mij 1RM op decline BP moest doen, 10 kg meer.. maar had er al een tijdje naar toegewerkt, ging wel makkelijk.
hoppa nog 10 kg erbij dacht ik, fail, kwam tot de helft, 5 kg meer was wel gelukt denk ik.
daarna flat BP, viel me op dat ik er meer kracht/energie voor had, ok!

triceps 3 x 10 gedaan, vorige keer 3 x 9 had ik wel verwacht.

nog steeds opmerkelijk dat ik niet total loss ben na mij training, normaal shaken en bonken van mijn hart (caffeine) ben niet echt kapot, ok

vandaag rust, morgen benen/schouders
schouders wordt knallen, even kijken wat het doet.

gisteren borst en triceps
pomp hetzelfde als blooker
was krachttraining waarbij ik mij 1RM op decline BP moest doen, 10 kg meer.. maar had er al een tijdje naar toegewerkt, ging wel makkelijk.
hoppa nog 10 kg erbij dacht ik, fail, kwam tot de helft, 5 kg meer was wel gelukt denk ik.
daarna flat BP, viel me op dat ik er meer kracht/energie voor had, ok!

triceps 3 x 10 gedaan, vorige keer 3 x 9 had ik wel verwacht.

nog steeds opmerkelijk dat ik niet total loss ben na mij training, normaal shaken en bonken van mijn hart (caffeine) ben niet echt kapot, ok

vandaag rust, morgen benen/schouders
schouders wordt knallen, even kijken wat het doet.
Ben benieuwd skinnie!

Wat me de laatste tijd opvalt is dat als ik meer dan 2-3 keer per dag cacao gebruik, ik licht in mijn hoofd wordt. Niet altijd prettig.

zijn er meer mensen die dat hebben?

Wat me de laatste tijd opvalt is dat als ik meer dan 2-3 keer per dag cacao gebruik, ik licht in mijn hoofd wordt. Niet altijd prettig.

zijn er meer mensen die dat hebben?

ik had dat ook toen ik begon met cacao maar dacht dat het kwam door dat ik verkouden was.als ik ging staan werd ik duizelig en moest weer gaan zitten omdat ik m'n evenwicht verloor.

merk niks in mijn hoofd, nog steeds opmerkelijk dat ik niet kapot ben na een training of de volgende dag..

toch even gezocht..

[Link niet meer beschikbaar]

mmm... lees ook net dat er enkele uren voor en enkele uren na inname van cacao beter geen melk gedronken kan worden, zit ik wel te kloten met mijn eiwit inname...

t*ring!!!! besef ik nu pas.... geen spierpijn na die megamonsterdrop/pauzesets:eek:

Ben er ook mee begonnen. Pas bij 15 gram inname merk ik wat en dan vooral in combinatie met creatine. Merk het ook vooral als ik het gebruik op lege maag. Pomp. Wel grappig. :)

Terug
Naar boven