XXL Nutrition

allemaal aan de cacao!

Bezoekers in dit topic

Hey, is er niet een slimmerd die kan bevestigen of ontkennen dat een schepje Blooker wonderen doet? Dat heb ik nl. nog in de keuken liggen..
 
jaarbump.

het doet geen wonderen.
 
Hey, is er niet een slimmerd die kan bevestigen of ontkennen dat een schepje Blooker wonderen doet? Dat heb ik nl. nog in de keuken liggen..

ja, je wordt er slim van:)
 
Ik doe vaak schepje blooker door me shake of me havermout sochtends heerlijk :P
 
DUs het maakt niet uit wanneer je blooker neemt? Ik zie het mijzelf niet drinken(A ik drink geen melk, B ik haat pure choco). Door me brinta samen met kaneel kan ik het wel wegkrijgen imo.
 
DUs het maakt niet uit wanneer je blooker neemt? Ik zie het mijzelf niet drinken(A ik drink geen melk, B ik haat pure choco). Door me brinta samen met kaneel kan ik het wel wegkrijgen imo.

ik doe het in lege capsules, paar minuten werk, 2/3 uur voor het trainen innemen en .... superpomp
 
Geen cacao voor mij, me hormonen gieren anders door me lijf!
 
Ik vind het zo lastig dat als ik voor de training grote hoeveelheden cacao neem, ik de hele tijd met de dames ga lopen keuvelen, op de loopband naar gtst ga zitten kijken waar ik dan regelmatig een traantje wegpink. tsja, voor de rest goed spul hoor
 
Hielp totaal niet immo :p
Het enige wat ik er van kreeg is enorme dorst :(

alhoewel het beter aanvoelde voor men hart
 
Zijn er nog meer mensen (naast MastaguyB) die het geprobeerd hebben?
 
Zijn er nog meer mensen (naast MastaguyB) die het geprobeerd hebben?
yup, kreeg er veel dorst van maar hielp niet veel met pomp (denk ik toch)

Het voelde alleen veel lekkerder voor men hart, Dit neem ik nu zeker voor beentraining !
 
ik doe het in lege capsules, paar minuten werk, 2/3 uur voor het trainen innemen en .... superpomp

Srs? superpomp...
Vergelijkbaar met pomp die je krijgt van aakg?
Toch maar eens proberen kan ik het vervangen voor me aakg caps, of misschien een combi voor een super pomp! :D
 
klein stukje uit de telegraaf van vandaag... niet veel bijzonders, maar toch....

do 15 sep 2011, 14:42 Pure chocolade is net zo gezond als sporten AMSTERDAM - Voel je niet schuldig over dat extra stukje chocolade, want wetenschappers claimen dat het net zo gezond is als sporten.

Maar er is nog meer goed nieuws: je sportprestatie verbetert met 50 procent als je beweging combineert met een stukje chocolade. Daarom hopen onderzoekers dat chocolade gebruikt kan worden als een basis behandeling voor spierpijn en overbelasting.

Meer spiergroei

Het gaat allemaal om het stofje epicatechine, wat te vinden is in cacao. Dit stofje stimuleert volgens de wetenschappers de spiergroei op dezelfde manier als een rondje joggen. Ook zorgt het voor energie, die gebruikt worden door onze lichaamscellen. Dus je kunt meer werk verzetten.




Getest op muizen

Het onderzoek is uitgevoerd door wetenschappers van de Wayne State Univerity in Detroit, Verenigde Staten. Helaas zijn de effecten van het stofje alleen onderzocht op muizen. Het is dus nog onbekend of mensen profijt kunnen hebben van het stofje. Het team is van plan om verder onderzoek te op mensen.
 
Cacao, het voedsel van de goden!
Toen de conquistador Cortez terugkeerde naar Spanje in 1528 bracht hij de cacaoboon met zich mee naar Europa. Over cacao drank zei hij het volgende ‘Een goddelijke drank die de weerstand opbouwt en vecht tegen vermoeidheid’.

Boordevol Anti-oxidanten!
Cacao bevat de hoogste concentratie anti-oxidanten van alle voedingsmiddelen in de wereld. Qua gewicht bevat cacao meer anti-oxidanten dan rode wijn, Acai, granaatappel, en Goji bessen bij elkaar opgeteld.

Magnesium, het anti-stress mineraal.
Cacao is de nummer 1 leverancier van magnesium. Magnesium word ook wel het anti-stress mineraal genoemd. Het ondersteunt hart en bloedvaten, het verhoogt de weerstand tegen stress, depressies, spanningen en gaat geestelijke vermoeidheid tegen. Magnesium versterkt bovendien het geheugen en het concentratie vermogen. Verder speelt Magnesium een rol bij het vrijmaken van energie uit voeding en het goed functioneren van het zenuwstelsel en de spieren.

Het gemiddelde Westerse dieet is door raffineren en bemesten niet erg rijk aan magnesium, en daarnaast zijn onze opvattingen over dieet, gezondheid en supplementen niet bevorderlijk voor de inname van onze dagelijkse benodigde hoeveelheden magnesium. Klachten als hoofdpijn, migraine, depressie en stress kunnen dus regelmatig veroorzaakt zijn door een tekort aan magnesium.

Zeer goed voor het bloed.
Cacao bevat koper en grote hoeveelheden ijzer. 10 gram cacao levert al voldoende ijzer om aan uw dagelijkse aanbevolen hoeveelheid te voldoen. Ook bevat cacao Chroom, dit mineraal helpt bij het balanceren van de bloedsuikerspiegel en onderdrukt het hongergevoel. Deze mineralen zijn essentieel voor gezond bloed.

Cacao zorgt ervoor dat je je goed voelt!
PEA ( Fenylethylamine) - Ons lichaam produceert PEA wanneer we verliefd zijn. Cacao is het enige voedsel op aarde die deze hoeveelheden PEA bezit. Dit is waarschijnlijk ook de reden waarom chocola gelinkt wordt aan verliefdheid.

Anandamine - Dit is een endorfine die wordt aangemaakt nadat we gesport hebben. Het wordt ook wel het ‘bliss-element’ genoemd. Cacao bevat ‘enzyme inhibitoren’ die de afbraak van van anandamine tegengaan. Dit betekent dus dat door het eten van cacao je je niet alleen goed gaat voelen, maar dat je je ook nog eens langer goed gaat voelen!

Tryptofaan - Dit aminozuur waar Cacao rijk aan is speelt een cruciale rol in de productie van Serotonine.

Serotonine - Cacao is rijk aan Serotonine. Serotonine is de primaire neurotransmitter in het menselijk lichaam en werkt als een schild tegen stress. Mensen met hoge levels serotonine zijn doorgaans de positieve mensen die zich altijd goed voelen!

En verder?
Zink - Cacao is ook een goede bron van zink. Zink speelt een belangrijke rol bij het imuunsysteem, de lever en de huid.Vitamine C - Verder bevat 30 gram cacao 21% van de dagelijks benodigde hoeveelheid vitamine C.
Vezels - de vezels in cacao zijn perfect voor het menselijk spijsverteringssysteem
 
ik gooi tegenwoordig een schep cacao door mijn koffie, goede combo al zeg ik zelf.
wat ik wel begrijp is dat blooker ook gebrand is?
 
Hmm zeker mooi topic. Ik had nog een doosje cacao poeder liggen. Zit helemaal niets aan suiker of troep in. Puur cacao en wat zuurteregelaars. Even een chocomelk maken dan.
 
Ik gooi het door de koffie, havermout en soms zelfs door de kwark of casseine :D heerlijk
 
Back
Naar boven