MuscleMeat

allemaal aan de cacao!

Bezoekers in dit topic

Gebruiken jullie rauwe cacao dan? Zoja, waar haal je dit? Ik lees op verschillende sites dat het echt onverhit moet zijn en rauw heet, ipv puur. Waar bestellen jullie dit? Zouden de boardsponsors dit misschien in hun assortiment kunnen toevoegen? :D

Dat chocolade gezond is/zou zijn, is in eerst instantie gebaseerd op epidemiologisch onderzoek. Hierin bleek dat mensen met een hoge consumptie van normale chocolade een lager risico op hartziekten hadden.

Pas daarná is men gaan praten over pure chocolade, rauwe chocolade en dat soort flauwekul.
Natuurlijk kunnen de pillendraaiers meer geld verdienen door te zeggen dat je cacao pillen moet slikken, dan door te zeggen dat een reep chocolade van 1 euro hetzelfde effect heeft.

En misschien is het wel het "genot" dat je haalt uit de consumptie van chocolade dat gezondheidsbevorderend werkt. Weten wij veel waardoor het effect wordt veroorzaakt? Ik denk dat weinig mensen genot halen uit het slikken van pillen.
 
Dat chocolade gezond is/zou zijn, is in eerst instantie gebaseerd op epidemiologisch onderzoek. Hierin bleek dat mensen met een hoge consumptie van normale chocolade een lager risico op hartziekten hadden.

Pas daarná is men gaan praten over pure chocolade, rauwe chocolade en dat soort flauwekul.
Natuurlijk kunnen de pillendraaiers meer geld verdienen door te zeggen dat je cacao pillen moet slikken, dan door te zeggen dat een reep chocolade van 1 euro hetzelfde effect heeft.

En misschien is het wel het "genot" dat je haalt uit de consumptie van chocolade dat gezondheidsbevorderend werkt. Weten wij veel waardoor het effect wordt veroorzaakt? Ik denk dat weinig mensen genot halen uit het slikken van pillen.

M.a.w. er is helemaal geen onderzoek gedaan naar het gebruik van rauwe cacao, pure cacao, ongebrande cacao of normale cacao?

Haal wel een pakje Blooker van de week.
 
M.a.w. er is helemaal geen onderzoek gedaan naar het gebruik van rauwe cacao, pure cacao, ongebrande cacao of normale cacao?

Haal wel een pakje Blooker van de week.

Voor zover ik weet geen lange termijn onderzoek. Wel korte onderzoekjes naar effecten op bloedwaarden.
 
Vandaag voor het eerste cacao gebruikt , koffie zonder suiker en melk 1 lepel cacao erdoor moet eerlijk zeggen dit smaakt niet slecht.Ik weet niet of het door de koffie of het de cacao was maar het effect was zeker positief hoop niet dat ik er verslaafd aan raak :P
 
References

Antioxidants in Chocolate. wineserver.ucdavis.edu/chocolate/choc1.htm

Lee, KW, Kim, YJ, Lee, HJ, and Lee, CY. Cocoa Has More Phenolic Phytochemicals and a Higher Antioxidant Capacity than Teas and Red Wine. Journal of Agricultural and Food Chemistry. 2003;51:7292–7295.

Keen Carl L. Chocolate: Food as Medicine/Medicine as Food. Journal of the American College of Nutrition. 2001;20:436–439S.

Serum Cholesterol. World Cocoa Foundation

The Good News About Chocolate. World Cocoa Foundation


De bronnen en info zijn belangrijker dan waar het staat (IMO) :D
 
net gehaald, vanhouten heb ik, maar een vraagje, even voor de duidelijkheid ; wanneer neem ik het in en hoeveel? MIJN DANK IS GROOT.
 
http://www.astrologyzine.com/healthy-chocolate.shtml

Is een hele lange stuk text over Cacao, maar veel handige info (IMO dan). Zoek maar wat jouw interesseert, ik heb er genoeg info uitgehaald voor mezelf :)

Twee referenties voor die hele lap tekst? Ga ik geeneens lezen. Zie ook dat ze daar vooral hameren op het feit dat het een sterk antioxidant is. Ze kunnen betere hameren op gezondheidsbevorderende werkingen die direct zijn aangetoond. Wat antioxidanten betreft;

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/15153272

Doet overigens verder niks af aan cacao hoor, alleen die site is echt k*t.
Hier een verzameling van alle feiten rond cacao en gezondheid: http://online.liebertpub.com/doi/abs/10.1089/ars.2010.3697
Beter. :)
 
@ GetXXL:
ten eerste: niemand vroeg jou om die zogenaamde lappen tekst te lezen ;)
ten tweede: normaal ontwikkeld mens kan zo een tekst binnen paar minuten scannen en alle nodige info eruithalen.
ten derde: er staat veel meer over andere eigenschappen en werkingen van cacao dan over antioxidant. ;) Maar jah....wie "lappen" tekst niet leest, weet alleen wat er met grote letters is geschreven :rolleyes:
 
Puur cacao is niet te haggelen.
Misschien door de kwark heen maar normaal krijg ik het niet weg.
 
3nigma zei:
http://www.astrologyzine.com/healthy-chocolate.shtml
Is een hele lange stuk text over Cacao, maar veel handige info (IMO dan). Zoek maar wat jouw interesseert, ik heb er genoeg info uitgehaald voor mezelf
Welke informatie heb je eruit gehaald? En nog belangrijker, staat er een referentie bij deze informatie?
Er staat aan het einde een wel erg summiere literatuurlijst, waar in de tekst niet naar verwezen wordt. Gezien de onderwerpen die aangesneden worden te summier om van een goed artikel te spreken.
Dit wordt versterkt doordat in het artikel bepaalde chocoladeproducten worden aangeprezen. Deze aanprijzing is voornamelijk gebaseerd op de aanwezigheid van antioxidanten, terwijl het nut daarvan niet is aangetoond zoals getXXL al aangaf.

Dit is de wetenschapssectie en dan mag verwacht worden dat er kritisch gekeken mag worden naar de artikelen die geplaatst worden. De link van Gouwetonny past prima in deze sectie. Daar wordt ook aandacht besteedt aan de effecten op hardere uitkomstmaten.
 
Laatst bewerkt:
@ GetXXL:
ten eerste: niemand vroeg jou om die zogenaamde lappen tekst te lezen ;)
ten tweede: normaal ontwikkeld mens kan zo een tekst binnen paar minuten scannen en alle nodige info eruithalen.
ten derde: er staat veel meer over andere eigenschappen en werkingen van cacao dan over antioxidant. ;) Maar jah....wie "lappen" tekst niet leest, weet alleen wat er met grote letters is geschreven :rolleyes:
Waarom zou je ook maar iets van die informatie aannemen als er geen referenties bijstaan, nou?

En nu ik wat langer dan 1 seconde rondbreng op die site:
Ze brengen zelf chocolade producten aan de man via click throughs. Daarnaast wordt het woord 'antioxidant' 80 keer genoemd in het stukje, verspreid over de gehele tekst, hoezo hameren ze daar niet op??

Edit:
Zie dat je vooral van de stukjes zonder referenties bent:
http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/beste-creatine-discussie-topic-301706/index2.html#post6592757

Dit is de wetenschapssectie en dan mag verwacht worden dat er kritisch gekeken mag worden naar de artikelen die geplaatst worden. De link van Gouwetonny past prima in deze sectie. Daar wordt ook aandacht besteedt aan de effecten op hardere uitkomstmaten.
Zit nog in de wetenschapssectie ook inderdaad, dan is zo'n link al helemaal iets om zeer kritisch naar te kijken.
 
Laatst bewerkt:
Jesus gaan we nu maar chocola eten omdat het ergens goed blijkt te zijn zo ken ik er ok nog wel een paar
 
Jesus gaan we nu maar chocola eten omdat het ergens goed blijkt te zijn zo ken ik er ok nog wel een paar

Zegt de jongeman die niet wetenschappelijk onderbouwde sups gebruikt.

You mad?
 
Puur cacao is niet te haggelen.
Misschien door de kwark heen maar normaal krijg ik het niet weg.

Moet je er wat zoetstof door doen .. maar tja, dan krijg je daar weer kanker van ;)
 
Back
Naar boven